Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min bogholder er "gået under jorden" med min regnskabsmappe m.m.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Heldige mig:
Bogholderen bor temmelig langt fra mig - Det er en ret trist situation, hvis jeg skal side og vente udenfor hendes bopæl, for så at træde frem når hun kommer hjem fra arbejde med hendes børn, jeg vil føle mig som stalker og vil da slet ikke udsætte hendes familie for sådan en situation.. Synes bare det er så rigtigt øv og trist at være låst fast sådan her

Men du skriver jo, at du har ringet og mailet og gjort alt for at få fat i hende. Der er intet at betænke sig på, vær der en tidlig morgen og helt tingene. Du skal jo ikke så med læderjakke og kølle, og kan da smile pænt til børnene, så er det vel ikke så mærkeligt for en der driver bogholderi, at der kommer en for at hente ting..

Det er ikke bare trist det her, det kan koste dig penge, så frem med brystet (nu håber jeg så det var en mand der var trådstarter, ellers "no bad intentions" - sorry)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Heldige mig:

MIn sidste frist for indlevering er nu den 1. juni,

Er der tale om et selskab?

For ellers har du sidste frist en måned senere, d. 1. juli...

 

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Heldige mig:
Hvad skal jeg gøre? jeg har indtalt besked om at, hvis hun ikke kan overkomme det, så skal hun sende min regnskabsmappe, samt tilhørende papirer tilbage til mig..Men jeg hører stadig intet!  

Jeg går ud fra at du blot er enkeltmandsfirma...

Det jeg ville gøre er ringe til skat som foreslået, det kan jo ikke skade at høre hvad de har af råd, jeg ville npk også bide i det sure æble og bruge en dag på at køre forbi hende på en anstændig måde (dvs. som en helt almindelig kunde der bare gerne vil hente sit regnskab og høre hvad der foregår), og hvis det ikke går, så vil jeg nok angive hvad jeg selv skønnede var mit årsresultat, og nok lidt højt sat for at være på den sikre side (så har du også vist din gode vilje). Det har du vel egentligt skulle allerede 1 jan. for ikke at betale renter.  Eller hører du til en af dem der er regnskabspligtig? det er jeg ihvertfald ikke med mit firma. Jeg skal blot huske at angive moms og årsresultat.

Vh Rasmus

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Rasmus Ramskov:
Eller hører du til en af dem der er regnskabspligtig? det er jeg ihvertfald ikke med mit firma. Jeg skal blot huske at angive moms og årsresultat.

Hvis du har en virksomhed, uanset størrelse, så er du regnskabspligtig og skal overholde bogføringslovens bestemmelser.

Søg eventuelt på SKAT's hjemmeside efter Mindstekravsbekendtgørelsen.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Ramskov:
Eller hører du til en af dem der er regnskabspligtig? det er jeg ihvertfald ikke med mit firma. Jeg skal blot huske at angive moms og årsresultat.
jo da - du er skam regnskabspligtig med et CVR - det er alle erhvervsdrivende. Du forveksler det måske med at du ikke skal opgive alle tal eller/og at du ikke skal sende regnskabet ind hvis ikke de beder om det, for det er jo korrekt, men du skal i høj grad selv følge årsregnskabslovens mindste bestemmelser, opbevare bilag 5 år osv - ellers kan de i høj grad komme efter dig hvis du udtages til check - 

vh  Aber doch - sorry Tonny havde jo allerede givet dig svaret - så mig ikke for :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Robert Kronberg:
Det fritager måske ikke for ansvar, men jf. forvaltningsloven, så skal de oplyse, hvor du står, og måske endda, hvad dine muligheder er.

forvaltningsloven giver kun SKAT pligt til at vejlede inden for deres forretningsområde. Dernæst er pligten at henvise til rette myndighed - fogedretten. Derfor synes jeg det er spild af tid af gå til en myndighed, som ingen midler har til at hjælpe lovgivningsmæssigt. Hvorfor så ikke for starten gå hen til den der har værktjet til at få det udleveret.

Der er heller ikke noget som hedder "privat bopæl", hvis der drives virksomhed fra adressen. Så må man som erhvervsdrivende finde sig i at kunder kan dukke op. Specielt når den pågældende bogholder tilsyneladende har valgt at hive stikket ud.

/Henrik

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Heldige mig:

Jeg ønsker selvfølgelig IKKE at hænge nogen ud, det skal lige slås fast! MIn sidste frist for indlevering er nu den 1. juni, og konsekvensen bliver vel at det er mig der skal betal et eller andet urimeligt beløb til skat, fordi jeg ikke overholder det, eller at de sætter et eller andet urealistisk senario op som årsopgørelse!?

Bogholderen bor temmelig langt fra mig - Det er en ret trist situation, hvis jeg skal side og vente udenfor hendes bopæl, for så at træde frem når hun kommer hjem fra arbejde med hendes børn, jeg vil føle mig som stalker og vil da slet ikke udsætte hendes familie for sådan en situation.. Synes bare det er så rigtigt øv og trist at være låst fast sådan her. 



Jeg ville nok prioritere en udgift til Skat i forhold til transportudgiften.. Alternativt finde hjælp ude i byen, som kunne afhente bilag (:

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Becker | jacobbecker.dk:
Jeg ville nok prioritere en udgift til Skat i forhold til transportudgiften..

Udgiften til SKAT bliver 200 kr. om dagen, hvis ikke selvangivelse indberettes. Hjælp til indhentning er af regnskabsmateriale er ikke deres gebet. Hvis SKAT gjorde dette ville vi alle kaste os over dem. "Jeg kan ikke betale min skat fordi virksomhed Y ikke har betalt sin faktura. Kan I ikke selv inddrive pengene fra ham?"

/Henrik

Fra Nykøbing M
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Svane broderi Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har da altid kontoudskrift fra din bank som du må kunne bruge til noget.

Mvh. Maj-Britt Svane

Det er farligt at leve, Det dør man af. Ingen har overlevet så vidt jeg ved.

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Ramskov:
Eller hører du til en af dem der er regnskabspligtig? det er jeg ihvertfald ikke med mit firma. Jeg skal blot huske at angive moms og årsresultat.
jo da - du er skam regnskabspligtig med et CVR - det er alle erhvervsdrivende. Du forveksler det måske med at du ikke skal opgive alle tal eller/og at du ikke skal sende regnskabet ind hvis ikke de beder om det, for det er jo korrekt, men du skal i høj grad selv følge årsregnskabslovens mindste bestemmelser, opbevare bilag 5 år osv - ellers kan de i høj grad komme efter dig hvis du udtages til check - 

Tak Cookie. Det er bare mig der ikke har terminologien i orden. Det forholder sig som du skriver. Det jeg tænkte på var at jeg selvfølgelig skal have styr på regnskabet, men at det først skal sendes ind hvis skat beder om det, og bilagene skal selvfølgelig være i orden, men at de ofte først vil se dem hvis regnskabet ikke ser fornuftigt ud.  I denne forbindelse tænkte jeg at det vigtigste for trådstarter var at indberette ET eller andet. 

Men igen tak for din præcise formulering.

Rasmus 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)