Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokat hjælp: Unge snydes og svindles. Hjælp os med at hjælpe dem!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vejen
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hejsa Aminos

Jeg er en af folkene bag en af Danmarks største computerspils community og nyhedssider der hedder www.Gaming.dk hvor vi har omkring 16.000 brugere. I dag er professionel computerspil meget normalt og der afvikles en masse store turneringer både hos os online men også ude til events. Her kæmpes der foran skærmen om relative store summer penge over en række dage. Der er mange fordomme overfor det vi kalder eSport, men disse er heldigvis på vej væk. Dog er spillerne på disse områder i alderen 15-24 år og derved også uerfarne i erhvervslivet og hvad de har af rettigheder og lignende.

Vi har desværre op til flere gange oplevet arrangører af disse events til tider undlader at udbetale de penge der er vundet i turneringen. Selvom vi skriver skarpe artikler om det på Gaming.dk når det sker, der er faktisk en på vej om det samme hvor en arrangør ikke har udbetalt penge til vinderne i over 8 måneder nu, men er ved at åbne en netcafe.

Problemet er at de unge ikke ved hvilke rettigheder de har og derfor slipper disse klaphatte af mennesker afsted med at snyde og ruffe de unge og det er absolut under ALT kritik. Vi vil rigtig gerne kunne hjælpe disse unge med hvad de kan gøre og gerne guide dem til f.eks. fælles at anmelde og kræve penge af disse arrangører. Dog er jura ikke en af de alligevel mange færdigheder vi har i virksomheden.

Jeg har ikke nogen plan for hvad der kan gøres, men opretter dette indlæg i håbet om at der findes en advokat derude der har en foragt overfor den type svindlere som vi har. Ligeledes når det handler om unge der snydes fordi de er uerfarne og naive - de ved ikke bedre. Det skal der simpelthen bare sættes en stopper for!

Sidder du og har en god idé til hvad vi kan gøre for at hjælpe de unge og være med til at bringe de svindlere for ret, så lad mig endelig høre den. Sidder du og er advokat og kunne tænke dig at assistere med den form for hjælp - så hiv fat i mig, så laver vi noget officielt så der også er fokus på dig og det du laver.

Det er heldigvis ikke ofte det sker, men vil skyde på en til to gange om året hvor der ikke udbetales penge. Jeg ved ikke hvordan salær osv fungere men der kan du vel lære mig lidt. 

Hjælp os med at brænde disse mennesker, så de ikke får lov til at svindle flere personer!

Tak fordi du læste det og glæder mig til at læse dit input.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker umiddelbart at forbrugerklagenævnet er den instans der er sat til at regulere noget sådant. De har ganske kraftige sanktionsmuligheder, og det er een måde. Den anden er journalister, DR Kontant...

Fra Vejen
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige prøve at give forbrugerklagenævnet et kald for så i det mindste måske at de kan give klarhed om mulighederne. Hvad angår journalisterne, så har vi oplevet at de er fuldstændig ligeglade med denne branche. Det er vist kun når der sker noget stor i kommunerne at vi ser TV2 osv. er ude og filme og det er som altid kun de små korte "se her" nyheder.

Tak for inputtet -

Fra Århus
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Småsagsadvokaten Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bruno

Jeg arbejder for småsagsadvokaten og det lyder som en oplagt sag for os, vi er eksperter i at opkræve beløb under kr. 50.000 og ordner alt omkring selve sagen. Da der som du selv siger i de fleste tilfælde er tale om unge mennesker, som sædvanligvis ikke har den største indtægt er de som regel berettiiget til fri proces, så de slet ikke skal betale sagsomkostninger overhovedet.

Du kan finde vores hjemmesidehttp://smaasag.dk/

PS. En personlig note. Jeg laver selv meget Esport, hvor mit navn er TNT-Master jeg står bag youtube kanalen http://www.youtube.com/user/TNTMasterSC2 og laver alt fra små turneringer, Lans (var admin/commentator til The Blast i weekenden), til landskampe og er tilfældigvis også jurist ;-)

Fra Vejen
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Småsagsadvokaten:

Hej Bruno

Jeg arbejder for småsagsadvokaten og det lyder som en oplagt sag for os, vi er eksperter i at opkræve beløb under kr. 50.000 og ordner alt omkring selve sagen. Da der som du selv siger i de fleste tilfælde er tale om unge mennesker, som sædvanligvis ikke har den største indtægt er de som regel berettiiget til fri proces, så de slet ikke skal betale sagsomkostninger overhovedet.

Du kan finde vores hjemmeside på http://smaasag.dk/

PS. En personlig note. Jeg laver selv meget Esport, hvor mit navn er TNT-Master jeg står bag youtube kanalen http://www.youtube.com/user/TNTMasterSC2 og laver alt fra små turneringer, Lans (var admin/commentator til The Blast i weekenden), til landskampe og er tilfældigvis også jurist ;-)

Hejsa.

Det ser jo rigtig interessant ud og jeg vidste ikke der var mulighed for fri process når det er unge på den måde som det er og det gør jo det hele meget mere interessant. Jeg tror godt vi kunne få skabt noget brugbart i henhold til eSporten for det er et område der vokser meget hurtigt, som du nok også selv ved, og jeg så rigtig gerne at vi kunne hjælpe de unge uden om de dårlige elementer på den scene.

TNT Master - den kender jeg godt :) Vi er jo ved at lave en kæmpe SC2 liga og turnering i Gaming.dk der starter til efteråret hvor vi er ved at fange et par store partnere ind, så er bekendt med det. Jeg (eller vi) var også ude til The Blast hvis du skulle have overset vores stand hehe - jeg går ud fra det var dig der sad i rummet ved siden af N&N (Gamecast) :)

Jeg kontakter dig lige via Jeres hjemmeside, så kan vi tale lidt om hvilke muligheder der er omkring det. Kunne vi slå et slag for de unge på den front ville det simpelthen sende et markant signal gennem scenen og ud til de folk der kun tænker på at svindle. Det glæder mig meget - ser frem til at tale med dig omkring det.

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt er der flere (større events), som på forhold har sat de lovede pengepræmier til side og derved har kunne dokumentere ved hjælp fra banken at de har pengene. Det gør de selvfølgelig kun fordi topspillere og deres hold har krævet det i kølvandet på skandaler ved bl.a. EWSC.

I takt med at flere og flere vinder pengepræmier, så må brugerne stå sammen og kræve sådan garantier, selv til danske events. Hvis først turneringerne lukker ned og pengene er ude af foreningen, så er der nok ikke meget en advokat kan gøre fra eller til alligevel.

Så mit forslag må være en slags fagforening for spillere - som sørger for at turneringen har pengene og de er sat til side.

:: HDMI kabel ::

Fra Vejen
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Laust:
Så mit forslag må være en slags fagforening for spillere - som sørger for at turneringen har pengene og de er sat til side.

Jeg er helt enig Laust.

Vi har forbundet eSport Danmark, men de har valgt at arbejde mere med et politisk fokus på at få eSport godkendt som en sportsgren for at få penge ud af DIF end på at sikre gode forhold for gamerne i Danmark.

I min optik behøver vi ikke en fagforening til disse ting, men må selv tage hånd om det. Vi er ved at se på noget Event Garanti, som et event kan opnå ved at opfylde nogle krav, hvor et af dem også er garanteret præmie fx.

De tilfælde hvor der har været manglende udbetaling er der dog ikke tale om konkurs eller noget, men bare ren og skær svindel! Så disse fjolser kan en advokat nok være med til at gøre livet surt for og det vil være et dejligt skridt i den rigtige retning. Vi tager gerne fanen frem, men har ikke meget forventning til at der kommer noget som helst ud fra ESD, da de på ingen måde har vist interesse i fællesskabet. Deres interesse har været at sende CS 1.6 hold til en stor turnering og afholde små events og dette sker ikke engang direkte i ESD - så ved ikke hvad de faktisk laver, men det er ikke målrettet ud mod de mange tusinde af gamere vi har med at gøre hver dag.

Fra Århus
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Småsagsadvokaten Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med fagforeningsmodellen, som jeg selv har overvejet, er at så skal man melde sig ind og som regel også betale et månedligt kontingent. Det er der vist kun et fåtal af gamere der kunne være interesseret i og slet ikke nok til at det ville kunne løbe rundt rent økonomisk. Hvor mange professionelle gamere er der ca. i Danmark en 20-30 stykker? Altså folk som har det som deres primære erhverv og ikke går i skole eller arbejder ved siden af.

Men det må helt klart være et mål, hvis/når det engang bliver så stort at det kan lade sig gøre. Indtil da tror jeg Småsagsadvokaten er den bedste løsning, Danmark pt. kan tilbyde.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Offtopic: Super fedt initiativ...Vi vil have folk som BlueFox (hvis i husker ham...) ud af "branchen", så gamerne ikke bliver snydt.

God vind! :-)

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Bruno Langholm

Du er velkommen til at ringe til mig på 2627 9799, så skal jeg gerne hjælpe dig på vej :) Det er for omfattende at skrive om her på siden.

Med venlig hilsen

Jens Røjmer Søndergaard
Advokat

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)