Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ordblinde og andre med et behov for hjælp til skrivning af tekster

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder på at konstruere en onlineservice, som ordblinde (og andre med et behov for hjælp til skrivning af tekster) kan benytte, samt freelancere kan benytte.

Du kan læse mere om projektet:

http://dansktekstservice.dk/

http://www.amino.dk/forums/t/162210.aspx?PageIndex=2

Jeg søger efter her efter freelancere - dvs personer som kunne være interesseret i at deltage (dvs tjene på) i projektet på længere sigt. Send mig en personlig besked hvis du er interesseret som freelancer.

Og jeg er selvfølgelig også interesseret i at finde folk, som har et behov for hjælp til skrivning af tekster - send blot en personlig besked eller skriv til mig på email (se http://dansktekstservice.dk) ;-)

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :


Kender et par stykker som er ordblinde også en som er meget "hårdt ramt" og har da prøvet at lave flere ting til netop ham så hans hverdag bliver bedre og nemmere. 

Kan du ikke forklare lidt om hvad det går ud på. For umiddelbart virker det som en artikel skriveri service du vil lave. Kan være jeg er interesseret å :)

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en slags akut-hjælp til ordblinde. Det kan være, at den ordblinde har skrevet teksten til en hjemmeside. Hjælpen vil så være, at gøre teksten god - det vil sige at bevære budskabet og omformulere tingene og rette sproglige fejl.

Det er i princippet alle former for tekster - breve til det offentlige, emails til den ordblindes kunder og evt blot indlægamino.

Pointen er at give den ordblinde en 'menneskelig hjælp' - der er flere elektroniske systemer som kan hjælpe den ordblinde, som dog kun i begrænset form kan give en hjælp.

Om det er aktikel-skrivning ? Det er nok mere en akut-service til ordblinde.

 

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så har det ingen interesse for mig. Da dem jeg kender af ordblinde vil det ikke kunne bruges, netop fordi de er ordblinde og har svært ved de mest simple tekster. Selv jeg som læser / rette det for dem har svært ved at finde ud af hvad der faktisk menes i teksterne - så det vil andre slet ikke kunne uden at kunne tale med dem også.

Men held og lykke med projektet.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Til ecentralen.

Jeg vil meget gerne være med i projektet.
Kender selv flere ordblinde, og ved hvor svær deres hverdag er.

Send mig en PM eller mail mig på kaspertoftbraun@gmail.com

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det helt geniale ville være en funktion til at optage og uploade direkte på din side. Så kunne de ordblinde sige hvad der skulle stå, og så skrev du det ned.

Jeg vil tro, at flere ordblinde ville miste gejsten, hvis det drejede sig om længere tekster, og de skulle få det ned på skrift selv, for du så kunne korrektur-læse det.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Vinberg:
så det vil andre slet ikke kunne uden at kunne tale med dem også.

Det er meningen at man skal kommunikere sammen - f.eks. over telefon, skype eller lignende.

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Sørensen:

Det helt geniale ville være en funktion til at optage og uploade direkte på din side. Så kunne de ordblinde sige hvad der skulle stå, og så skrev du det ned.

Jeg vil tro, at flere ordblinde ville miste gejsten, hvis det drejede sig om længere tekster, og de skulle få det ned på skrift selv, for du så kunne korrektur-læse det.

 

Bestemt en god ide med stemme-optagelse.

De ordblinde er ofte nødt til at skrive selv - tænk blot på uddannelses-systemet. Men vær opmærksom på, at det ikke blot er korrektur-arbejde - freelanceren skal kunne formulere den ordblindes budskab.

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror på en god ide , dog skal lige huskes på tit , er ordblinde meget fokus på en ting ad gangen gør dem perfekt og måske for perfekt for de glemmer en anden ting , så ordnen struktur og er godt hjælpe værktøj og hvorfor lige gør det for perfekt er fordi de tit har det sådan at de ikke kan gøre det godt nok , så nogle gange stiller det krav i samtalen også . 

 men i alt super vis dem som man skriver med har fokus på at hjælpe en og ved lidt om ordblinde , hvad det lige betyder Big Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)