Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Penguin - Opsamling af erfaringer

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

Lad os tage en runde erfaringsopsamling her. Om Google Penguin Updaten (den, du nok er ramt af, hvis du så et kraftigt dyk i din trafik fra Google omkring den 24-25. april)

  • Hvor hårdt er du ramt? 
  • Hvorfor tror du, at du blev ramt? (pas på med at være for detaljeret her i et offentligt forum)
  • Og har du gjort noget allerede for at forbedre situationen allerede?

Du får lige en række gode skriverier og podcasts om Penguin:

Her er et fint podcast om Googles Penguin Update.

http://www.halo18.com/blog/seo-podcast-episode-3/

Han lægger stor vægt på at vi faktisk ved alt for lidt om den Update stadig. At du skal passe på med lytte til de folk, som allerede nu giver dig gode råd om hvordan du bedst kommer tilbage til dine gamle placeringer osv. 

Andre anbefalelsesværdige links til Penguin analyser:

http://searchengineland.com/google-talks-penguin-update-recover-negative-seo-120463

http://www.thelazymarketer.com/blog/2012/05/09/how-to-rank-after-google-penguin-and-how-to-recover-if-your-site-got-hit/

http://www.micrositemasters.com/blog/penguin-analysis-seo-isnt-dead-but-you-need-to-act-smarter-and-5-easy-ways-to-do-so/

og (medlemssite) Thomas Rosenstands glimrende webinar om emnet: http://www.e-universe.dk/googles-april-update

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det er relativt simpelt. Hvis man ikke har haft kvalitetslinks, men kun spamlinks, så har man fået en straf. Et site kan klare flere spamlinks desto flere kvalitetslinks det også har. 

Derudover så alle dem, som har lavet linkbyt eller flere sites med det formål at linke til hinanden selvfølgelig også blevet ramt. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er langt fra sikker på at det kun er links som kan sende en side i pingvinfilteret. Det kunne sagtens tænkes at være andre ting også. 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Sørensen:
Jeg tror det er relativt simpelt. Hvis man ikke har haft kvalitetslinks, men kun spamlinks, så har man fået en straf. Et site kan klare flere spamlinks desto flere kvalitetslinks det også har. 

Det er mere kompliceret end som så. Det er sites der ranker kun med tydelige spamlinks uden nogle kvalitetslinks overhovedet.

Thomas Sørensen:
Derudover så alle dem, som har lavet linkbyt eller flere sites med det formål at linke til hinanden selvfølgelig også blevet ramt. 

Igen er det forkert. Det er kun nogle der er blevet ramt, mens andre der tilsyneladende er værre ikke er blevet det.

Ingen tvivl om at penguin har med ankertekster og linkprofil at gøre, samt nogle onsite ting, men du kan på ingen måde stille det op så enkelt som du gør her.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder ikke hos google, så jeg kan kun lave et kvalificeret gæt. Det er både sites med content af høj og lav kvalitet der er ramt. Tidligere røg sider, hvis eneste formål var at flytte trafik via adwords, dårlig affiliate osv. Så det har næppe været hensigten denne gang. 

Men hvis du har en anden teori, er jeg lydhør :)

Jeg synes Pingvinen har været fantastisk. For selvom mange bløder, så skal de seriøse nok komme op igen. Jeg tror, at der med Pingvinen har været en bølge af seriøse spillere, som er begyndt at arbejde med kvaliteten på deres sites, fremfor bare endeløst at sprøjte ligegyldigheder ud på internettet

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Det er mere kompliceret end som så. Det er sites der ranker kun med tydelige spamlinks uden nogle kvalitetslinks overhovedet.

Så ved google næppe, at det er spamlinks. Måske opfatter google nogle af de links som kvalitetslinks. Deres algoritme er ikke perfekt. 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke på at det er så snævert som i snakker om her med spamlinks, for det ville da være åbenlyst at man kan sende alle sine konkurrenter ad h. til ved at bygge spamlinks til dem, og den effekt tror jeg ikke Google ønsker.

Google og kun Google kender svaret resten er gætværk og vi andre prøver og analysere os frem til resultater der holder.

Der er snart lige så mange meninger om de forskellige updates Google har foretaget, som der er folk der gør i online business.

Jeg og mine samarbejdspartnere sælger resultater og det holder vi os til, for det kan vores kunder forstå, se og mærke.

God weekend

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Opti-web.dk | Henning:

Jeg tror ikke på at det er så snævert som i snakker om her med spamlinks, for det ville da være åbenlyst at man kan sende alle sine konkurrenter ad h. til ved at bygge spamlinks til dem.

Det er da netop hvad du kan. Brug 50 USD på fiverr.com og du kan sende langt de fleste konkurrenter ud af top 1000.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Sørensen:
Det er da netop hvad du kan. Brug 50 USD på fiverr.com og du kan sende langt de fleste konkurrenter ud af top 1000.

Det er igen meget forsimplet og ikke sandt. Det er åbnet op for muligheder omkring negativ SEO, men det er LANGT fra så simpelt som du igen stiller det op.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

@Thomas

Mine sider ranker hovedsagtligt via 'junk' links, og alligevel har jeg fastholdt placeringer på Google. I skrivende stund har jeg:
1# 3 sider 
2# 2 sider
3# ret mange sider

Bortset fra et par stykker af mine sites så er resten på ingen måde ramt. Kun 3 har fået et hit og skal have fundet ud af hvorfor - har bare ikke haft tid pga vejret. Den ene af siderne var skyld i 40-45% af mine adsense indtægter, så det er lidt æv - men en del af spillet:)

Du kan stadig ranke med 'skod links'.

Du har til dels ret i din påstand om negativ SEO, men det kommer jo an på mange faktorer. Et sprit nyt site vil man nok kunne bringe i farezonen med 50.000-100.000 indexerede links med samme ankerktest hvis de leveres på et par dage fra N/A - PR0 domæner.

Jeg tror ikke du kan bringe et site som fx EB ned. Så ville i givet fald ske via manuel review og ikke bare lige sådan. 

Jeg tror at som situationen er nu, så vægter Google bare ikke en bestemt type links lige så højt som tidligere. Har du ikke en alsidig linkprofil så kan du være blevet ramt, som jeg selv er på et par sites.

 

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)