Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart en vaskehal ? Hvad mener du.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg ved at emnet har været oppe før, og det undrede mig meget, med hensyn til opstarts udgifter!

Er vi enige om at udgifterne til sådan er er følgende:

- Børster, klude, rengøringsmidler m.m (løbende)

- Husleje (fast) Kan det findes for 7500-10.000 kr?

- Forsikring, er dette nødvendigt, og hvad forsikre man? (fast)

- Vand, varme, el (løbende)

- Personale (fast)

Hvilke afgifter skal man betale til kommunen, miljøafgift, spildevandsafgift ? Hvad koster dette ca.

En sidste ting, opstartsudgifterne er de ikke "bare" som nævnt :

Højtryksspulere, klude m.m, poleringsmaskiner, støvsuger,  og det er det? Dette kan vel ikke løbe op i mere end, 25.000 kr. MAX ?

Tak for hjælpen :)

Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der ar erfaringer med dette? Kan svarer på dette?

Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 50
Fra  Golfbasen Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror næppe du får en maskine til at vaske biler for under 25.000,- Jeg vil nærmere kalde dit projekt for en vaskeplads og ikke vaskehal. :-)

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skal give dig et godt råd, så lej dig ind på en gammel vaskehal til lastbiler og tilbyd vask at varevogne med alukasser og lastbiler, det er en dyrere vask, ca. 100 kr. og det er med højtryk og ikke maskine.

Der er kun få der tilbyder dette, så hvis du ligger et godt sted, er der grobund for en sund forretning, ellers vil jeg ikke anbefale dig at starte en vaskehal op, hvis det er alm. biler du vil vaske?

Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak!

Havde heller ikke tænkt mig at købe en vaskehal, men leje en vaskeplads, og købe de højtryksspulere ovs. Det burde man kunne få til under 25.000kr?

Og så rengøre personbiler og varevogne.?

Den har været oppe at vende før, men for 200-250kr at få vasket indvendigt og udvendigt, burde der være et markedet? Og kan 2 personer ikke gøre dette på under 30min? :)

Hvor finder man værksteder eller vaskepladser hvor der ikke er nogen længere der er til leje?

Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Men at få en 10-20 kunder burde da ikke være sindsygt svært at få? Jeg ville i hvertfald personligt gerne give 200-250kr for at få den håndvasket, og støvsuget m.m indvendigt!

I vaskehaller fjerner den jo dårligt fugleklatterne, og alligevel slipper man 80-160kr kun for udvendigt, og dernæst skal man man betale 10kr pr. Polet for selv at skulle støvsuge.

Jeg mener at der burde være et marked :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)