Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korrekturlæsning for kr. 200,- pr. time

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået fat i et par dygtige journaliststuderende, som er dygtige til at læse korrektur. Tilsammen er vi altså 3 personer - og flere kommer til - som, når sommerferien er vel overstået, er klar til at yde korrekturlæsning og artikelskrivning.

Mit åbningstilbud vil i den forbindelse være kr. 200,- pr. time (vi læser mellem 1.000 og 1.200 ord pr. time alt efter hvor godt teksten er formuleret fra starten), men jeg vil da lige høre jer Aminoer ad, om tilbuddet er interessant nok?

Selvom vi først er klar efter sommerferien, skal I ikke holde jer tilbage med opgaver - så skal vi se, hvor hurtigt vi kan løse dem. Forhindringen er pt. eksamen for de studerende og en lille arbejdspukkel på mit eget bord.....

Michael

PS: Ingen referencer eller hjemmeside - endnu... men man skal jo starte et sted.

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 20
Fra  c Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se idéen i det. Men uden at skulle gøre mig klog på det, tvivler jeg på, at der findes et bredt marked for det. 
De fleste er som regel relateret til en eller anden, der kan hjælpe dem gratis, med det som i tager 200 kr. i timen for.

Men måske tager jeg fejl :)

Jeg har selv haft et lektiehjælps-foretagende, og der viste det sig - på trods af kvalifikationer, pris og et relativt øde marked, at folk tit vælger den gratis løsning, eller simpelthen bare stiller sig tilfreds med situationen. Det er selvfølgelig altid et kæmpe '+', at i ikke rigtigt har nogen udgifter. Så bare gi' den gas!

Jeg håber det lykkes for dig! 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Tak for dit indlæg.

Markedet er der - uden tvivl. Det er udelukkende et spørgsmål om prissætning og at vise, at der er kvalitet og seriøsitet bag ordene. Jeg har selvfølgelig testet mine freelanceres evner, og de fejler ikke noget - så ja, vi gi'r den gas.

Michael

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Der er bestemt et marked for KVALITETS korrektur/feedback. Der er en del amerikanske firmaer der gør det, og hyre folk på nettet som derefter får tilsendt det der skal læses korrektur/feedback på. Mener dog at i måske skal krydre det med psykologi, da jeg vil tro at der er en del firmaer som gerne vil være sikre på at de får budskabet rigtigt ud, eller blot vil have en "second-opinion". Bare et forslag, tror kun det er fantasien der sætter grænser hvad i kan tilbyde af korrektur/feedback m.m. Held og lykke med projektet, og lad os høre hvordan det skrider frem :)

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at sende et tilbud til f.eks. Børsen eller EB/BT samt de andre dagblade. Synes godt nok at den journalistiske standard er faldet noget tilbage på det seneste (-;

Held og lykke med det.

/Banditten

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Børsen sidder med deres egen juridiske afdeling, der bliver ikke trykt noget eller skrevet noget før det er blevet godkendt af dem. EB/BT er kåret som nogen af de dårligste arbejdspladser i Danmark, de kunne sikkert godt trænge til en opfriskning!

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, det forklarer hvorfor kvaliteten på Børsen er som den er ((-:

Nu fik jeg vist tråden ud på et sidespor så jeg slutter her.

/Banditten

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Wind25:

Hej Michael

Der er bestemt et marked for KVALITETS korrektur/feedback. Der er en del amerikanske firmaer der gør det, og hyre folk på nettet som derefter får tilsendt det der skal læses korrektur/feedback på. Mener dog at i måske skal krydre det med psykologi, da jeg vil tro at der er en del firmaer som gerne vil være sikre på at de får budskabet rigtigt ud, eller blot vil have en "second-opinion". Bare et forslag, tror kun det er fantasien der sætter grænser hvad i kan tilbyde af korrektur/feedback m.m. Held og lykke med projektet, og lad os høre hvordan det skrider frem :)

Tak for den gode feedback. Den ene af mine freelancere har faktisk arbejdet som sproglig rådgiver - på trods af status som studerende - hos en større dansk virksomhed, så som tidligere skrevet fejler evnerne bestemt ikke noget. Artikelskrivning er jo efterhånden her på Amino blevet et lavprismarked, hvor alle falbyder artikler til ingen penge. Her går jeg i den anden grøft og vægter kvalitet fremfor kvantitet. Det er et meget mere interessant arbejde for freelancerne end maskinpistol-skrivning til glæde for Google/SEO fremfor læserne.

Michael

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fokus,

Et godt råd som jeg ved både Hans og jeg bruger, er at give dem en lille test, for at se om de ikke kun er gode på papiret. Vi har måtte fyre et par stykker, fordi de ikke kunne levere en tilfredsstillende opgave.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eric

De er blevet testet, men tak for det gode råd alligevel.

Michael

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)