Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Musik rettigheder i videoer

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Måske nok noget der er logisk, og dog ikke - spørgsmålet lyder:

Hvis jeg benytter et originalt musik nummer i mine informations videoer - så er det ikke lovligt, det er jeg godt klar over (med mindre jeg betaler royalty eller lignende).

Hvad hvis jeg finder en der kan lave et instrumental nummer af en kendt sang, eksempelvis Aha - Take on me, eller Berlin - Take my breath away, skal nogen da have betaling (andet end manden der laver mig nummeret?)

Hvis det forholder sig sådan: kunne jeg måske godt tænke mig at join forces med en eller anden der gerne vil tillade jeg bruger deres numre i videoer. Selvfølgelig med credit til personen i videoen eller website.

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

En Google søgning på royalty free music giver en del hits på hjemmesider, hvor man kan finde musik, der ikke skal betales for.

Youtube har en funktion, der hedder Audio Swap, hvor man kan få byttet lydsporet i sine videoer ud med noget musik, der passer i længden. Det har jeg brugt nogle gange, hvor jeg havde lyden af en smalfilmsfremviser, der ikke var særligt fed. ">

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Skou :

En Google søgning på royalty free music giver en del hits på hjemmesider, hvor man kan finde musik, der ikke skal betales for.

Youtube har en funktion, der hedder Audio Swap, hvor man kan få byttet lydsporet i sine videoer ud med noget musik, der passer i længden. Det har jeg brugt nogle gange, hvor jeg havde lyden af en smalfilmsfremviser, der ikke var særligt fed.

" target="_blank">

Tak for kommentaren, det jeg leder efter er bare om man KAN bruge f.eks royalty free musik fra kendte kunstnere - altså sange og/eller deres melodi - konsekvent deres sange, men indspillet af andre? Er det lovligt at benytte i videoer
Jeg er igang med at sætte min egen YouTube op, ingen grund til at jeg skal finde mig i at skulle benytte dem altid, og så er der også de limitations med at man måske kan blive blacklistet fordi man har en sang der muligvis "detectes" som en kendt sang, men ikke er af den originale kunstner. Så er videoen offline i et par måneder indtil de tager sig sammen og tillader den igen.
Tilmeldt 24. May 12
Indlæg ialt: 58
Fra  ColourCloud Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville så vidt muligt undgå at bruge originale numre, eller direkte "instrumentale" kopier. Hvis man laver sin egen instrumentalske "fortolkning" af sangen, så er det vel helt ok, går jeg ud fra.

Jeg har flere gange set at folk sælger deres egne Cover-udgaver på iTunes af kendte numre. Hvordan det hænger sammen ved jeg heller ikke helt :)

Mit råd er at finde noget royalty-free på nettet, der skulle være massere at støve op.

Grafisk arbejde (Logo, Flyer, Visitkort) fra 195 DKK
CMS Hjemmeside (Wordpress, komplet opsætning) fra 1995 DKK - se mere colourcloud.me

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar ColourCloud - problemet er at jeg leder efter et specifikt nummer - og spørgsmålet går egentlig på om jeg kan få en kunstner til at indspille den på ny og om jeg så har ret til at bruge det online

Tilmeldt 24. May 12
Indlæg ialt: 58
Fra  ColourCloud Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har lige haft tid nok til rent faktisk at undersøge det :)

Det ér ulovligt medmindre du får tilladelse til det. Skal det blot bruges til noget privat videoupload-sjov kommer du sikkert ikke i klemme, men er det med henblik på at skabe et senere salg, så ville jeg holde mig fra det.

Grafisk arbejde (Logo, Flyer, Visitkort) fra 195 DKK
CMS Hjemmeside (Wordpress, komplet opsætning) fra 1995 DKK - se mere colourcloud.me

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay hvor står det henne?

ColourCloud:

Har lige haft tid nok til rent faktisk at undersøge det :)

Det ér ulovligt medmindre du får tilladelse til det. Skal det blot bruges til noget privat videoupload-sjov kommer du sikkert ikke i klemme, men er det med henblik på at skabe et senere salg, så ville jeg holde mig fra det.

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Her kunne være et sted at begynde.

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)