Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU og CVR nummer, hvordan beskattes det?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

overvejer lidt og starte på SU imens jeg prøver at etablere min virksomhed.

Har prøvet og læse nogen forskellige indlæg herinde men synes ikke jeg har kunne finde noget der kunne bruges

 

Hvis jeg sælger en vare for 2500kr og jeg så betaler moms på 25%, det er 500kr. De 2000kr vælger jeg så at købe nye varer for, skal pengene beskattes en gang mere for det kan lade sig gøre eller?

Hvis jeg samlet har solgt varer for 6000kr, betaler moms 1500kr. Varene som er solgt kostede mig 2500kr, altså jeg har et overskud på 2000kr ik? Hvad skal jeg gøre hvis jeg vælger at betale min elregning, skal de beskattes med 25% igen før de kan bruges.

Virksomheden kører fra mit eget hjem, kan jeg trække mine udgifter fra, som egenligt også er private?

Alle udgifter til virksomheden kan trækkes fra ik? uden de skal beskattes?

 

Håber i kan hjælpe mig, de er godt nok svære og komme i kontakt med SKAT :)

 

mvh

Daniel

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil ikke kunne nøjes med de svar du kan få her - der er - undskyld - for meget der skal forstås tror jeg men:

Du kan ikke fratrække private udgifter kun rene virksomhedsudgifter - og visse kan du ikke fratrække fuldt ex repræsenation/hotel og visse ikke moms (ex parkering og benzin privatbiler og de to førnævnte) Det kræver viden om de forhold desværre

Du betaler ikke skat på den enkelt opgave som sådan, men du betaler når du laver årsregnskab - skat af din endelige fortjeneste for året når du på basis af dit regnskab udfylder udvidet selvangivelse.

Moms har intet med dit resultat at gøre, det er kun noget der påvirker din moms som du betaler kvartalsvis - 

Varer du køber er ikke en udgift før du har solgt varen. Indtil da, har du bare skiftet penge der lå i banken - f-eks, 200 kr som nu i stedet ligger på dit lager som vare - til 200 kr - så det er først når du sælger den, at du får salgspris minus indkøbspris som din fortjeneste på den enkelte vare

Endeligt skal du tænke på, at hvis du studerer og får SU, så er der en grænse for hvor meget du må tjene uden at der sker fradrag i din SU, med mindre du kører en del over virksomhedsordningen som så også vil betyde du skal ha hjælp med at køre det er jeg ret sikker på

Jeg tror dog, som beskrevet, at du er nødt til at finde noget kursus, eller læse bøger eller surfe en frygtelig masse - ELLER hvis du vil har et seriøst firma, finde en der freelance vil bogføre for dig, så du hele tiden kan vide om du tjener penge eller ej, og at du ikke tror du kan fradrage noget du ikke kan, og får betalt moms korrekt - ellers kører du efter min mening sur. Det bliver vist mit indlæg her, held og lykke med projektet i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for svarene :)

Virksomheden kommer til at køre fra mit private hjem, mener bare hvis man gør 15% af boligen til erhverv man vil kunne trække noget af det fra.

Udgifter kan jo være mange ting, når jeg starter virksomhed op fra bunden er der jo en masse ting der skal købes ind, som f.eks indpaking, hæftemaskine ovs. det kan vel trækkes fra i de penge jeg skal betale i moms. Eller hvad?

man må invistere op til 60% af de penge du skal betale i moms, kan det evt. være flere varer?

eller hvis jeg vælger at købe en Nintendo 3ds for at softmodde den og derved lave en guide med data som kan sælges eller laves for folk?

 

Formålet med su´en var det skulle kunne betale min husleje og give mig noget at spise, i mens jeg etablere siden.

 

ang. regnskabet, skal data kun indtastets på skats hjemmeside, eller skal de have indsendt regnskabet på papir

 

håber du gider og besvare mine spørgsmål, så bliver der lidt mindre spørgsmål når jeg kontakter skat :)

 

mvh

Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel - hvad gør det for forskel om skat skal ha regnskabet indsendt eller ej - i din tanke om at være iværksætter set i relation til alt det andet

DU skal føre regnskab og du skal ikke indsende med mindre de beder om det, men du kan heller ikke lave udvidet selvangivelse ordentligt uden regnskab.

Du skal regne med, at skat vil være "følsomme" over for udgifter til en Nintendo 3 DS hvis ikke der er endnu større indtægter - med andre ord, dine fradrag som virksomhed vil de være opmærksomme på

Dem ,ed 60% af momspengene har jeg ikke fattet - men JA du kan fratrække startomkostninger generelt OG jeg håber da andre vil byde ind hvis du har mere, for jeg har stadigt kun rådet - SKAF mere konkret viden inden du håber på os herinde, og jeg lægger lidt af her - ikke fordi jeg ikke tror du er seriøs, men du mangler for megen basis til at dette forum i mine øjne er løsningen fordig

Held og lykke

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

 

ja prøver jo at finde svar på mine mange spørgsmål, de spørgsmål jeg stiller har en stor betydning for min virksomhed, grunden til jeg spørger er jo fordi jeg har læst mig frem til det, og ønsker at finde ud af om det kan være sandt

Men altså følsomme udgifter kan jeg ikke rigtig bruge til noget, altså må man eller må man ikke? den skal bruges som investering, da jeg skal softmodde den altså gøre sådan man kan afspille sine kopispil

Du får det nærmest til at lyde som en hel rumforskning jo, man har altid handlet, byttet ovs. og det skal jo også være sådan man kan sælge idag. Jeg har læst mig frem til det jeg skal bruge på skats hjemmeside, og snakket med revisorer.

Jeg spørger herinde fordi her kunne være folk med noget erfaring de har lyst til at give vidre, og synes er meget glad for du gider at besvare mine spørgsmål

Men synes ikke du skal tage stilling til om hvor meget basisviden jeg har, og hvor velkommen jeg er på denne side?

Daniel

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 05:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med at du kontakter din lokale erhvervsforening de er til for at hjælpe nye iværksættere. Google efter væksthuset og så din by så ring til dem og de ved hvem du kan snakke med. Det er gratis.

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Gezz:
Men synes ikke du skal tage stilling til om hvor meget basisviden jeg har, og hvor velkommen jeg er på denne side?

Der er såment nok nogle rumforskere for hvem regnskab er en større videnskab. Wink

Du har fuldstændig ret i, at folk på Amino deltager, hjælper og svarer efter lyst. Du har været heldig. En af de allermest hjælpsomme på Amino i relation til regnskab mv. - Cookie - har kastet nogle tålmodige svar efter dig. Verden er ikke sort og hvid når vi taler skatteret. Hvad den ene kan få fradrag for er ikke nødvendigvis det som den andenkan få fradrag for.

Alle er velkomne på Amino og alle kan stille spørgsmål. Ja - det er naturligvis frivilligt for andre om de vil spørge. Jeg må indrømme, at jeg i første omgang sprang tråden over, da dine spørgsmål for mig er banale (ved godt at de er vigtige for dig) og er blevet besvaret et utal af gange før her på Amino.

Min opfattelse er, at du har valgt den lette løsning bare at spørge. Har du eksempelvis besøgt SU's hjemmeside. Der er en god beskrivelse af hvordan verden hænger sammen med SU når man samtidig har et CVR-nr.

Hvis du vil være sikker på at få nogle brugbare svar er SKAT det rigtige sted at ringe hen. De har vejledningspligt og ikke som os andre lyst.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ked af det Gezz men der er ikke firkantede svar på alt. Man kan bede skat om bindende svar, jeg mener der koster 350 kr. Det skal være et enkelt koncist ? for at de kan svare.
Jeg ville frygte lidt et nej, hvis du ikke også har indtægter i forhold til en nitendo der skal softmodes eller craces men ærligt, jeg ved det ikke
Omvendt så hvis du har en indtægt og den kommer fra projektet, så kan du sikkert tage den med i regnskabet. Det ved du jo under året
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst både på su og skat´s hjemmeside, snakket med revisor. Og ikke mindst min mor, rolig nu venner Amino var bare en af stederne jeg søger informationer

Min plan var at ringe til skat og su i næste uge og får svar på af mine spørgsmål

Formålet med at lave indlæg her på Amino var for at finde nogle venlige folk :) som har været det hele igennem og derfor har en del mere erfaring end mig, og som muligvis havde fundet en billig måde at få modtage penge via sin side.

 

man kunne evt. lade være med at skrive hvis man ikke har lyst, og ikke har lyst til at hjælpe :)

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Gezz:

Jeg har læst både på su og skat´s hjemmeside, snakket med revisor. Og ikke mindst min mor, rolig nu venner Amino var bare en af stederne jeg søger informationer

Min plan var at ringe til skat og su i næste uge og får svar på af mine spørgsmål

Formålet med at lave indlæg her på Amino var for at finde nogle venlige folk :) som har været det hele igennem og derfor har en del mere erfaring end mig, og som muligvis havde fundet en billig måde at få modtage penge via sin side.

 

man kunne evt. lade være med at skrive hvis man ikke har lyst, og ikke har lyst til at hjælpe :)

 

Er det mig du skyder på. Du er ikke så lidt uforskammet - jeg har prøvet at guide - men fortalt, at man ikke kan føle sig sikker på noget. Hvis den holdning du viser her overfor folk der vil hjælpe, er den du har tænkt dig at køre generelt, så kører du det da i sænk - men fred med det- og du behøver ikke bekymre dig for mit blodtryk med dit "rolig nu" - Du kan være sikker på ikke at få hjælp fra mig mere, og det er du jo sikkert også pivende ligeglad med.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)