Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg fat i ubrugte domæner

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er stødt på det problem at en person eller firma har købt en række domæner som ligger meget tæt på mit hoveddomæne, og flere af dem vil jeg gerne bruge. Jeg kan se at personen ikke bruger de domæner til noget så det virker som om de bare er købt for at genere eller måske tjene lidt penge på.

Problemet er så nu at de oplysninger der er brugt på dk hostmaster er forkerte så det har ikke være muligt at få fat på denne person, og når jeg kontakter dem via email kommer der ikke noget svar.

Så hvad gør jeg nu?

Mvh

Thomas

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 86
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor tæt ligger de? Hvis det er muligt at komme til dem ved for eksempel bare at lave stavefejl og du har godt med goodwill i din egen side skulle du faktisk kunne opkræve dem, specielt hvis de ikke bliver brugt, og jeg tror der går direkte gennem Hostmaster. 

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok så jeg går bare til DK hostmaster. 

Det er ikke bare stavefejl, men jeg synes de ligger tæt og især nu når de ikke bruges.

Det er siden MyArtSpace.dk jeg driver. Og dem som vedkommende har købt er

MyArtBlog.dk

MyArtGallery.dk

MyArtShop.dk

Og her er det både blog, og shop jeg gerne vil bruge.

Mvh

Thomas

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Fra Grindsted
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal jeg være ærlig, synes jeg ikke de ligger tæt på dit navn. Og hvis ham/hende der har dem har planer om og skal bruge dem ved jeg ikke om der er noget og gøre.:-)

Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke der er planer om det, for vedkommende har 54 domæner og de fleste af dem bruges ikke rigtig til noget. Men derfor kan han selvfølgelig godt have planer med de 3.

Men kan jeg på nogen måde stille mig i kø, og hvis han så ikke bruger dem inden for et tidsrum så evt få mulighed for at købe dem? For som sagt er de registreret under forkerte oplysninger så har ikke haft held af at få fat på ham?

Mvh

THomas

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Fra Grindsted
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Men se det fra den anden side af., skal du til og lave seo på 3 sider, tager lang tid. Så var det bedre og smide en blog og webshop på den domæne du har nu.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke, disse navne ligger tæt nok på dit til at du kan få dem. Typosquatting ville f.eks. være: MyArtSpaces.dk, MyArtsSpace.dk osv. Du kan jo evt. overveje at lave subdomæner i stedet - f.eks. blog.MyArtspace.dk og shop.MyArtSpace.dk (ganske gratis). Hvis de andre domæner ikke bruges, er de jo ikke nogen konkurrence.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Vestergaard:
Men kan jeg på nogen måde stille mig i kø, og hvis han så ikke bruger dem inden for et tidsrum så evt få mulighed for at købe dem? For som sagt er de registreret under forkerte oplysninger så har ikke haft held af at få fat på ham?

Du kan stille dig i kø på dk-hostmaster, hvis ejeren vælger ikke at forny domænerne. Det koster et lille gebyr (vist nok 75 kr. pr. domæne)

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)