Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetale hele enkeltmandsvirksomhedens overskud til mig selv

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge personer. Jeg har et, går jeg ud fra, simpelt spørgsmål, som jeg har forsøgt at finde svar på, men jeg har ikke fundet det endegyldigt:

Fortæl mig om jeg gør dette forkert, eller om det er rigtig nok:

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, og da året skal til at slutte har jeg et plus i regnskabet. Hele dette overskud vil jeg så gerne udbetale til mig selv som årets løn, sådan at der på bundlinjen ved årets slutning står overskud/underskud = 0 kr.

Så opgiver jeg hele dette beløb som b-indkomst i min private selvangivelse (eller hvad det kaldes) og indbetaler frivillig restskat af det. Bum.

Det er i mine øjne den simpleste måde at gøre dette!?

Tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ottendedel:
Det er i mine øjne den simpleste måde at gøre dette!?

Det simpleste er at gøre som alle andre. Selvangiv dit overskud på selvangivelsen som alle andre. I et enkeltmandsfirma er det normalt ikke at udbetale løn. Du bliver beskattet af dit overskud.

/Henrik

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ottendedel:

Hele dette overskud vil jeg så gerne udbetale til mig selv som årets løn, sådan at der på bundlinjen ved årets slutning står overskud/underskud = 0 kr.

Som Henrik korrekt nævner, så er det ikke den rigtige måde at gøre det på.

I en enkeltmandsvirksomhed bliver du beskattet af resultatet i virksomheden, og ikke hvor meget du hæver eller indskyder i virksomheden i årets løb.

Eller sagt med andre ord: Lige meget hvor meget du hæver fra din konto i løbet af året, så ændrer det ikke på virksomhedens resultat.

Ottendedel:

Så opgiver jeg hele dette beløb som b-indkomst i min private selvangivelse (eller hvad det kaldes) og indbetaler frivillig restskat af det. Bum.

Du skal ikke angive noget som B-skat, men skal i stedet kun angive virksomhedens resultat i rubrik 111.

Som nævnt ovenfor kan du hæve lige så mange penge du ønsker i virksomheden, og du vil ikke blive beskattet af disse hævninger. Du beskattes kun af resultatet i virksomheden (som beregnes før din "løn" / dine hævninger).

 

Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Du skal ikke angive noget som B-skat, men skal i stedet kun angive virksomhedens resultat i rubrik 111.

Som nævnt ovenfor kan du hæve lige så mange penge du ønsker i virksomheden, og du vil ikke blive beskattet af disse hævninger. Du beskattes kun af resultatet i virksomheden (som beregnes før din "løn" / dine hævninger).

ok tak for svar! og så er der ikke noget med at overskuddet ryger med ind i næste år eller noget? for jeg vil bare gerne tage hele overskuddet over til privatkontoen.

Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fordi at der, som I ved, ganske snart er frist for den udvidede selvangivelse, og jeg har selvfølgelig ikke fået gjort noget ved det tidligere i år. Men allerede i slutningen af sidste indbetalte jeg en stor frivillig restskat, som svarede til det beløb jeg ville skulle betale i skat af firmaets overskud. Fordi jeg troede det så bare ville skulle ud til mig som b-indkomst. Er dette så et problem?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ottendedel:
Det fordi at der, som I ved, ganske snart er frist for den udvidede selvangivelse, og jeg har selvfølgelig ikke fået gjort noget ved det tidligere i år. Men allerede i slutningen af sidste indbetalte jeg en stor frivillig restskat, som svarede til det beløb jeg ville skulle betale i skat af firmaets overskud. Fordi jeg troede det så bare ville skulle ud til mig som b-indkomst. Er dette så et problem?

>Ja - hvis du ikke har opgivet dit overskud sidste år - og så bare har indbetalt frivillig skat - så har du jo fået de penge tilbage i skat på grundlag af sidste år. Det du frivilligt indbetaler, udløser da ikke nogen som helst skat, hvis ikke du opgiver skattegrundlaget

Det har slet ikke haft nogen som helst virkning samlet, du har fået tilbage eller skullet betale ind, men helt uden hensyn til dit firma

Det problem forstøres så i år hvor du heller ikke har lavet regnskab og opgivet resultat af dit firma, men om du faktisk har haft trukket alle udgifter fra eller ikke, henligger i mørke. Du skal ha hjælp, og der er mange herinde der kan opklare tingene ret let

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk allerede ingået en aftale med en revisor om at betale et engangsbeløb for at få udfyldt den udvidede selvangivelse korrekt. Til hende skal jeg så bare sende det excel-ark jeg har udfyldt med indtægter og udgifter. På den oversigt har jeg ladet den sidste udgiftspost være en udbetaling til mig selv med hele overskuddet, så der står 0 til sidst. Og så har jeg indbetalt ca. halvdelen som frivillig restskat. Hvis det åbenbart ikke er den rette metode, ved jeg ikke, hvordan jeg skal lave om på det.

I min skattemappe står der i øvrigt stadig følgende, fordi jeg jo ikke har udfyldt den udvidede selvangivelse endnu:

Resultat af årsopgørelsen for 2011 er endnu ikke tilgængeligt. Årsagen kan være:

  • Du har ikke indberettet selvangivelsen
  • Der er oplysninger, som skattecentret er nødt til at rette
  • Din ægtefælles selvangivelse er ikke indberettet
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Så fixer revisor selvangivelsen og du får af heonde beskked præcis hvad din skat er så det blir fint

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)