Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp!!! Mine fragtmænd smadrer halvdelen af alle forsendelser!

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 00:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Tom Frank Christensen:

Fragtmanden har ansvaret når pakken er i fragtmandens varetægt - period. Så må han erstatte skadede varer.

Sikke da en gang sluder for hverken fragtmand eller transportforsikring dækker skader på gods hvor emballagen anses for at være utilstrækkelig. Du finder nok vanskeligt en plastspand der kan tåle et fald fra 1 meters højde. 

 mvh

Ravn

 

@Ravn,

Du kunne ikke have mere uret.

Hvad enten du synes det er ok eller ej så er det Fragtmandens ansvar hvis varen går i stykker imens den er i hans varetægt og hvis ikke han mener at embalagen er god nok er det hans ansvar at nægte at transportere varen.

Den er ikke længere end det !

 

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 01:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bo:

Du kunne ikke have mere uret.

Hvad enten du synes det er ok eller ej så er det Fragtmandens ansvar hvis varen går i stykker imens den er i hans varetægt

Den er ikke længere end det !

Dvs. du mener at jeg bør kunne kyle 3 flasker rødvin ned i en kasse, og med rimelighed forvente at de kommer ubeskadiget frem? Og hvis de ikke gør det, er det fragtselskabets ansvar?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 01:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er og bliver kundens ansvar med emballagen hvis indholdet går i stykker på grund af det er mangelfuldt, sådan vil de fleste transportøre have det i deres betingelser.

Eksempel på hvad der kan stå i betingelserne for netop dette:

"

Det er afsenders ansvar, at en pakke m/u
omdeling har en emballage, der sikrer, at indholdet
er tilstrækkeligt beskyttet ved sædvanlig palle- og
pakkehåndtering, herunder maskinsortering, og som
endvidere forhindrer, at pakken volder skade på
andre forsendelser, XXX Logistik eller
tredjemand.
XXX er ikke forpligtet til at kontrollere emballagen. Såfremt XXX ved indleveringen eller afhentningen af en pakke
m/u omdeling skulle opdage, at pakken ikke er
emballeret forsvarligt, er XXX
berettiget til, efter XXX valg,
enten at afvise pakken eller kræve......."

--------

"XXXX yder ikke erstatning, hvis afsender ikke
har overholdt kravene i nærværende
forretningsbetingelser til emballering eller til hvilket
indhold, der må være i pakken. XXXX
erstatningspligt bortfalder desuden, hvis afsender
eller modtager har begået fejl eller forsømmelse af
betydning for bortkomsten eller beskadigelsen."

 

Har bevidst skjult navnet på dem har har denne tekst, da de ikke har noget med hændelserne at gøre (ikke af hvad jeg ved af da)

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 07:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Dvs. du mener at jeg bør kunne kyle 3 flasker rødvin ned i en kasse, og med rimelighed forvente at de kommer ubeskadiget frem? Og hvis de ikke gør det, er det fragtselskabets ansvar?

Ja, hvis fragtselskabet accepterer forsendelsen så er det deres ansvar men det er noget som siger sig selv at der kan være nogle fragtfirmaer som tager forbehold for mangelfuld indpakning såsom at sende 3 flasker rødvin i en bagerpose eller lignende, men hvis embalagen er i orden og skaden sker pga. fragtfirmaets håndtering så er det deres ansvar.

Overskrifen ""Hjælp!!! Mine fragtmænd smadrer halvdelen af alle forsendelser!"" indikerer over for mig at fragtmændene smadrer forsendelserne, hvor imod en overskrift som f.eks. ""Hjælp!!! Halvdelen af alle mine forsendelser er pakket for dårligt ind !"" ville indikerer noget helt andet.

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 08:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Vinberg:

Det er og bliver kundens ansvar med emballagen hvis indholdet går i stykker på grund af det er mangelfuldt, sådan vil de fleste transportøre have det i deres betingelser.

Eksempel på hvad der kan stå i betingelserne for netop dette:

"

Det er afsenders ansvar, at en pakke m/u
omdeling har en emballage, der sikrer, at indholdet
er tilstrækkeligt beskyttet ved sædvanlig palle- og
pakkehåndtering, herunder maskinsortering, og .....

"XXXX yder ikke erstatning, hvis afsender ikke
har overholdt kravene i nærværende
forretningsbetingelser til emballering eller til hvilket
indhold, der må være i pakken. XXXX
erstatningspligt bortfalder desuden, hvis afsender
eller modtager har begået fejl eller forsømmelse af
betydning for bortkomsten eller beskadigelsen."

Ganske som der står i dette indlæg så er der nogle regler for emballagen, MEN i forbindelse med enhver forsendelse kan emballagen jo sagtens være ok men håndteringen forkert, igen det siger sig selv at sender man en flødekage i en pose så opfylder den nok ikke kravene til f.eks. maskinsortering.

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 09:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Moe Joe:

Nu har jeg søgt på flamingo klodser/flamingo emballage, men kan ikke finde nogen løsninger! Der er masser af producenter af løsfyld samt en enkelt genial øko-emballage (EcoCradle - lavet af svampe Surprise desværre prismæssigt udenfor vores rækkevidde.

Kender du et firma?

Den eneste jeg kender er denne http://www.scapackaging.com/da/C/denmark/Emballagelosninger/Vores-materialer/Flamingo/
Der findes sikkert andre, om ikke i DK så i f.eks. Sverige eller Tyskland

 

 

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 10:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Venlig hilsen
Milos

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo:

Ja, hvis fragtselskabet accepterer forsendelsen så er det deres ansvar men det er noget som siger sig selv at der kan være nogle fragtfirmaer som tager forbehold for mangelfuld indpakning såsom at sende 3 flasker rødvin i en bagerpose eller lignende, men hvis embalagen er i orden og skaden sker pga. fragtfirmaets håndtering så er det deres ansvar.

Overskrifen ""Hjælp!!! Mine fragtmænd smadrer halvdelen af alle forsendelser!"" indikerer over for mig at fragtmændene smadrer forsendelserne, hvor imod en overskrift som f.eks. ""Hjælp!!! Halvdelen af alle mine forsendelser er pakket for dårligt ind !"" ville indikerer noget helt andet.

Det er det lækre ved tekster: Der er mulighed for at tolke dem forskelligt :o)

For mig at se er der helt klart noget galt med den måde varerne er sikret på, hvis halvdelen af dem går i stykker. Med mindre det gælder for halvdelen af alle de forsendelser det pågældende fragtselskab håndterer, for så ligger problemet et andet sted.

Det er klart at når der sendes en spand maling uden anden emballage, så bør fragtselskabet afvise at tage den med, da de bør vide at den ikke vil kunne klare deres måde at håndtere pakker på. Men så snart det ligger i en kasse, er det jo ikke muligt for dem at se, om forsendelsen er forsvarligt emballeret / beskyttet.

I virkeligheden burde trådstarter skulle erstatte de andre forsendelser der måtte tage skade, pga. mangelfuld emballage. Jeg ville da i hvert fald blive ret irriteret hvis vores pakker blev søbet ind i maling, fordi et andet firma ikke kan finde ud af at sende deres pakker forsvarligt.

Vi bruger Post Danmark, og hvis vi sender "udsatte" pakker, skal vi betale ekstra for at få et "forsigtig" mærke på pakken. Men til gengæld ved de så også, at dette er en pakke der skal behandles mere forsigtigt. Ellers har de jo ikke en chance. Og jeg vil gå ud fra at de fleste fragtselskaber har vilkår, der fraskriver dem for ansvar ved mangelfuld emballage.

Som jeg læser trådstarters indlæg, er hele problemet at han ikke har lyst til at betale hvad det koster, at hans varer kommer ubeskadiget frem. Jeg har svært ved at se at det skulle være fragtselskabets ansvar, at han vælger at spare penge på dette. Hvis det er fordi at forretningen ikke kan hænge sammen med denne udgift, bør hele konceptet tænkes om. Alternativt kunne man kigge på hvad konkurrenterne gør, for jeg tror ikke på at det er alle der har samme problem.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvor i landet skal forsendelserne ske til ? Er det hele Danmark du sender til ?

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Som jeg læser trådstarters indlæg, er hele problemet at han ikke har lyst til at betale hvad det koster, at hans varer kommer ubeskadiget frem. Jeg har svært ved at se at det skulle være fragtselskabets ansvar, at han vælger at spare penge på dette. Hvis det er fordi at forretningen ikke kan hænge sammen med denne udgift, bør hele konceptet tænkes om. Alternativt kunne man kigge på hvad konkurrenterne gør, for jeg tror ikke på at det er alle der har samme problem.

Det er nok her at man skal kigge først inden man begynder på at kigge på erstatningsansvar mv.

Undskyld ulejlighedenIndifferent

Bo

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)