Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af bil fra Tyskland

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,


Jeg har siddet i noget tid for at finde ud af hvad for en bil jeg skal købe. For en måneds tid siden sad jeg så på bilbasen og fandt en BMW 316i, som var fra 2011 og havde kørt 37.000 km, og en anden som havde kørt ca samme km og fra 2010. Prisen var 220.000 på begge.

De var desværre væk et par dage efter.

Jeg har siddet og tænkt på om jeg skulle vente eller om det var muligt at få den importeret og så få den bil jeg gerne vil have. Jeg har dog hørt det ikke kan svare sig (hvis man vil spare penge) at importere en bil som har en værdi under 300.000 kr.

Hvad koster det at få en bil importeret?

Hvor lang tid tager det?

Er der nogen som selv importerer biler, eller er der nogen som kender nogen eller bare nogen som selv har prøvet det og kan anbefale noget videre?

//Kim

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa.

Jeg tror at du i længden vil blive ked af, at det kun er en 1.6'er, til så mange penge. :-)

Men igen, hvis det er dét du vil.

Så ville jeg, nok også finde en i Tyskland med lav km og rigtig flot stand, gerne med så meget ekstraudstyr som muligt.

Der findes en hjemmeside, hvor du kan regne det ud, men ved ikke hvor præcis den er.

Men der går vel ikke så lang tid.

Jeg havde en kammerat, der kørte ned og hentede sin bil i Tyskland, han betale afgift samme dag eller dagen efter, tror jeg at det var? Så fik han også pladerne der. Så det burde ikke tage særlig lang tid, hvis du selv kan hente den og har tid til at få fikset tingene.

Dog ved jeg ikke lige angående plader nu, der har jo været en del i pressen om, at de skal til at hentes hos butikker eller synshaller. Men held og lykke med jagten.

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Der er flere grunde til den 1,6'er - km/l - forsikring ( jeg har respekt for fart kursus hos Alka, som betyder motoren max må være 2,0 og 150 hk)


Jeg har hørt det var meget meget mere besværligt. Jeg har dog stadig i tankerne at få en til at gøre det for mig.

//Kim

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Malerfirmaet Engholm V. Maria Padua Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hey

Jeg har importeret 3 stk fra Tyskland, dog er det ``kun`` Lancia.

Hentede selv den sidste, tyske prøveplader til grænsen, og selvfølgelig danske resten af vejen.

Hvis du har alle data kan du gå ind på skat, og få en ca. afgift på vognen.

Billbasen har også en beregner, men er ikke sikker på den er stabil.

Håber det kan være en hjælp.

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Ja okay, forståeligt nok. Vi er nok ens så.

Alle mine venner har altid sagt, at jeg skulle købe større motor. Men jeg kører ikke stærkt eller har et behov for større motor.

Men hvis der penge nok, havde jeg mok købt en med større motor.

Men ja, held og lykke!

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim

Jeg har fået to biler importeret fra Tyskland. Først en BMW 528i og senest en BMW 530D og det kunne sagtens betale sig for mig. Bilen skal dog vist være 4 år gammel før det betaler sig (noget med at undgå afgift på udstyr)

Jeg havde den første bil i 2 år, kørte 40.000 km i den og flækkede fronten på en isklump der faldt af en lastbil på motorvejen. Efter de to år solgte jeg bilen her i Danmark for 5000 kr. mindre end jeg selv gav, så det har været mig en meget billig bil.

Pointen med at importere er generelt, ud over at du gerne skal spare penge på det, og at du får lave kilometertal og ekstremt meget udstyr. Det skal dog nævnes at luksusbiler herhjemme er blevet markant billigere efter 2008 hvor finanskrisen indtraf.

Jeg gjorde brug af importbiler.dk. Det kostede vist ca 15.000 eller sådan noget, så det er ikke gratis, men du får tilgengæld en bil der er gået efter i sømmene og bilen bliver typisk forhandlet ned, så jeg tror ikke det nødvendigvis kan betale sig at hente selv, medmindre man kan genkende originalsvejsninger og har løst til at tjekke serienumre på løgter osv. for at kontrollere om bilen tidligere har være involveret i ulykker.

Nå, men du kan jo ringe til ham der ejer importbiler. Han hedder Hans Jørgen Mogensen, så kan du jo lige vurdere.

God vind med det hele.

Mange hilsner,

Mathias Hougaard

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene.


Det mit problem er, er at jeg KUN vil have den her bil, og den kan ikke fås i DK.

Jeg prøver Hans Jørgen Mogensen.

Tak for det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, jeg glemte at nævne at de biler jeg har købt, kostede under 300k.

Mange hilsner,
Mathias

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

har selv hentet i Tyskland  - Audi A6 Avant TDi og sparede en pæn del.

Jeg gjorde det selv (sammen med min svoger) - så vi selv kunne tjekke bilen - service, km, stand osv.

Bemærk at din køretur hjem gennem tyskland ikke er kasko forsikret på de tyske prøveplader. Bilen kan skaffes hjem for rimelige penge, hvor bilen er alm. gods og dermed forsikret ;o)
Som forhandler skal der tjenes penge - men know how er som bekendt heller ikke at foragte og måske du derigennem alligevel henter lidt forhandlet rabat, får adgang til forhandler netvæk, hvor de ønskede biler handles !!

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Rosendal:

Mange tak for svarene.


Det mit problem er, er at jeg KUN vil have den her bil, og den kan ikke fås i DK.

Jeg prøver Hans Jørgen Mogensen.

Tak for det.

 

Hvis den ikke fås i dk, ryger du så ikke ind i en typegodkendelse? Hvis du gør, bliver det meget meget dyrt, så med mindre du er 100% sikker, så undersøg det! ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)