Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træk broafgift fra i regnskab når man får kilometer godtgørelse?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 70
Fra  K.S. Nielsen - Rør og Stålbyg ApS Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil lige høre om det er muligt som selvstændig at trække broafgifter fra i regnskabet, når man udbetaler kilometer godtgørelse for kørsel?

Jeg køre nemlig over broen engang om ugen, så det bliver til lidt. :)

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Er du pendler og kører i bil over Storebæltsbroen til arbejde, kan du få et fradrag på 90 kr. hver vej ud over dit almindelige befordringsfradrag. Bruger du kollektiv trafik, får du ud over kilometerfradraget et fradrag på 15 kr. hver vej.

Mvh Mikael

Kilde

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 70
Fra  K.S. Nielsen - Rør og Stålbyg ApS Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket vil sige at jeg får et fradrag på 90 kr. ud af de 217 jeg betaler for at køre over broen?

Hvor indberetter jeg det henne? er det bare i regnskabet eller skal det indberettes ved skat?

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Som almindelig lønmodtager står der man skal skrive disse udgifter i rubrik 51 på årsopgørelsen. Ved ikke om det er samme regler for selvstændige.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 70
Fra  K.S. Nielsen - Rør og Stålbyg ApS Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen som ved hvordan man lige få lavet dette i regnskabet?

Trækker jeg bare 90 kr ud som udgift i regnskabet, for hver tur jeg har kørt over broen?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Sejer:

Jeg vil lige høre om det er muligt som selvstændig at trække broafgifter fra i regnskabet, når man udbetaler kilometer godtgørelse for kørsel?

Hej Kim,

Når du kører over broen som selvstændig, så skal du ikke anvende de regler for lønmodtagere, som Mikael omtaler.

Du kan selvfølgelig fradrage hele din udgift til broen i regnskabet, når du kører i erhvervsmæssigt ærinde.

Hvis din bil er en hvidpladebil, så kan du ikke fradrage momsen, selvom der er tale om erhvervsmæssig kørsel, men er din bil en papegøjepladebil, så kan du fradrage momsen på broudgiften.

Husk i øvrigt, at hvis din bil er på papegøjeplader, så kan du i øvrigt fradrage momsen på alle dine driftsomkostninger (brændstof, service, mv.), selvom du samtidig modtager kørselsgodtgørelse efter statens takster.

 

Tilmeldt 13. Oct 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Skovhugger Søren Conradsen Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, at jeg kommenterer et gammelt opslag, men kan man virkelig fradrage momsen på brændstof samtidig med at man modtager statens kørselsgodtgørelse? (Troede i det hele taget aldrig, at man måtte fradrage moms fra brændstof)
Du skiver, at man ikke kan fradrage broafgift, hvis man kører i en hvidpladebil, selv når det er i firmaregi. Hvad så, hvis man kører i en privat bil på gule plader?

På forhånd tak!

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, at jeg kommenterer et gammelt opslag, men kan man virkelig fradrage momsen på brændstof samtidig med at man modtager statens kørselsgodtgørelse? (Troede i det hele taget aldrig, at man måtte fradrage moms fra brændstof)

Det er rigtig al moms på driftomks. på papgøj.plader refunderes men kun momsen. Man må ikke køre privat i en gulplade bil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kun på papegøjebil kan man trække moms fra - hele driften faktisk https://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html På hvidplade bil kan man ikke trække noget fra sammen med statens takst hvis standard takst bruges og aldrig moms selv om bilen er i firmaet

Broer heller ikke momsfradrag på hvidplade, pånær øresund som har momsfradrag - momsfradrag efter de sædvanlige regler for gulplade der ikke kører privat så generelt ja

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)