Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første niche-side til adsense

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Efter at have læst med her i nogle måneder og læst en hel masse om adsense og affiliate - specielt adsense, føler jeg mig efterhånden klar til at starte min første side. Jeg er klar over, at der stadig er rigtigt meget jeg slet ikke har styr på, men learning by doing er nok sundt langt hen ad vejen.

Angående den første side, så har jeg siddet og ledt efter keyword i noget tid og har nu fundet en niche med 20.000 søgninger om måneden og en klikpris på 1,2 USD, hvor konkurrencen virker ret lav med forumindlæg, PDF filer og gamle ikke særlig pæne hjemmesider på første side. 

Hvad skal jeg være opmærksom på inden jeg køber webhotel og opretter domæne, jeg har aldrig prøvet dette før?

Min plan er at starte en del forskellige adsense / affiliate sider, mit indtryk er at de fleste aminoer er gladest for Meebox til dette formål?

Jeg kan se på netnationen.dk at de domænenavne jeg helst vil bruge er registreret, men der er ingen hjemmesider på dem. Min seo viden er stadig ret begrænset, men hvor vigtigt er det at hele søgeordet indgår i domænet? Jeg kan få et ledigt domæne, hvor en del af ordet indgår, og hvor folk ikke vil være i tvivl om hvad sitet handler blot udfra domænenavnet. 

Alternativt er domænenavnet med endelsen "en" ledigt. F.eks. hvis vi siger det handlede om hestesko, så er www.hesteskoen.dk ledigt. Desuden skal jeg ikke konkurrere med "www.hestesko.dk" da domænet kun er optaget, og der ikke er ikke nogen hjemmeside tilknyttet. 

Når jeg skal købe domænet, skal jeg så bestemme om jeg køber det med www foran? Jeg er klar over der er noget problematik om dette og at man redirecter. 

Det blev lidt rodet, jeg håber det gav mening.

mvh Jaks

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min mening er Unoeuro noget nemmere at gå til for en begynder end fx. Meebox. Det er dog også en anelse dyrere. Jeg ville foreslå dig at lægge din første side hos Unoeuro - du kan jo altid lægge dine senere sider et andet sted.

Det giver selvfølgelig værdi at have søgeordet i domænet, selvom den vist efterhånden er begrænset. Jeg ville vælge domænet med endelsen -en.

Du køber automatisk både med og uden www. Unoeuro redirecter automatisk til uden www, så her er du helt sikker. Hos Meebox skal du selv gøre det, men det tager kun et par minutter.

Ellers kan jeg ikke komme på noget, du umiddelbart skal være opmærksom på i forbindelse med køb af domæne og webhotel.

Held og lykke med projektet!

Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Havde godt nok en ide om, at det gav virkelig meget seo mæssigt med navnet i domænet, da jeg synes at de gode domæner som regel ligger øverst. Men det kan jo også godt være, at dem som har de gode domæner bare er lidt mere seriøse end de fleste andre, hvorfor de ligger øverst.

Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en anden ting, for at få det skåret ud i pap. Køber jeg domænet hos de samme, som jeg køber webhotel hos, eller hvor køber jeg domæner?

Fra Borre
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det foregår som regel i samme proces, også hos UnoEuro. Du skriver hvilket domæne du gerne vil have (F.eks. hesteskoen.dk) og så sørger UnoEuro for at købe domænet hos DK-Hostmaster (Som administrerer alle DK Domæner) og at få domænet til at pege på dit nye webhotel hos UnoEuro. Alt er automatiseret. Det eneste du skal gøre er at skrive domænenavnet, dit eget navn og dine kortoplysninger, og så kører det.

Eller det vil sige, så skal du lige aktivere dit domæne hos DK-Hostmaster, men det får du en email fra dem om, som forklarer hvordan du gør det. Det er bare et spørgsmål om at logge ind på DK-Hostmasters hjemmeside med et brugernavn og kodeord som du får tilsendt, og så trykke på "Aktiver".

Men jeg lurede på en ting. Du skrev i dit første indlæg at nichen du har fundet har 20.000 søgninger om måneden. Du har tjekket at det er lokale, eksakte søgninger, ikke sandt?

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det gør du. Kan klart anbefale Meebox - det er super nemt :-).

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk at tjekke om eksakte søgninger inden du går igang

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

meebox.net kan klart anbefales som et godt webhotel Big Smile

jeg kender intet ord nærmeste i Danmark med lav konkurrence og så mange søgninger  som 20.000 søgninger , for husk klik [Eksakt] for ordret strip eksempelvis er der 4450 søgninger

strip er mange fleksible søgninger 135.000  på i danmark eksempel vis søger en en stripper blink til sin fiske stang en anden søger en strippr pole stang en anden søger en stripper til Aalborg , men vis du tilbyder alle ting i de fleksible søgning er det godt nok et unikt meget søgt produkt som ingen konkurrence på fordi der er ingen der vil gå i gang med det , men det hænger bare ikke samme , så du har klart klikket fleksible søgninger

vis skriver link som burde være et af de meste søgte ord kommer du op på 1900 [Eksakt] søgninger men når du kombinere ordret kommer du op på 368.000 fleksible søgninger derved det er et af de mest søgte ord kombineret ord 


poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 8. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke længere du skal aktivere dit domæne hos DK-Hostmaster.

Jeg oprettede et domæne+webhotel hos Unoeuro for under 6 mdr. siden, og det med aktiveringen må være blevet automatiseret. Mit spillede med det samme :)

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal ikke kunne sige, om UnoEuro er anderledes, men de fleste steder skal stadig aktivere sit domæne :).. Info kommer ret hurtigt fra DK-hostmaster i en mail..

UdenParfume.dk - Danmarks parfumefrie webshop med 100% parfumefrie skønhedsprodukter

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)