Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerandel i et nystartet Aps. uden en kr. på lommen!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino.

Jeg blevet tilbudt at gå med ind i et projekt, der skal startes som et ApS. I den forbindelse skal jeg have fundet ud af hvordan jeg bedst kan komme ind i det nye selskab. Problemet er at jeg er nyuddannet og ikke har penge til at sætte i virksomheden. Pt. ser det ud til at der vil komme 2 andre partnere ind i selskabet, der hver især har deres eget holdingselskab. De har anbefalet mig at starte et holdingselskab for mig selv, som derefter kommer til at eje min andel i forretningen.

Mit spørgsmål går på hvordan jeg bedst sikre mig min ejerandel i det nye selskab:

1. Jeg låner privat 80.000 kr. til at skyde ind i et holdingselskab. Derefter låner mit holdingselskab de 80.000 kr. tilbage til samme person?

2. Det første stykke tid, er det planen at holde så mange penge som muligt i det nye ApS. Kan jeg få udbetalt min "løn" som ejerandele i til mit holdingselskab og derefter løbende trække penge ud til at tilbage betale mit lån?

3. En helt tredje og bedre mulighed.

Det skal understreges at det ikke er et problem at skaffe penge nok til at starte et ApS. De andre partnere er således ligeglade med om de får kontanter ind i virksomheden, eller om jeg ”arbejder min ejerandel af” Mit spørgsmål handler om hvordan jeg billigst kan slippe af sted med at få mine 30 % af det nye ApS

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære selv :)