Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apps og reklameindtægter

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Elvis.

Ok. Mange tak. Må bare keep looking.

Sidder der nogen skønne app-udviklere derude, må i meget gerne byde ind :-)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina Christie:
Sidder der nogen skønne app-udviklere derude, må i meget gerne byde ind :-)

Ellers så benyt Amino Freelancer - nogle af dem sidder og holder øje derinde.

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kommer desværre ikke langt med 100.000 visninger - den typiske CTR fra impr. til klik ligger på 0.60% - 0.80%  - kan ligge på 1% eller derover , hvis du virkelig har gode annoncetekster. Som udvikler får man typisk 70% pr. klik - klik prisen på f.eks Admob ligger helt nede på 1 dollar cent. Så der skal temmelig mange kliks til. 

Som nævnt  - så er der flere ting man skal tage højde inden man vælger sin forretningsmodel. 

håber det afklare lidt. 

mvh

Babar

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina Christie:

Hej!

Det er en rigtig svært problematik. Jeg har søgt internettet tyndt for lign. svar, men forgæves. Ved nogen om man kan ringe til Google og tage en snak med dem? Eller om de har noget statistik man kan abonnere på som udvikler?

Jeg mangler fx svar på, hvad det koster at have en app i Google play, hvor meget man får pr. klik på banner-reklamer, hvilke aldersgruppe, der køber apps, frem for at hente den gratis version og om man kan have en app med 14 dages gratis prøvetid?

Det koster 25 USD at lave en konto hos Google Play : http://support.google.com/googleplay/android-developer/bin/answer.py?hl=en&answer=139626 

Som udvikler tjener man typisk mellem 60 - 70% pr klik 

Man kan via mobile ad network platforme vælge aldersgruppe i sin segmentering ( jeg anbefaler det ikke) Det er bedre at målrette med f.eks hvornår annoncen skal vises (bedst med aftentimer) Men det kommer an på, hvilke app kategori man vælger. 

Hvis man som udgangspunkt tager penge for sin app - så kan man sagtens ligge prisen på 0 i 14 dage - og prøve sig frem til forskellige priser. 

håber det gav lidt afklaring :-)

mvh

Babar

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Babar

Hvad vil du anbefale til en quiz app altså af reklamer?

AdMob eller er der andre udbydere af mobile reklamer?

Med venlig hilsen

Elvis

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange Mobile ad network som kan håndtere in app reklame visninger. Google ADmob er nok en af de mere kendte - men der findes mange andre også. Jumptap, Greystripe, Inmobi, Iad, Mojiva, Millennial Media osv. osv. Jeg har testet de fleste - men start med Admob  

Her i Danmark har vi også et par stykker efterhånden. 

/Babar

Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg har ideen til app'en og selv dukker op med en færdig udviklet app til iphone og android og bare ønsker at sælge min reklamepladser i app'en, hvor henvender jeg mig så?

Kan man sælge app-ideen og hvordan prissættes en go dansk bruger app?.

Nu er det ikke den dybe tallerken jeg har opfundet. Så der er ingen grund til at sætte strøm til ellerten, for at køre ned på patentkontoret for at stå i kø;-) 

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Babar - det er jo de rene lækkerier du disker op med. Vi er heldige at have dig :)

Halhaard - bare klø på. Måske kommer patentkontoret til dig :)
Fra København
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Halhaard:

Hvis jeg har ideen til app'en og selv dukker op med en færdig udviklet app til iphone og android og bare ønsker at sælge min reklamepladser i app'en, hvor henvender jeg mig så?

Hvis du vælger Admob så skal du tilmelde dig som udvikler http://www.google.com/ads/admob/  (Jeg er ikke ansat af Google - men de burde betale mig for det her :-) 

Halhaard:

Kan man sælge app-ideen og hvordan prissættes en go dansk bruger app?.

Den prissættes som et hvilket som helst andet produkt vil jeg tro: Omsætning, potentiale, antal brugere, etc. etc. blot at sælge ideen bliver nok en udfordring medmindre der er tale om noget helt unikt :-)

Halhaard:

Nu er det ikke den dybe tallerken jeg har opfundet. Så der er ingen grund til at sætte strøm til ellerten, for at køre ned på patentkontoret for at stå i kø;-) 

hahaha...

ha en god aften 

/Babar

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina Christie:

Babar - det er jo de rene lækkerier du disker op med. Vi er heldige at have dig :)

Tak tak Tina - det var så lidt. Prøver at lære fra mig - jeg var også heldig, at have nogle fantastiske mennesker omkring mig der rådgav mig, da jeg lavede min første app-virksomhed - så jeg ved hvad det betyder :-)

/Babar

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)