Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for lidt aktiehjælp

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Dengang jeg blev døbt, fik jeg 6 aktier i The Walt Disney Company. Min mor og far havde frameldt at få breve fra dem, da det jeg fik om året ikke kunne betale sige at få udbetalt. Var så inde for et par dage og kigge, og fandt ud af, at jeg faktisk havde for 1600kr i aktier hos dem.

Mit spørgsmål er så, hvordan jeg kan få dem til at stå "digitalt?" hos min bank, da jeg kun har aktierne i parpirform herhjemme. Har kontaktet Walt Disney, og venter på svar fra dem, så jeg kan få oprettet en online konto hos dem. Når jeg engang har fået oprette en konto hos dem, går jeg så bare ned i banken med mine aktier, og så ordner de det derfra? Men kan det overhovedet betale sig at sælge 6 stk. aktier til en værdi af 1600kr i alt, og hvordan foregår det lige? Det skal lige siges at jeg kun er 16.

Håber der er nogle flinke aminoer derude, som har en smule forstand på dette :-)

- På forhånd tak

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mht. til ''fra papir til digitalisering'' må jeg melde pas.

Rasmus Adeltoft:
Men kan det overhovedet betale sig at sælge 6 stk. aktier til en værdi af 1600kr i alt, og hvordan foregår det lige?

- Det kan godt betale sig at sælge aktierne, hvis du vil have pengene. Der er den udgift ved det, man kalder kurtage (handelsomkostninger). Da det er aktier i et amerikansk selskab, er kurtagen oftest højere. Jeg har set kurtage på amerikanske aktier til 150 DKK, men det afhænger alt sammen af, hvilken bank du har.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Odense
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret. Tror også jeg vil sælge dem, da det er omkring de 1-3$ jeg får om året..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)