Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Bogføring, regnskab, moms, skat m.m. "

Træk broafgift fra i regnskab når man får kilometer godtgørelse?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Amino-karma 131
Fra Valby
Tilmeldt 26. sep 11
Indlæg ialt: 34

Fra Mobilios.dk
Skrevet 01-06-2012 kl. 16:09

Hej.

Jeg vil lige høre om det er muligt som selvstændig at trække broafgifter fra i regnskabet, når man udbetaler kilometer godtgørelse for kørsel?

Jeg køre nemlig over broen engang om ugen, så det bliver til lidt. :)

www.mobilios.dk sælger alt tilbehør til iPhone og iPad. Vi har covers, reservedele, tilbehør og meget mere.

Amino-karma 875
Fra Odense C
Tilmeldt 26. feb 11
Indlæg ialt: 209
Amino Plus
Devilfish Media
Fra Devilfish Media
Skrevet 01-06-2012 kl. 16:26

Hejsa

Er du pendler og kører i bil over Storebæltsbroen til arbejde, kan du få et fradrag på 90 kr. hver vej ud over dit almindelige befordringsfradrag. Bruger du kollektiv trafik, får du ud over kilometerfradraget et fradrag på 15 kr. hver vej.

Mvh Mikael

Kilde

Amino-karma 131
Fra Valby
Tilmeldt 26. sep 11

Kim Sejer
Fra Mobilios.dk
Skrevet 01-06-2012 kl. 16:36

Hvilket vil sige at jeg får et fradrag på 90 kr. ud af de 217 jeg betaler for at køre over broen?

Hvor indberetter jeg det henne? er det bare i regnskabet eller skal det indberettes ved skat?

www.mobilios.dk sælger alt tilbehør til iPhone og iPad. Vi har covers, reservedele, tilbehør og meget mere.

Amino-karma 875
Fra Odense C
Tilmeldt 26. feb 11
Indlæg ialt: 209
Amino Plus

Som almindelig lønmodtager står der man skal skrive disse udgifter i rubrik 51 på årsopgørelsen. Ved ikke om det er samme regler for selvstændige.

Amino-karma 131
Fra Valby
Tilmeldt 26. sep 11

Kim Sejer
Fra Mobilios.dk
Skrevet 10-08-2012 kl. 10:44

Nogen som ved hvordan man lige få lavet dette i regnskabet?

Trækker jeg bare 90 kr ud som udgift i regnskabet, for hver tur jeg har kørt over broen?

Amino-karma 12.759
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. nov 06
Indlæg ialt: 2.796

Kim Sejer:

Jeg vil lige høre om det er muligt som selvstændig at trække broafgifter fra i regnskabet, når man udbetaler kilometer godtgørelse for kørsel?

Hej Kim,

Når du kører over broen som selvstændig, så skal du ikke anvende de regler for lønmodtagere, som Mikael omtaler.

Du kan selvfølgelig fradrage hele din udgift til broen i regnskabet, når du kører i erhvervsmæssigt ærinde.

Hvis din bil er en hvidpladebil, så kan du ikke fradrage momsen, selvom der er tale om erhvervsmæssig kørsel, men er din bil en papegøjepladebil, så kan du fradrage momsen på broudgiften.

Husk i øvrigt, at hvis din bil er på papegøjeplader, så kan du i øvrigt fradrage momsen på alle dine driftsomkostninger (brændstof, service, mv.), selvom du samtidig modtager kørselsgodtgørelse efter statens takster.

123Regnskab.dk - Bogholder og revisor for iværksættere

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)

RSS-feed

Administration & Finansiering er venligst sponseret af: