Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Penguin - Opsamling af erfaringer

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sørensen:
du og jeg skal klappe hælene sammen og sige "yes sir", imens det så vælter det med plusser over guruen! 

Hehe jeg har ikke brug for et navn, jeg har mine egne vurderinger :)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

SERPNAME:
Jamen der er jo ingen der ved noget overhovdet. Og thomas så kom dog med nogle facts! :-)

Hehe det ville jeg også rigtigt gerne.

Vi har talt rigtigt meget om Penguin på Google+ efterhånden og jeg har undersøgt en del site. Der er bestemt karakteristika for de sites som er ramt, men de samme karakteristika findes for masser af sites som ikke er ramt.

SERPNAME:
Altså jeg er overhovdet ikke ramt, men nu laver jeg heller ikke lorte links, stortset spild af tid :)

Der er stadig masser af sites der ranker vha dårlige links, det ser ikke ud til det er det der spiller så meget ind. En ting som er observeret er manglende variation i ankertekster som en af de faktorer hvor der er stor sammenhæng. Men igen, der er stadig sites der ranker uden denne variation, så det er svært at svare på.

Jeg mener det var på SEOmoz jeg læste om wpmu der var blevet ramt, og det var til trods for links fra techcrunch og diverse store nyhedssites, masser af social media buzz, shares etc etc.

De præcise udløsende faktorer er meget svære at gennemskue denne gang, og jeg ved ikke om Google måske f.eks. finder en masse sites når de kører deres nye filter og derefter random udtrækker hvem der skal straffes af dem. Jeg ved godt det lyder langt ude, men straffene og nedgraderingerne ser så tilfældige ud at det kan være en mulighed.

Google ønsker ikke folk manipulerer med SERPS og måske pingvinen skal være med til at fortælle at ingen kan føle sig sikre, uden de præcis kan vide hvad de skal gøre for at manipulere sikkert.

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er som sådan ikke ramt af pingvinen men en lille ting, mener jeg dog at kunne udlede med nogenlunde sikkerhed på baggrund af praktiske erfaringer.  

Gennemgående eksterne sidebarlinks tæller med en lavere værdi i forhold til tidligere tider, med mindre man har andre links, som står i et rimeligt forhold til antallet af sidebarlinks. Der ikke tale om antalsopgørelse – men en mere værdibaseret opgørelse.

Håber overstående er nogenlunde forståelig.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes at jeg, som du nævner, kan se at de artikler jeg har skamlinket til internt med samme ankertekst, at de er rykket fra en 1. plads, og lidt længere ned på første side. Og så er der kommet en "se mere fra sidste døgn" ting under min side nogle gange. Det mindes jeg ikke at have set før, men det kan være tilfældigt.En ting der dog har ramt mig meget er at, trods at hver eneste billede på hele sitet er unikt og lavet i photoshop, de ikke er til at finde på Google, og før var de over det hele...

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
De præcise udløsende faktorer er meget svære at gennemskue denne gang, og jeg ved ikke om Google måske f.eks. finder en masse sites når de kører deres nye filter og derefter random udtrækker hvem der skal straffes af dem. Jeg ved godt det lyder langt ude, men straffene og nedgraderingerne ser så tilfældige ud at det kan være en mulighed.

En ting er jeg helt sikker på, der er intet i denne forbindelse, som kører efter tilfældighedsprincipper.  Tænk på hvilke sagsanlæg, der ville opstå, hvis det blev opdaget, at Google lod søgeresultater påvirke af indbyggede tilfældighedsprincipper.

Man kan lave en masse forseelser, men har man først fået 3 klip i kortet er konsekvenserne store. Undskyld for sammenligningen.

Fra København Ø
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine erfaringer er ret simple, der er nogle andre signaler, som gælder nu og disse kan tage lidt tid at dreje sig helt ind på, men variation, ankertekst, SPAM og kvalitet er de mest gennemtrængende temaer.

Dog er jeg meget enig med de fleste i at der er flere ting, der har indflydelse, end de ting debatten har båret mest præg af. SEO er blevet mere avanceret at arbejde med, og det er blevet meget sværere at bibeholde en topplacering.

Mvh Daniel Nielsen
- marketingmedarbejder hos online marketing bureau Atak Advertising & Marketing

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den sammenligning bryder jeg mig ikke om...og tror nu heller ikke den er særligt dækkende.

Min vigtigste side har være røget helt ud af SERP, hoppet og danset og har nu lagt sig "forhåbentligt" efter 5-6 uger på side 2!

I øjeblikket gør jeg intet... Jeg vil se mere stabilitet inden jeg tror på noget!!!

BH

Lars

Torben Brighs:
Man kan lave en masse forseelser, men har man først fået 3 klip i kortet er konsekvenserne store. Undskyld for sammenligningen.

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)