Sagen er at fragtmanden smadrer halvdelen af alt det som firmaet sender og det er fragtmanden ansvarlig for, Case closed !
Af ren og skær nysgerrighed - Hvad er din baggrund for at fortolke reglerne således? Hvor mange konkrete claims/disputes har du siddet med?
Mine erfaringer stemmer overens med Ravns. I praksis vil det være en survey, som evt. må vurdere skadesgrundlaget - og i nogle tilfælde laves der aftaler, som ikke følger retspraksis... Men jf. paragraf 24 i CMR-loven, så er manglende eller mangelfuld emballage netop en frihedsgrund af de årsager, som Ravn allerede har nævnt.
Sagen er at fragtmanden smadrer halvdelen af alt det som firmaet sender og det er fragtmanden ansvarlig for, Case closed !
Det er efterhånden pinligt som du føre dig frem uden nogen form for dokumentation for dine påstande and end " case closed" ! Men skulle virkeligt ikke tro at du har nogen kraktisk erfaring på området ! Du har tidligere i denne tråd vist din uvidenhed mht. incoterms og nu dine påstand som modstyrider CMR loven.
Man han da efterhånden kun grine af at du ifølge din prodil underviser i fragt og fragbetingelser ...
Fra Bo´s profil
Har igennem mange år undervist ifm. seminare og underholdt med forretningsverdnens finurligheder.
Jeg er dybt forundret over den måde du håndterer andres erfaringer på, samtidig finder jeg din måde at angribe mig personligt på temmelig ulækker.
Jeg har derfor anmeldt dit sidste indlæg til denne tråd da du har hentet informationer fra min, ikke færdige, hjemmeside og på den måde forsøgt at bringe mig i miskredit.