på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Gratis regnskabsprogram

Slip for regneark og bevar det økonomiske overblik
    Klik her og få en gratis konto

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
    om  Start af selvstændig virksomhed

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Alt det andet om at starte virksomhed "

CVR som 16-årig på blot en måned!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg) < Forrige 1 2
    Amino-karma 7.709
    Fra Aarhus
    Tilmeldt 3. jul 07
    Indlæg ialt: 1.971
    Amino Plus Amino Ekspert
    Kristoffer Hjerrild
    Fra MagentoXperten.dk, Winkwink.dk
    Skrevet 09-06-2012 kl. 10:38

Er det ikke blevet nemmere at få tilladelse selvom man er under 18 år? For jeg kan da huske at jeg for 5 år siden prøvede men uden held..

Køb Sexlegetøj og Frækt lingeri online hos winkwink.dk ♥ DK's førende sexshop ✓ 100% Diskret ✓ GRATIS FRAGT ✓ 4000+ produkter ✓ Bestil før kl 17 og vi sender i dag.

Köp Sexleksaker och Lingerie online hos winkwink.se ♥ 100 % Diskret ✓ Gratis Frakt över 500,- ✓ 4000+ produkter ✓ Beställ innan kl 17 och vi skickar idag.

Magento webshop hos Magentoxperten.dk - Over 5 års erfaring med komplette Magento shop løsninger. Kontakt os i dag og få et uforpligtende tilbud!

Vh

Kristoffer Hjerrild

Amino-karma 1.890
    Fra Hammel
    Tilmeldt 11. aug 11
    Indlæg ialt: 441
    Amino Plus
    Christian Bundgaard
    Fra Websolu.dk
    Skrevet 09-06-2012 kl. 15:06

Det er privatpersoner jeg handler med lige pt. Den ene er dog på en måde et firma og er vist nok registeret i england, og derfor skal jeg ikke fakturere moms på ham - er det rigtigt og hvordan håndteres det? Jeg vil nødig gøre noget forkert. :)

Ja, jeg tror bestemt det er blevet nemmere. Ergo kunne jeg ikke finde nogle succeshistorier om andre i samme situation som mig - uden det havde medført en del bøvl. Der er dog andre, der har skrevet til mig efterfølgende - men ingen ligger offentlige, så jeg synes, folk skulle kunne finde en historie, der giver dem lidt selvtillid til at prøve - for det er ikke så svært som mange tror.

Skal du bruge en professionel hjemmeside af høj kvalitet? Ring 24 26 30 85 - eller skriv til mig

Amino-karma 314
    Tilmeldt 20. apr 12
    Indlæg ialt: 86

daltoni
    Fra Juiced Up - Lej anlæg ...
    Skrevet 09-06-2012 kl. 15:11

Tillykke med det! Godt klaret!

Lej højtalere, lydudstyr og lys. Lej Anlæg København

Amino-karma 1.890
    Fra Hammel
    Tilmeldt 11. aug 11
    Amino Plus
    Christian Bundgaard
    Fra Websolu.dk
    Skrevet 09-06-2012 kl. 15:14

Tak tak, jeg er også noget overrasket over det gik SÅ nemt :-)

Skal du bruge en professionel hjemmeside af høj kvalitet? Ring 24 26 30 85 - eller skriv til mig

Amino-karma 932
    Fra Frederiksberg
    Tilmeldt 10. sep 07
    Indlæg ialt: 231

Peter Suhm
    Skrevet 09-06-2012 kl. 15:39

Christian Bundgaard:

Det er privatpersoner jeg handler med lige pt. Den ene er dog på en måde et firma og er vist nok registeret i england, og derfor skal jeg ikke fakturere moms på ham - er det rigtigt og hvordan håndteres det? Jeg vil nødig gøre noget forkert. :)

Der står lidt her: http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu 

Der står bl.a:

Køber du ydelser i udlandet, skal du som hovedregel selv beregne og betale moms af værdien. Omvendt skal du som hovedregel ikke beregne eller opkræve moms af ydelser, du sælger til virksomheder i udlandet.

Amino-karma 1.890
    Fra Hammel
    Tilmeldt 11. aug 11
    Amino Plus
    Christian Bundgaard
    Fra Websolu.dk
    Skrevet 10-06-2012 kl. 14:14

Peter Suhm:

Køber du ydelser i udlandet, skal du som hovedregel selv beregne og betale moms af værdien. Omvendt skal du som hovedregel ikke beregne eller opkræve moms af ydelser, du sælger til virksomheder i udlandet.

Mange tak. Er der en ekspert (eller dig selv, hvis du ved det Peter) der kan fortælle, om der er undtagelser for den regel - og om mine i så fald er? Jeg sælger hjemmesider og design.

Men ellers så er det bare at sætte det "udenlanske CVR" på fakturaen, når det er verificeret som der står på linket? :-)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg) < Forrige 1 2

RSS-feed

Start af selvstændig virksomhed er venligst sponseret af:

Besøg vores andre hjemmesider :