Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytter til Hillerød

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Konen jeg står overfor en flytning til Hillerød. Vi kender ikke meget til byen, og vil høre om andre enten er derfra eller kender lidt til området.

Vi regner med at leje en bolig i starten for senere at købe. Men hvor finder vi info om diverse boligmuligheder?

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bor selv i Allerød som er nabo-byen til Hillerød.

Hillerød er generelt en selvforsynende by, ment på den måde at der er alt hvad man har brug for af indkøbsmuligheder, Føtex, Netto, Silvan, Bauhaus, McD to indkøbscentre, Bilka og en gågade med butikker. Der er mange cafeer og restauranter og i det hele taget er der rigtig meget i selve bymidten.

Der er også meget skov, slots-søen og grønne områder.
Og så går S-toget mod KBH og "mariehønen" (det hed den i gamle dage) til Helsingør samt "grisen" til Gilleleje.
der er to primære veje til KBH - Motorvejen og Kongevejen. Det samme gælder mod Helsingør, hvor man så dog skal over Hørsholm for at fange Helsingør-motorvejen.

Der er mange lejeboliger i Hillerød, både selskaber og kommunale.

/Jesper
Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hillerød er en rigtig fin by og blevet kåret til årets by i 2002 (mener jeg)

Derudover er der jo Frederiksborg Slot med tilhørende Barokhave og grønne områder, samt Slotssøen som danner rammen om perfekte gå/løbeture, der er simpelt så fantastisk flot uanset årstid.

Hillerød har stort set alt hvad man som borger har brug for som f.eks.

Sygehus og egen Falckstation

Alle former for indkøbsmuligheder

Skoler og daginstitioner

En lækker biograf, i det hele taget et bredt udvalg af kulturelle tilbud.

Så go for it, du vil ikke fortryde at flytte til byen, nu bor jeg selv i Randers men savner Hillerød utrolig meget og vil gerne tilbage dertil hvis det engang bliver muligt.

mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har boet mere end 40 år i Hillerød... Trænger nok til noget luftforandringCool

Hillerød er på mange måde en dejlig by, men også lidt underlig ud fra et politisk synspunkt. Nu nævner Frank, at Hillerød blev Årets by, det var i 1990, hvilket man kvitterede med fra byrådet ved at indføre en omfattende parkeringsafgift i hele Hillerød Centrum.

Jeg går ud fra, at du allerede har besøgt www.hillerod.dk, hvorfor du måske også kan finde interessante oplysninger her http://nyhillerod.dk/

Du skal også være opmærksom på, at i tilfælde af at du er afhængig af den kollektive transport, så skal du ikke bosidde dig i Østbyen ude ved ATP-Huset og Regionsgården, men derimod tættere på centrum og Hillerød Station.

Hillerød er Nordsjællands Centrum med relativ kort afstand til de fleste steder, eks. Helsingør 25km, Gilleleje 22 km, Hundested 33km, Frederikssund 23 km og Købehavn C. 45 km.

Det mest negative omkring Hillerød kommune er, at de hører til absolut dyreste steder at bo f.s.v. angår el, vand og varme, hvorfor du ved valg af bolig bør se på, hvordan og ikke mindst hvem der er forsyningsenhed på netop disse områder.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Det mest negative omkring Hillerød kommune er, at de hører til absolut dyreste steder at bo f.s.v. angår el, vand og varme, hvorfor du ved valg af bolig bør se på, hvordan og ikke mindst hvem der er forsyningsenhed på netop disse områder.

Der er ihvertfald nogle steder i Skævinge, hvor det er vanvittig dyrt:

http://hilleroed.lokalavisen.dk/fjernvarmekunder-maatte-tage-slukoerede-hjem-fra-christiansborg-/20120525/artikler/705259851/1030

Jeg har boet i Allerød i over 20 år og nu i Hillerød i seks-syv år, og generelt er det vel OK. Jeg synes ikke at skolernes ambitionsniveau er så højt, som jeg gerne så det - men sådan er der så meget. Det har ikke noget med økonomi at gøre, men mere med indstilling.

Derudover så satser Hillerød ikke så meget på sporten som nabokommunerne. Her løber de finkulturelle med de fleste penge, og hvis fodbolden vil have kunstgræsbaner (som alle nabokommuner har haft i flere år), så skal DBU og fodbolden selv spytte en masse penge i det.

Mange hilsner

Mads

 

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bor som nabo til stadion og 400meter til henholdsvis slotsparken og Gribskoven. Det machter perfekt til min kone og vores 3 børn...

 

Men som Tonny skriver..  vær opmærksom på at de offentlig transportmidler bliver skåret markant ned i hillerød Øst og i den "nye del af byen - Sofienborg. Så er der langt til centrum. og så lige den dersens P-afgift...

 I hillerød ved ATP huset, er det noget bøvlet at komme til centrum. Det tager for lang tid og det var en god grund til vi flyttede fra den bydel. By er da OK og ikke for lille heller. Men politisk er den sgu godt noget tå-krummende - Der har Tonny fuldstændig ret. Hold kæft en masse bøvl for det stakkels erhvervsliv. - for nogen år siden ville en møbelhandler udvide og flytte fra Centrum. Han ville købe gunden af kommunen i udkanten af byen og afgive sine lokaler i centrum til nyt bibliotek.. Hvem sagde nej... nogen med den "ene farve i byrådet".. og 2 år senere.. sørme om de ikke solgte grunden til Mcdonalds...

mvh.

Michael

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har da været "fine" sager, som blandt andet Operation X har taget sig af. Den tidligere borgmester og nuværende forsvarsminister har været indblandet, og opførte sig vist ikke 100% korrekt:

http://www.skaevinge.dk/side.asp?Id=64860

 

Der var også en sag om ekspropriation, hvor politikerne bare snuppede private folks jorde, og betalte alt for lidt for jorden:

http://hilleroed.lokalavisen.dk/politikere-laegger-laag-paa-ulleroedsag-om-millioner-/20120222/artikler/702229744/1030

 

Og så var der lige et rådhus, der ikke måtte koste mere, end hvad de bygninger der blev solgt kostede. Det blev MEGET dyrere end det, også dyrere end de så efterfølgende regnede med. Der var bestemt ike styr på økonomien:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1122278.ece

 

Lidt fra Hillerød - og ellers er der jo rigtig hyggeligt. Vi bor tæt på by, tæt på skole og meget tæt på skoven.

 

 

 

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 39
Fra  Transport Eksperten Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Du skriver bare, hvis I skal have hjælp til jeres flytning. Fornuftige priser og sikker transport af dit indbo.

Naturligvis fuld forsikret.

Mvh. Mads

www.transporteksperten.dk 

www.Eliteclean.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)