Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

JEG er fortabt, men vil rigtig gerne

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Nu er det blevet super moderne at starte sin egen internet forretning, og jeg tænker - hvorfor ikke hoppe på bølgen - jeg er færdig med min barsel, har ingen lyst til at vende tilbage til det marked jeg var før - så nu vil jeg se om det kan lade sig gøre.

 

Jeg har nogle simple spørgsmål - men jeg ved ingen ting om det.

Jeg planlægger at åbne en online børnetøjsbutik.

jeg ville blive ellevild hvis jeg kunne få lov at sælge MOLO, POMPDELUXE, SMÅ FOLK, OSV men, hvordan starter man forbindelsen - skal jeg ringe og fortælle dem om min plan, ang opstart af internet forretning, eller skal jeg starte en internet forretning uden vare og så gå den vej om?

Forhandler man pris på vare, eller er der en fast inkøbspris for alle? (hvad ved jeg)

Jeg tænker når man så er kommet igang, skal man helst ligge i toppen af søgeresultaterne - hvordan arrangere man det, med google osv?

jeg håber at få nogle svar, på mine første 3 spørgsmål :)

Hilsen Unika

Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 192
Fra  Main Media Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altid fedt at have lysten til at skabe noget nyt. Dog vil jeg - uden at kaste alt for meget salt i såret - råde dig til at lave en enkelt søgning på google på noget af tøjet og se, hvor mange børnetøjwebshops, de dukker op i. Hvis der er en branche, som er overbelagt i forvejen, er det netop den.

Omvendt kan det lade sig gøre, hvis du finder dig en niche med produkter eller produktsammensætning, som ikke findes andre steder.

Hvordan det praktisk foregår med forhandlere osv., er der folk herinde, der ved meget mere om, så det udtaler jeg mig ikke om :)

Mht. god placering på Google kræver det benhårdt arbejde og dedikation. Jeg vil anbefale Thomas Rosenstands "SEO-Lex", som du kan finde på hans hjemmeside og koble den sammen med Morten Vadskærs "Konverteringskarma"... så har du et godt udgangspunkt.

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du går galt med første udsagn. Iværksætteri handler ikke om at følge en trend. Find i stedet et tomrum, som der ikke bør være der.

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy

Jeg har undersøgt makedet, og min idé kommer, fordi jeg selv er mor til to, og jeg syntes bestemt der mangler en shop hvor man kan købe ALLE de lækre mærker, istedet for man skal rundt på 20forskellige, for at finde det man leder efter.

derud over håber jeg med tiden, at kunne få lov at markedsføre mine egne design - på shoppen.

men ting tager tid, og ting kræver at man kender de rigtige mennesker før det kan komme dertil (men jeg har da en forhåbning)

Tak for tip ang google/toppen af søgefeltet. det er noget jeg er klar over kræver et stykke arbejde, men hvis ikke man kan få den del med, er jeg sikker på det ikke bliver til det store salg. jeg tænker ud over google at benytte mig af det berømte facebook, hvor man kan komme lang mht makedsføring og reklame

Hilsen Unika

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Unika,

Hvor meget har du undersøgt branchen?

Den er ekstremt konkurrencepræget, og du skal regne med at bruge MANGE tusind kroner på webshop og markedsføring.

Virketrang er fedt, og jeg er absolut ikke ude på at pille dig ned, men din post lugter lidt af, at du ikke ved så meget om at åbne en webshop. Der er mange ting, du bør få afklaret, inden du tager en beslutning om at åbne eller ej - jf. "jeg planlægger at åbne ...".

Jeg kan ikke svare på dine spørgsmål, men jeg ville lige advare dig, før du kommer til at kaste dig halvt ud i et projekt, du ikke kan færdiggøre.

Du har langt vigtigere ting at tage stilling til end at finde leverandører.

Held og lykke med det.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Lån e-værksætteren på biblioteket. Den handler netop om at starte en web-shop med børnetøj - men kan også bruges mere generelt.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

jeg har gået med ideen længe, men er først startet med at google lidt rundt her det senere stykke tid - mine spørgsmål er baseret på uvished, ikke fordi jeg står og planlægger at starte imorgen - jeg ved ting tager tid og kræver planlægning. og det hele handler også om, hvorvidt ideen og økonomien hænger sammen. men jeg er sikker på at hvis jeg virkelig gerne vil det, skal det nok lykkes - om det så kræver blod sved og tårer.

men jeg takker for advarslen og kan berolige med at jeg ikke kaster mig ud i noget uden viden og uden viljen.

tråden er et skridt på vejen, med spørgsmål til folk der er i det, har prøvet det og kan fortælle mig lidt og gi mig viden fra inderkredsen.

du kan google dig til meget, men hvordan udfaldet bliver kan man aldrig vide på forhånd.

jeg leder ikke efter leverandøre, jeg leder efter svar på hvordan man kommer i kontakt med dem, så jeg kan forhøre mig

Hilsen Karina

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igang

Tusinde tak, det vil jeg tage med tid til at læse i aften :)

Hilsen Unika

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marianne H

Tak for det - det lyder som en god ide, det vil jeg gøre :)

Hilsen Unika

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)