Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance studiejob (STX) - skat, afgifter etc.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gæve Aminoer!

Jeg er en gut på 17 år, der gerne vil i gang med noget freelance (design, kodning, you name it).

Primært vil jeg gerne registreres de rigtige steder, så jeg har styr på det, hvis muligheden skulle byde sig. Det er her jeg har brug for Jeres hjælp...

Jeg har absolut ingen idé om hvor jeg skal registreres, hvor lang tid det tager og hvor besværligt det er (jeg har prøvet google, men kan kun finde brudstykker og utroværdige kilder). Hvis der er én der ved noget om det og har 2 min til at skrive 5 linjer, vil det virkelig hjælpe mig!

Til dem der skimmer: Hvor skal man registreres for at må arbejde freelance?

Jeg vil gerne have en lille fleksibel konstruktion, da jeg ikke ved hvor meget arbejde det bliver til. Derfor skal administrationen helst holdes på et minimum. Hvis det udvikler sig, kan jeg opskalere.

På forhånd tusind tak for hjælpen! Cool

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du ikke omsætter mere end svarende til 50000+moms altså ialt 62500 om året behøver du ikke registreres nogen steder... men du skal stadig føre regnskab med hvor meget du tjener og oplyse det til skat ved årets udgang.

Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg skal blot registrere mine indtægter som b-skat ved årets udgang? (Skal de registreres inkl. eller ekskl. moms?)

Jeg skal altså blot beholde mine fakturaer?

På forhånd tusind tak :) 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ryqiem:
Så jeg skal blot registrere mine indtægter som b-skat ved årets udgang?
Yes sir

Ryqiem:
(Skal de registreres inkl. eller ekskl. moms?)
Der er ikke noget der heder moms når du ikke er momsregistreret.. (du kan evt. skrive nederst på dine fakturaer "Fakturaen er momsfri")

Ryqiem:
Jeg skal altså blot beholde mine fakturaer?
Du skal beholde en kopi af dine fakturaer

Har du brug for hjælp så fyre du bare løs.. og ellers så er det bare ud at nyde sommeren og spark røv ;-)

 

Tilmeldt 8. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)