Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af nyt konsulent firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er blevet kontaktet af et firma, som ønsker at jeg sælger deres produkt for dem.

Istedet for at være ansat ved dem, vil de hellere have at jeg laver et konsulentfirma, og de derved køber en ydelse igennem mit firma.

Det skulle jo nok være et enkeltmandsvirksomhed jeg skulle oprettes som, men: 

Hvordan skal jeg forholde mig i forhold til skat, og er der andet jeg skal være opmærksomme på? 

Hvilke fordele og ulemper er der ved at gøre det på denne måde? 

Hvis der er nogen der har erfaring med dette, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan i synes jeg skulle håndtere det. 

På forhånd tak 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Først og fremmest skal du sikre dig at du driver en reel virksomhed og ikke bare er 'ansat' på en anden måde i så fald vil Skat kalde det et ansættelseslignende forhold og nægte fradrag m.v.

Der er en gammel Amino tråd som selvsamme emne her nok også flere hvis du søger lidt rundt.

/søren

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig SørenYes

SKAT har faktisk en meget let forståelig "folder" eller vejledning om problemstillingen, så trådstarter kan passende begynde her

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30530

Det er iøvrigt min opfattelse ud fra trådstarters beskrivelse, at der bliver tale om et lønmodtagerforhold, alene på baggrund af, at hvervgiver anmoder om opstart af en virksomhed med henblik på at hyre vedkommende.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det generelle problem er vel, at mange "arbejdsgiver" vil undgå opsigelsesvarsler, feriepenge , atp og alt det der, og at der på den anden side af bordet sidder en masse mennesker som fanges. JA jeg kan blive selvstændig - men der er jo slet ikke det man bliver, hvis ikke det reelt er noget man skaber, man bliver-  undskyld mig udtrykket I som bare vil ændre en normal ansættelse til - en faktura - SNYDT

Tro ikke at jeg mener det aldrig kan være godt, men hvis man som ansat bliver bedt om at overgå til selvstændig, uden andre store ændringer - så skal ALLE advarselslamper lyse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. May 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Linket til Skat virker ikke? 

Men mange tak for svarende. 

I forhold til at man ikke har lige så mange rettigheder, som man ville have hvis man var fastansat i virksomheden, er der så nogle krav jeg skal stille virksomheden? 

Dette er et job ved siden er mit studie, så det kommer ikke til at være fuldtid. Det med feriepenge, kommer til at blive medregnet i min løn, så det er vel intet problem. 

Jeg er blevet informeret om, at projektet er under en prøveperiode, og kommer an på hvorvidt jeg klare opgaven, om det skal gøres mere permanent. 

Står jeg overfor nogle problemer, hvis projektet må lukkes efter f.eks. 5 mdr.  ? 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)