Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil være selvstændig - men hvor skal jeg begynde?!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Bla(c)k Graphics Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undskylder på forhånd da der sikkert er blevet spurgt om noget lignende en del gange (jeg vil bare ikke være ubehøvlet at bryde ind i andres tråde), og takker for tålmodigheden :)

Jeg går for anden gang med lysten til at starte min egen virksomhed. Jeg er 23 og snart uddannet mediegrafiker, og jeg vil derfor gerne kunne sælge mine ydelser på en ordentlig måde når jeg er færdig. Når jeg nu ikke kan få et fritidsjob må jeg jo skabe mit eget.

Men jeg synes det er helt uoverskueligt hvor man skal starte. Jeg går ud fra at jeg skal have et CVR-nummer - som jeg ikke er helt sikker på hvad jeg skal gøre med? Kan jeg godt anskaffe et nummer, selvom jeg måske først kommer rigtig i gang om et halvt år?  Altså: gør det noget at have et CVR-nummer 'liggende' uden at bruge det til noget med det samme?

Hvad skal jeg så? Jeg skal skrive sådan en virksomhedsplan går jeg ud fra. Det virker ikke som det største af mine problemer. Det jeg er mest i tvivl om er alle penge-tingene. Moms, SKAT og den slags. Jeg regner ikke med at tjene ret meget, så jeg kommer ikke over de der 50.000 (var det vist) der havde betydning for noget med momsregistrering.

Jeg var til en form for opstartsmøde hos SKAT sidst jeg forsøgte at komme i gang, men det virkede bare så uoverskueligt med alle de tal og regler at jeg droppede det Confused

Hvordan kan alt det her gøres mest simpelt?!

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

CVR-nummer og momsregistrering hænger sammen :-)

Hvis du ikke forventer en omsætning over 50.000 er momsregistrering ikke lov, men forventer du dog en sådan omsætning, SKAL du registreres.