Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Job i Barcelona

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Om ca. et år bliver jeg student fra HHX, og i den forbindelse vil jeg til udlandet, nærmere bestemt Barcelona, for at bo og lære sproget. Hensigten er ikke en måneds badeferie, men derimod 4-6 måneders konstruktive oplevelser, hvor sproget og kulturen skal læres. Disse oplevelser skal ikke gå tabt i "glemmebogen" efter et par år, men derimod kunne fungere som værktøjer i min senere karriere, hvor Spanien er et land, jeg godt kunne tænke mig at arbejde med/i.

Er der nogle af jer friske aminoer, der har/har haft nogen som helst erfaring med at bo og arbejde i Barcelona? Hvilket job anbefaler i til en student? Hvor skal man henvende sig? Er der danske virksomheder i Barcelona, der er villig til at ansætte en student?

Håber I kan hjælpe mig!

Gröss Gott!

10 tekster á 500 ord til 1399,- SPAR 791 kr. Se mere på Billig-Skribent.dk

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Ikke lige Spanien, men nærmere england. Jeg tog bare fat på alle de butikker osv jeg kunne få fat i og fandt til sidst et job som gartner hos den lokale blomster handler, fantastisk job.

Hvor skal du bo? Værtsfamilie? College?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Andersen:

 Er der danske virksomheder i Barcelona, der er villig til at ansætte en student?

Et problem du har er den massive arbejdsløshed der findes i Spanien lige pt. Danmark. Fandt lige en undersøgelse, som viste en arbejdsløshed på over 50% (http://www.agrocura.dk/Nyheder/ungdomarbloeshedEU.htm).

Det bliver svært, men vil selvfølgelig ikke tage modet fra dig.

Vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Målet er at bo i en lejlighed enten alene eller sammen med en medrejsende, hvorfor der er brug for penge til denne udgift ;-)

Jeg er godt klar over den abnorm høje arbedsløshed blandt spanierne, dog har jeg læst mig frem til, at sommermånederne i Spanien lukker op for en del ekstra arbejdspladser. Her tænker jeg specielt på bar, tjener, guide osv. Da min interesse er inden for økonomi, marketing og virksomhedsledelse, tiltaler "sommerjob'sne" mig ikke specielt. Krisen i Spanien får en til at tænke, at man desværre "må nøjes". 

10 tekster á 500 ord til 1399,- SPAR 791 kr. Se mere på Billig-Skribent.dk

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan evt få fat på stream global services, som er et telemarketing firma - der har arbejdspladser i 23 lande.

Der kan være mulighed for en tidsbegrænset stilling, som måske kunne være interessant for dig?

Mvh
Carsten

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Spanien er nok ikke det nemmeste men held og lykke :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Carsten!

Navnet er noteret bag øret 

10 tekster á 500 ord til 1399,- SPAR 791 kr. Se mere på Billig-Skribent.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

En mulighed kunne også være at arbejde som skribent fra lejligheden af, men det påvirker indlæringen af det spanske sprog, da man selvfølgelig lærer mest ude i byen og ikke alene inde på et værelse. 

10 tekster á 500 ord til 1399,- SPAR 791 kr. Se mere på Billig-Skribent.dk

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Jeg er selv lige igen hjemkommet fra forretninger i Barcelona, og det vil være synd at sige, at situationen er god. Arbejdsløsheden er stor og rigtigt mange mennesker og firmaer er i alvorlige problemer. Når det så er sagt, så er spanierne generelt nogle fine folk - og de tager udfordringerne med oprejst pande og pukler på.

Jeg kender reelt ikke meget til jobmulighederne, men det er min klare fornemmelse, at det nok bliver svært, medmindre du tænker lidt kreativt. Der er rigtigt mange virksomheder som ikke er gode til at kommunikere udenfor Spanien, og måske du kan gøre noget her.

Hvis du laver en præsentation af dig selv, så skal jeg gerne sende den til mine kontakter i Barcelona.

Ellers god fornøjelse,

Jens

Fra Århus
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej simon. 

Lyder som en fremragende idee, og utroligt spændende. 


Først og fremmest, vil jeg gå imod strømmen og sige, at arbejde i barcelona ikke er så svært af finde igen. Ja, der er enorm arbejdsløshed, man skal bare huske, at det er for spanioler. Det burde ikke være noget problem for en ung dansker, at få noget arbejde der nede. Ved b.la at, de søger nogle til apple service dernede. Du snakker self. dansk, men grundet lønninger, har de valgt at placerer kontoret dernede.

go vind!

M.V.H

Frederik Fogh

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)