Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til Sverige fra dansk webshop - hvad er jeres erfaringer?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Fra  KaffeKapslen.dk Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen

Jeg driver 2 danske webshops - http://www.kaffekapslen.dk/ og http://www.modermælk.dk/ - begge webshops er inde for niche produkter, kaffekapsler og modermælkserstatning og jeg vil nu gerne gøre lidt mere ud af mit salg på det svenske marked

På det svenskemarked er der meget lille konkurrence indenfor de produkter jeg sælger og priserne er også en anelse højere - så jeg ser et godt potentiale.

På Kaffekapslen.dk er jeg gået i gang med at sælge til Sverige, men det er med dansk moms(den svenske moms er 12% på disse produkter) - dvs. jeg er endnu ikke registreret i Sverige, men det er planen at det skal ske nu, for at jeg kan blive endnu mere konkurrence dygtigt.

Mine udfordringer er at når svenskere kommer ind på min side vil de ikke kunne se den svenske pris med svensk moms før de indtaster deres leveringsoplysninger(vi bruger Magento - når indtastes Sverige som leveringsland vil moms blive ændret til 12%). Hvordan har i andre løst dette problem?

Jeg vil ikke sælge i svenske kroner(pga. valutaudsving og vekselgebyr), så det er ikke mulighed at man kan vælge at få vist priserne i svenske kroner også. 

Tænker om man kunne det styre det via IP adresser - sådan priserne automatisk bliver vist med svensk moms hvis de er en svensk IP adresse?

Mit problem er det samme med salg til Norge og Grønland, men der skal priserne jo bare vises uden moms...:-)

Håber der er nogle som har erfaringer med lignende problemstillinger og vil dele ud af dem.

Mvh.

Morten

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  Morten.

Det kan laves som et simpelt multi website setup.

Det giver dig mulighed for, med udgangspunkt i en basispris, at lege med bl.a. priser og moms, afhængigt af hvor du er henne i verden. Den bedste måde at gøre det på er nok at du sikrer dig domænerne i de relevante lande, da shoppen ellers skal placeres på et subdomæne.

Smid en PM eller giv mig et ring hvis du vil vide mere, vi arbejder med Magento til daglig.

Mvh

Lars 

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)