Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Start af selvstændig virksomhed

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hvordan starter jeg selvstændig virksomhed?"

Regler osv. Samt hvordan starter jeg?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 245
Tilmeldt 8. jun 12
Indlæg ialt: 57

Skrevet 08-06-2012 kl. 18:19

God Aften.

Jeg er en ung knægt på 19 år, som til daglig arbejder som sælger for en størrer virksomhed i Danmark.
Jeg har på den seneste tid, gået og drømt om at starte mit eget "lille" bijob ved siden af.

Dertil er jeg nået frem til at det jeg skal startet er en online butik, som skal gå ind og sælge spil, til computere, pc osv.
MEN.. Jeg syntes at jeg har søgt alle steder. Men jeg kan hverken finde ud af hvilke regler der er for registrering af virksomheden, som kun kommer til at bestå af mig. Men, hvilke regler der ellers er der skal følges for at jeg ikke ende på den forkerte side af loven.

Dette er et projekt jeg virkelig gerne vil, og håber derfor på at nogen kan hjælpe mig til at finde et sted, hvor jeg kan læse om reglerne.
På Forhånd Tak.

Amino-karma 946
Fra Herning
Tilmeldt 27. apr 05
Indlæg ialt: 233

Martin Wickings
Fra HEY!
Skrevet 09-06-2012 kl. 22:30

Hej Niclas,

En god kilde til information om forskellige virksomhedstyper, samt vejledning til hvordan du kommer i gang: http://www.startvaekst.dk/virksomhedsformer

Husk du gerne bare må starte en hjemmeside og begynde at sælge, uden at have stiftet en virksomhed. Du må omsætte for op til 50.000 kr om året inden du skal momsregistreres. Vil du seriøst fra start er der dog ikke nogen grund til ikke at gøre det med det samme.. kan være en eventuel leverandør kræver det.

Hvad tænker du angående "regler så du ikke havner på den forkerte side af loven"? .. det er lidt for fluffy til jeg kan give dig noget konkret svar.

Mvh, Martin

Har du en specialbutik eller café? Prøv HEY!, gratis mobil markedsføring

Amino-karma 245
Tilmeldt 8. jun 12

Niclas.Bruun
Skrevet 09-06-2012 kl. 22:38

Det var angående når jeg sælger et spil til 179 kroner, skal der så ikke betales noget af det til staten?

Amino-karma 946
Fra Herning
Tilmeldt 27. apr 05
Indlæg ialt: 233

Martin Wickings
Fra HEY!
Skrevet 09-06-2012 kl. 22:43

Det er nok moms du tænker på. Læs her:

http://www.startvaekst.dk/moms-ved-start-af-virksomhed

Mvh, Martin

Har du en specialbutik eller café? Prøv HEY!, gratis mobil markedsføring

Amino-karma 39.779
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 7.876
Amino Plus
Cookie
Fra John Hannover
Skrevet 09-06-2012 kl. 23:02

Som virksomhed - 25% moms (20% af salgsprisen hvis du regner den vej) og så skal du betale skat - helt almindelig skat som udgangspunkt - af din fortjeneste i virksomheden

Du skal føre regnskab så du har indtægter og skatteberettigede udgifter der trækkes fra og giver det overskud du skal betale skat af

vh

Amino-karma 245
Tilmeldt 8. jun 12

Niclas.Bruun
Skrevet 10-06-2012 kl. 22:09

Tak for alle de gode svar.

Nu har jeg lidt at arbejde ud fra.

Amino-karma 307
Fra Odense
Tilmeldt 7. jun 10
Indlæg ialt: 68

Morten
Fra Phonegeek.dk
Skrevet 10-06-2012 kl. 22:20

Jeg vil også anbefale dig at søge på http://startvaekst.dk/, du finder nærmest alt hvad du måtte have af spørgsmål i forbindelse med opstart af virksomhed :)

Phonegeek.dk alt i covers og Reservedele til iPhone.

Amino-karma 750
Fra København
Tilmeldt 12. feb 12
Indlæg ialt: 162

Ung Iværksætteri
Skrevet 10-06-2012 kl. 22:23

Niclas.Bruun:
Dertil er jeg nået frem til at det jeg skal startet er en online butik, som skal gå ind og sælge spil, til computere, pc osv.

Ikke for at være en lyseslukker, men Coolshop er en enorm konkurrent. Hvordan vil du differentere dig? 

Amino-karma 245
Tilmeldt 8. jun 12

Niclas.Bruun
Skrevet 10-06-2012 kl. 22:26

Coolshop køber billigt hjem og sælger til dyre priser. Jeg har fået adgang til deres leverandør, men også der stocking priser, hvilket jeg også har fået lov at handle fra. Så jeg vil adskille mig med prisen :)

Amino-karma 750
Fra København
Tilmeldt 12. feb 12
Indlæg ialt: 162

Ung Iværksætteri
Skrevet 10-06-2012 kl. 22:30

Jeg troede at de var billige… 

Hvordan vil du markedsføre shoppen? Jeg kan forestille mig at AdWords er vildt dyrt. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed