Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google indexering - fra gammel til ny side

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer, 

jeg er stødt på et problem med min hjemmeside, et problem som jeg håber nogen kan rådgive mig på. jeg har for nyligt lavet hele hjemmesiden om og flyttet server. Mit problem er bare at meget af min trafik på siden stammer fra organisk søgetrafik fra google, men google har indexeret den gamle hjemmeside og dvs. at brugerne får en 404 fejl for manglede side når de trykker på linkene fra google. Det er jo langt fra tilfredstillede at se hvor mange brugere der bliver diregeret ind i en 404 fejl.




Jeg har prøvet mig lidt frem med google webmasterværktøjer, men uden held. Inde i Google webmasterværktøjer har jeg tilføjet den samme side 2 gange, èn gang uden www og en med. Set det kan ses på billedet nedenunder, så viser den øverste den gamle hjemmeside og den nederste den nye. Hvordan kan det være ?
 


Hvad skal jeg gøre ved mit problem, kan jeg bede google om at "OM indexere siden og så slette den gamle indexering? 

Skal jeg tilføje et sitemap for at få indexeret hele hjemmesiden og i så fald hvordan kan jeg på en smart måde lave et sitemap?  

På forhånd tak!
JeffDoe 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det bedste du kan gøre er at lave 301 redirect fra de gamle url'er til de nye url'er. I nogle tilfælde kan man gøre det i .htaccess, i andre tilfælde skal der oprettes et redirect for alle undersider.

Du skal også lave et redirect fra side.dk -> www.side.dk eller omvendt.

Det er altid en god idé at indsende et sitemap.

Hvis du oplyser ny og gammel hjemmeside kan vi bedre hjælpe dig. evt. med et script i .htaccess

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)