Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Penguin - Opsamling af erfaringer

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

KØB ADWORDS og tillykke med det     

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha...jeg håber godt nok at det er gode vejr, for det site jeg skal "leve af" har de sidste 2 dage ikke engang haft halvdelen af de besøgende der ellers ville være der....jeg går ud fra at det er vejret.....

Fra Lystrup
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 03:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej her er mine erfaringer.

Jeg driver selv flere webshops og med overvågning på flere 1000 søgeord.

Jeg gør normalt ikke meget i backlinks generelt, men har dog altid toppladseringer.

Efter pinguin updaten er resultatet næsten uændret, kun med et lille bitte minus på søgeorderne.

Salget er stadigt stigende på alle shops.

Faktisk kører disse shop rigtigt godt og upåvirket, de er lavet efter egne seo erfaringer og

seosælger som spotter vores side, fortæller vi kunne få mere salg, ved at få dem optimeret.

Godt så -:), det har vi så også prøvet.

Vores Seooptimeret shop

Dog kører jeg en shop, hvor jeg følger de anbefalet seo metoder fra forskellige kendte seo experter.

Der er brugt meget tid på seo / backlinks siden 2009 frem til idag.

Denne ene shop er til gengæld faldet i toppladser og er også rykket frem på pladser som lå langt bagude i google.

Salget er faldende på denne shop siden panda update og fornemmere mere fald efter pinguin update.

Det skal dog siges, den søgeoptimeret siden har være givtigt og siden panda update er det gået ned af bakke.

pinguin updaten, er stadig så ny og afventer et håb om der skulle komme stigning i salg aligevel til efteråret, for den har fået løft på søgeord men desvære også tabt en del 1 pladser og de kan tydeligt mærkes i salget fortiden.

De  tabte 1. pladser går til de store firmakoncerner, som kun har et lille bitte udvalg produkter.

Mine erfaringer .

1. Backlinks har meget mindre betydning idag.

2. tags <h1> <b> osv. er også nedprioteret, men er stadig væsenlig i en sides opbygning hvis man vil priotere søgeorderne selv.

3. Bouncerate har større betydning idag, en slags bruger godkendelse, så valg af rigtige søgeord på siden er mere vigtigt. (Det er fra Panda updaten)

4. 301 redirect af domæner, som seo har også mindre betydning idag.

5. Websidens indhold vægtes mere og mindre på ankertekst

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste sted jeg har mærket slag, er på et site hvor jeg umiddelbart havde postet en 'crappy' (spinned) blog artikel. Der fik jeg seriøse tæv på mine nøgle søgeord, men den bouncede så tilbage i løbet af en uges tid, da jeg fik vendt fokus og slettet den forfærdelige artikel...

Jeg tror ligesom SEO-Danmark og et par andre her i tråden ikke så vanvittig meget på at Google kunne finde på at gå efter Sites fordi, der bliver linket til dem fra crappy sites. Til gengæld tror jeg de crappy sites, som f.eks. mit ovenstående eksempel viser godt kan blive straffet og miste deres 'juicy' effekt, hvilket nok godt kan føles som et hårdt slag for mange hvis alt for meget af deres ranking juice kommer fra denne slags sites. Men det er ikke det samme som at blive straffet for at have for mange links fra crappy sites - i så fald ville man kunne jage sine konkurrenter som Seo-Danmark pointerede ved at poste til crappys sites - altså køre negativ seo off page strategi på andres sider fremfor en positiv seo strategi på ens egen side. Og det giver ikke mening, og er i min mening en stor undervurdering af hvordan Google udvikler deres algoritmer.

Mvh

Laust

Partner - KH-Online.dk

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Google opererer med forskellige data centre. Mit bud er forskellige algoritmer på hver af disse. Jeg kan igennem dagen se små justeringer på søgeord afhængig af hvilket center der tager over. Dette kun på nye søgeord. De etablerede ligger fast.
Tror ikke på alle links tæller ens. Virker forkert. Nogen er mere værdi fulde.
Tror på spam links. Om det er smart ved jeg ikke. Men virker rigtigt at Google skal fange dem med ens anker tekster.
Enig med man skal have meget varieret links profil. Sådan når du også længst med at sprede budskabet om din side.

Ser fortsat pris sammenlignings sider indekseret. Virker mærkeligt fordi de har tyndt indhold. Men de giver vel også brugeren værdi?

Alle Aldre Kan Få Glæde Af Løbehjul På Tilbud.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det her kan hjælpe med at gennemskue algoritmen, men jeg har lige opdaget at min ene hjemmeside også er ramt. På den positive side. Sådan da..

Før updaten, havde jeg en blog hvor jeg lærte folk at tjene penge hjemme fra, og så gerne at den rangerede på "how to make a living at home". Den holdte en brav kamp på #2 og #3 med mange forskellige variationer af det søgeord. I dag så jeg så nogen traffik fra netop dét søgeord. Nu ligger jeg #1. Det hele på side 1 vel at mærke.

Side titel før update: Learn how to make a living at home

Side titel efter: An awesome website

Hele formålet med siden er lavet om, så der står intet med 'make a living at home' nogen steder mere.

Vh Jonas. 

 

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saugstrup:
Thomas Frost er nok en af de danskere, som har brugt aller mest tid på at analysere i dybden på Pingvin-ramte sites og det modsatte. Så når Thomas skriver om sine bedste gæt angående pingvinen, lytter jeg og mange andre godt efter. :-)

Jamen der er jo ingen der ved noget overhovdet. Og thomas så kom dog med nogle facts! :-)

Altså jeg er overhovdet ikke ramt, men nu laver jeg heller ikke lorte links, stortset spild af tid :)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

SERPNAME:

Anders Saugstrup:
Thomas Frost er nok en af de danskere, som har brugt aller mest tid på at analysere i dybden på Pingvin-ramte sites og det modsatte. Så når Thomas skriver om sine bedste gæt angående pingvinen, lytter jeg og mange andre godt efter. :-)

Jamen der er jo ingen der ved noget overhovdet. Og thomas så kom dog med nogle facts! :-)

Altså jeg er overhovdet ikke ramt, men nu laver jeg heller ikke lorte links, stortset spild af tid :)

Der er nogle stykker herinde, der ikke bliver vurderet på det de siger, men på det navn de har. Hvis de så siger, at noget ikke passer, så passer det ikke og du og jeg skal klappe hælene sammen og sige "yes sir", imens det så vælter det med plusser over guruen! 

Det må du og jeg lære indtil vi selv får et navn på Amino ;-) 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Sørensen:
Der er nogle stykker herinde, der ikke bliver vurderet på det de siger, men på det navn de har.

Hej Thomas

Der tager du meget fejl, Om det er SEO eksperter eller andet, får de et meget stort hak i tuden, hvis de kommer med forkerte oplysninger.

Der er " ingen kære mor her" , så jeg tror at de kun udtaler sig om, hvad de har forstand på.

Man opbygger en trust her, og så lytter man til vedkommende

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Der tager du meget fejl, Om det er SEO eksperter eller andet, får de et meget stort hak i tuden, hvis de kommer med forkerte oplysninger.

Ikke min oplevelse. Langt fra. Men tak fordi du fortalte mig, hvordan jeg skal opfatte tingene. 

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)