på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Gratis regnskabsprogram

Slip for regneark og bevar det økonomiske overblik
    Klik her og få en gratis konto

     

    Køb et Amino Sponsorlink

     

    Nye ekspertblog-indlæg
    om  E-handel, Internet & Online marketing

    Læs flere ekspertindlæg
     

    Top karmaliste (30 dage)

    De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Fragt, logistik, betaling & service "

     

    Hjælp!!! Mine fragtmænd smadrer halvdelen af alle forsendelser!

    Side 1 ud af 5 (44 indlæg) 1 2 3 4 5 Næste >
    Amino-karma 31
    Tilmeldt 26. maj 12
    Indlæg ialt: 6


    Skrevet 26-05-2012 kl. 08:48 | Låst

    Kære aminoer!

    Jeg sælger miljøvenlig maling over nettet - et sindssygt godt produkt, vi er nyopstartede, har ikke råd til at købe en fysisk butik, og troede vi kunne gøre det billigt som nethandel med et fragtfirma.

    Vi får rigtig god support, service og pris af nuværende fragtfirma - men! De smadrer halvdelen af alt vi sender med dem!

    Vi valgte fragtfirmaet fordi de var de billigste (86 kr. for pakke på op til 30 kg). Men de håndterer pakkerne i en central med rullebånd. Mine malingspande bliver så kørt ud over rullebåndet (et fald på 1 meter) og ender i et bur, hvorefter (mange) pakker på op til 30 kg lander på spanden. Efter den medfart kan selv den mest standhaftige spand gå i stykker (med og uden papkasse med fyld i).

    - Kan I forestille jer en god (billig) emballage løsning, der kan tåle denne medfart? - en hård, specialproduceret papkasse kan koste 60-90 kr. :(

    - Eller et fragtfirma (med rimelig pris) som håndterer pakkerne lidt blidere?

    - Andre måder til at bringe pakkerne frem er også velkomne - ugekørsel, kørselslejligheder m. andre firmaer hvis noget sådant findes?

    På forhånd mange tak for jeres hjælp!

    (fragten er meget vigtig for forretningen, så I redder mig praktisk talt hvis I giver hint til en løsning)

    Venligst

    Joe

    Amino-karma 8.211
    Fra Allinge
    Tilmeldt 9. jan 09
    Indlæg ialt: 1.694

    Kim Vinberg - dicm.dk
    Fra dicm
    Skrevet 26-05-2012 kl. 09:22 | Låst

    hvordan pakker du forsendelserne nu?

    Amino-karma 341
    Fra Fakse
    Tilmeldt 22. maj 12
    Indlæg ialt: 72

    Bo
    Skrevet 26-05-2012 kl. 09:27 | Låst

    Den meget korte version er i virkeligheden meget simpel !

    Når I som firma sender noget med det fragtfirma er det eneste som I skal sørge for at fragtmanden kvitterer for modtagelsen når han henter varen hos jer.

    Når I har fået den kvittering har Fragtmanden accepteret at stå for transporten af varen, han har accepteret at varen er ubeskadiget, at embalagen er i orden og han har accepteret den risiko som der er ved at transportere den.

    Når så den kommer frem til kunde er det vigtigt at kunden KUN ACCEPTERER AT MODTAGE VAREN HVIS DEN ER UBESKADIGET !!!  og det er uanset at fragtmanden har travlt eller ej ( det er vigtigt at I som firma gør kunden udtrykkeligt opmærksom på dette).

    Hvis fragtmanden er nødt til at returnere varen på grund af at den er beskadiget så må det jo være sket efter at han har modtaget den fra jer og så må det være ham som har beskadiget den og det BØR han rent faktisk ha en forsikring som dækker, men uanset om han har en forsikring eller ej så er han erstatningspligtig.

    Når så han har prøvet det en 30-40 gange så begynder han at behandle varen ordenligt eller også bliver han jeres største kunde Devil

    Held og lykke 

    Amino-karma 31
    Tilmeldt 26. maj 12
    Indlæg ialt: 6

    Moe Joe
    Skrevet 26-05-2012 kl. 11:30 | Låst

    Kim Vinberg:
    hvordan pakker du forsendelserne nu?

    Lige nu kører vi dem selv ud! :(

    Dette har jeg forsøgt:

    Jeg har pakket spandene (oval plastspand) i en papkasse, med halm i.

    Jeg har pakket dem med en robust træplade foroven og forneden i en papkasse (med 'careful' mærke uden på - glasikon)

    Jeg har sendt dem kun som spande hvor låget er tapet virkelig godt fast (så fragtmændene kunne se hvad det var for noget de smed rundt med)

    (Spandene vejer 7 kg - i øvrigt) 

    Amino-karma 31
    Tilmeldt 26. maj 12
    Indlæg ialt: 6

    Moe Joe
    Skrevet 26-05-2012 kl. 11:33 | Låst

    Hej Bo - tak for det.

    Jeg ved at du har ret, men i virkeligheden kan fragtfirmaet ikke rette sig ind efter en lille kunde.

    Grunden til at de er billige er at de køre det hele med automatik og rullebånd. Jeg tror det er på centralen og ikke i fragtmændenes hænder spandene lider skade.

    Så jeg tror de er ligeglade :(

    Men det er en god idé at skrive til kunden de KUN skal modtage ubeskadigede varer! helt klart! (tak for det :)

    mvh Joe

    Amino-karma 2.188
    Fra Lystrup
    Tilmeldt 20. feb 11
    Indlæg ialt: 476

    Shipping-Agent
    Skrevet 26-05-2012 kl. 11:39 | Låst

    Hvad med at bruge metal spande?.... Det ved jeg flere gør og der sker ikke noget..

    Amino-karma 2.962
    Fra Kolding
    Tilmeldt 10. jan 06
    Indlæg ialt: 742
    flag
    Weltström
    Fra Klubmodul ApS
    Skrevet 26-05-2012 kl. 11:41 | Låst

    Hæld din maling i kraftige poser og så i en kasse eller papkasse.

    Mvh
    Jesper

    Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

    Amino-karma 341
    Fra Fakse
    Tilmeldt 22. maj 12
    Indlæg ialt: 72

    Bo
    Skrevet 26-05-2012 kl. 11:47 | Låst

    Hej Joe,

    Først selvtak Yes

    Men udover det er jeg faktisk fuldstændig uenig i at fragtfirmaet ikke kan tage hensyn til små kunder !

    Du er ved at begå én af de fejl som man gør som nystartet, nemlig det at IKKE bruge "regelsættet" for f.eks. fragt.

    Man har i industrien, eller erhvervslivet om du vil, lavet et regelsæt for f.eks. fragt og distribution kaldet INCOTERMS (idag INCOTERMS 2012) som klart beskriver hvordan en fragtopgave løses, det er de regler som man spiller efter og som beskriver hvilke forpligtelser der er "på begge sider af bordet"

    Det som du gør lige nu er at du bukker nakken og spiller efter nogle regler som du selv mener er retfærdige, hvilket stiller dig dårligere end nødvendigt.

    Det svarer lidt til at det Danske fodboldlandshold taber en kamp fordi de spiller efter nogle selvopfundne regler og så bagefter tuder over at de tabte.

    Undskyld kritikken, men det er sådan at det er !

    Held og lykke med fragten og med venlige hilsner

    Bo

    Amino-karma 31
    Tilmeldt 26. maj 12
    Indlæg ialt: 6

    Moe Joe
    Skrevet 26-05-2012 kl. 11:50 | Låst

    Jeg videreforhandler malingen som kommer i disse spande fra producentens side. Tror sgu det bliver for dyrt at få speciallavet spandene. Men det kan godt være det ender med at blive nødvendigt self. Håber der er noget andet genialt dog...

    - det med maling i poser giver vanskeligheder i forhold til slutbrugeren - de skal kunne bruge malingen lidt af gange, den skal kunne gemmes i et halvt år osv. (men du har helt sikkert ret i at malingen ville komme sikkert frem på den måde !)

    Tak fordi I vrider hovedet Smile

    Amino-karma 9.060
    Fra Viborg
    Tilmeldt 5. jun 10
    Indlæg ialt: 1.862
    Amino Plus
    Tom Frank Christensen
    Fra Modified Solutions ApS
    Skrevet 26-05-2012 kl. 12:25 | Låst

    Fragtmanden har ansvaret når pakken er i fragtmandens varetægt - period. Så må han erstatte skadede varer.

    Side 1 ud af 5 (44 indlæg) 1 2 3 4 5 Næste >

    RSS-feed
     
    Besøg vores andre hjemmesider :