Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis man stopper med at bruge Facebook connect hvad så?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 06:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi går og fumler med lidt her i Manila hvor vi overvejder at bruge Facebook connect til signup. Nu har jeg så gennemlæst deres licens agreement, mest for at se 

a) hvilke data må vi kopier over til vores system b) hvad sker der hvis en dag vi ikke må bruge Facebook mere eller vi ikke ønsker at bruge facebook connect. 

  

Der står at læse:

10. If you stop using Platform or we disable your application, you must delete all data you have received through use of the Facebook API unless: (a) it is basic account information; or (b) you have received explicit consent from the user to retain their data.
 
By “basic account information” we mean: name, email, gender, birthday, current city, and profile picture URL
 
Spørgsmål:
1. Hvis vi stopper med at bruge Facebook connect,så må vi beholde basic informationerne i vores databank (name, email, gender, birthday, current city, and profile picture URL) hvilket betyder at sitet køre videre (i modsætning til hvis man skulle slette alt). Er det korrekt forstået?
 
2. Eftersom vi så ikke bruger Facebook connect til at validere login så kan folk ikke logge ind (logisk nok :)... er vejen frem så at folk skal rekvirer et nyt password som så sendes til den email vi har i vores databank (fra basic informationerne ovenfor)?
 
 
Håber at høre fra en som er kloger end mig om det er vejen frem :)
  
Med venlig hilsen,
 
Peter 
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, hvis Facebook lukker for jer skal i slette alt (i har fået fra Facebook, selvfølgelig) data som ikke indgår som "basic information".

Når brugere så skal logge ind ville fremgangsmåden være at i sender:
1) Et autogenereret kodeord, så de kan logge ind og ændre det til hvad de lyster (det er så 2 trin for dem)
eller
2) Sender et link til en side (med unik token for denne bruger), hvor de kan angive deres kodeord. Således er det kun 1 trin de skal igennem, hvilket måske er lidt mere lige til for dem.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elias,

Tak for feeback :)

God weekend!

Mvh

Peter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)