Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreativitet som indtjening.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 60
Fra  Pineswine Clothing I/S Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg står og overvejer at opstarte en webshop igennem spreadshirt, da jeg selv tegner og gerne vil tjene en lille skilling på designs jeg kreerer - umiddelbart lyder spreadshirt som en fed ide:

http://www.spreadshirt.dk/aabn-t-shirt-butik-C5781

Det eneste jeg skal gøre er at designe og oprette produkter os selvfølgelig sørge for masser af reklame :) 

men hvad gør jeg - spreadshirt står for produktion og levering. et eksempel er en t-shirt til 124 kroner - så skal jeg oven i de ligge min provision. som eksempel kan vi sige 66 kroner, så den samlede t-shirt pris bliver 200 kroner plus forsendelse. hvad skal jeg indberette til skat? min provision eller den fulde salgspris? det er jo reelt set spreadshirt, der sælger og derfor dem der skal betale moms? eller hvad?

Jeg håber at i kan hjælpe mig.

De bedste hilsner fra Daniel.

Medejer af Pineswine Clothing I/S: www.pineswine.dk

Fra Herning
Tilmeldt 24. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Freehand Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Daniel...

Du skal kun betale skat af din udbetalte provision. Dette og flere svar står her:

http://www.spreadshirt.dk/hjaelp-C1328/categoryId/289

Jeg sælger selv via Spreadshirt, og det kører upåklageligt. Det eneste, du skal være opmærksom på, er, at Spreadshirt trækker momsen før udbetaling til dig, så du skal ikke betale moms af din udbetalte provision :-)

Mvh Dan

Fra Odense
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 60
Fra  Pineswine Clothing I/S Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan.

Tak for dit hurtige og brugbare svar - så er der jo ingen undskyldning for ikke at gå igang.. 

Er det noget, der er salg i og hvordan er det bedst at markedsføre (hvis du ikke vil dele disse oplysninger forstår jeg det udemærket.)

Medejer af Pineswine Clothing I/S: www.pineswine.dk

Fra Herning
Tilmeldt 24. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Freehand Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Daniel...

Jeg ved, at der findes nogle, der lever af at sælge deres designs via Spreadshirt, så det KAN lade sig gøre at tjene gode penge. Da min egen shop indtil videre bare er mest for min egen og mine venners skyld, har jeg ikke afprøvet de forskellige markedsføringsmetoder, som Spreadshirt iøvrigt selv informerer en del om på deres hjemmeside...

Held og lykke med det. Og husk at fortælle Amino-community'et om dine succesoplevelser ;-)

Dan

Fra Los Angeles
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 67
Fra  METAmeta v/ Asger Folmann Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Hvis du opretter en enkeltmandsvirksomhed skal du kun betale skat af dit samlede overskud, som du udbetaler til dig selv som løn. Hvis du indkøber tusch, spraydåser, computer eller hvad du nu bruger til at lave dine designs kan du også trække det fra som en udgift i firmaet. Således bliver det beløb du beskattes af endnu mindre.

Det bør du helt sikkert gøre.

VH

Min nye bog: https://www.amazon.com/Spiritual-Capitalism-three-doctrines-money-ebook/dp/B07LB76DPD/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1544845832&sr=8-4&keywords=spiritual+capitalism

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)