Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yelp - Gode tips og tricks?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Har kigget lidt med på Yelp på det sidste og som Martin Thorborg ganske rigtigt siger, ser det ud til at blive stort i Danmark.

Hvordan kan man som virksomhed bruge Yelp bedst muligt?

- Hvordan kommer man på forsiden?

- Hvordan ligger man blandt de første, når man f.eks. søger på "pizza - Vesterbro"

- Hvilke muligheder giver det at oprette en virksomhedesprofil? Mange butikker er på Yelp, men har ikke oprette en "Business page"

Antallet af danske eksperter i Yelp er nok begrænset, men det fungere jo som mange andre rating sites, så der må være nogen derude der ved hvordan man griber det an.

:)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 116
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke give dig et endegyldigt svar, men jeg kan give dig et guldkorn fra San Diego, Californien, hvor jeg forleden skulle have installeret nyt stereoanlæg i bilen.

På min teknikers visitkort var der det fine lille Yelp-logo, og jeg spurgte, om det var noget han brugte meget. Det var det, og hvis jeg ville skrive en review, dele den med mine yelp-kontakter og vise det til ham, fik jeg 10% rabat. Udemærket! Som kunde føler man i den situation i hvert fald ikke, man kan tillade sig at give en negativ review, så han fik hurtigt skrabet en hel del positiv omtale til sig.

Bare en heads up

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis, 

Nu fik en anden hevet din tråd op, jeg ekperimentere selv med Yelp, pt. er det MEGET svært at få folk ind og vurdere, fordi folk ikke kender eller har hørt om det. Men det kommer vel.

Hvis du har fundet ud af noget, eller finder ud af noget så skriv en PM til mig ;)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 116
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Må også sige, det kommer an på hvor i landet man befinder sig. Der sker lidt mere i KBH på Yelp-fronten, end der gør i Herning (hvor jeg boede før) Wink

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene! Dejligt med lidt svar i en gammel tråd.

Samme i ide som der bliver givet i eksemplet, er det jeg har arbejdet lidt på. Har en ide om, at man via meget simple midler kunne hjælpe mindre virksomheder i KBH, med at få en stærk profil på Yelp (god rating/placering). 

Arbejder på et lille test-projekt, jeg ønsker at præsentere for en lokal restaurant, så hvis der er flere der har gode tips til at arbeje med Yelp, må i meget gerne skrive.  

- Dennis 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Et hurtigt kig på siden får umiddelbart disse ord frem hos mig; offentlig gabestok!

Og så kan man jo "frygte" at der også her er nogen der køber sig til gode kommentarer for at komme frem i lyset!

Som visse personer her på Amnino har efterlyst "likes" på FB.

Utroværdigt i min verden.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man skal have den tilgang til Yelp og lign. sites, så er det måske heller ikke så relevant for dig. Det er en side der bygget på at samle meninger fra almene personer og at der kommer falske, betalte, ligegyldige, usande og lign. kommentare er jo bare en del af gamet. 

Når sitet en dag bliver stort i Danmark, kan det vel bruges lige så godt som Trustpilot. Selvfølgelig vil der være nogle utroværdige kommentare, men vil mene at Trustpilot idag, giver et godt og brugbart helhedsindtryk.

- Dennis

 
 

Fra København
Tilmeldt 3. Oct 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Yelp er helt sikkert kommet for at blive, og efter min mening har de nogle fine features, som er til gavn for både brugere og erhvervsdrivende.

Firmaet har lige ansat en community manager i Danmark, som dog primært fokuserer på København. De har desuden haft nogle "super-anmeldere" igang i løbet af foråret for at sætte fut under anmeldelser af specielt forretninger, spisesteder, barer osv. Så vidt så godt.

På sigt vil man som erhvervsdrivende kunne betale sig til at komme højt i søgeresultaterne, hvilket indtil videre er drevet af ratings. Ratings kan man i sagens natur ikke ændre på udover at levere et godt produkt eller service naturligvis.

Nogen frygter "offentlig gabestok" men her synes jeg at Yelp har lavet en ret smart feature, idet man ikke kan lave en anmeldelse via deres mobile app. Man kan lave et udkast, men derefter skal man hjem foran computeren for at publicere den. Tanken bag er at den hidsige bruger, som måske bare er død træt af at vente i kø ikke giver TDC butikken (OK skidt eksempel) en skod rating, mens han står og skummer af raseri. Tæl til 10-metoden, for måske var det ikke så skidt endda.

Har man som forretningsdrivende fået en dårlig anmeldelse, eller bare vil kommunikere med anmeldere, kan man claime sin forretning i Yelp og dermed have direkte kommunikation med anmeldere.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)