Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iPad 3 - arbejdsredskab?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens :),

Vi står muligvis overfor en implementation af iPads i virksomheden. Det er ikke tanken, at iPad's skal overtage rollen som dagligdags workstations, men være et supplement "on the go". Medarbejdernes arbejdsopgaver er meget forskellige, hvilket gør vurderingen af behovet for iPads tvetydigt.

I denne forbindelse, ville det være spændende at høre fra folk, der har erfaringer med iPad 3 - specielt som arbejdsredskab. 

Herunder tænker jeg eksempelvis;

- Hvilke arbejdsopgaver har du/i løst med iPad'en?

- Har iPad'en overtaget nogle arbejdsprocesser for dig/jer?

- Hvordan forløb implementationen? (evt valg af strategi?)

Håber at høre fra iPad-folket, positiv såvel som negativ feedback modtages med kyshånd :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser den som god til kalender. Hurtig check af mail fungerer også fint, og man kan rydde op så man ikke har overflødige mail ved tilbagekomsit til computeren.
Endeligt er den ok hvis man har behov for at medbringe words og pdf filer (skal åbnes/hentes i dropbox f.eks inden hvis man ikke har net adgang)
At skrive er ikke smart, man vil mangle tastatur hvis det ikke blot er notater. Alt for let at skrive fejl
Excel kan man også se bort fra hvis der er lidt formler.
Til visse ting kan man savne flash
Venlig hilsen fra min iput nej ip at øh i pt, nå du ved hvad jeg mener

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Rønne
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 56
Fra  Underdrenge.dk ApS Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger iPad 2 til følgende via. arbejde:

Dropbox (mulighed for deling af filer)
Kalender (hurtig planlægning af aftaler på f.eks. kundemøder)
Mail (siger sig selv)
Google Analytics App (til fremvisning af statistikker overfor kunden)
Adobe Reader (fremvisning af "produkter")
Noter (til møder)

Jeg er sælger, så det er derfor kun de mest basale funktioner jeg bruger, men det har virkelig lettet mit arbejde gevaldigt. Nu slipper jeg for at sidde ude i bilen, starte den bærbare op, finde de ting jeg nu vil vise kunden og derefter gå ind for at stå og fedte rundt med en eller anden kæmpe computer famlende rundt med kuglepen og notesblok :P

www.underdrenge.dk - her finder du ingen sure underbukser

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ipad'en er fint til mindre opgaver - Der findes efterhånden fine muligheder for word, powerpoint, excel og hvad man somregel har brug for.

Dog vil jeg som ofte foretrække, at arbejde på en pc med en mus og tastatur.

Fra Risskov
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 25
Fra  FranchiseHub Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fornyeligt anskaffet mig en sådan krabat (og havde ikke iPad før) og jeg fortryder ikke købet et øjeblik. Der hvor jeg virkelig "elsker" min iPad er ved kundebesøg, hvor jeg førhen havde min bærbar på slæb har jeg nu denne lille fikse ting som fungere rigtig godt til at vise illustrationer, hjemmesider samt tage notaer på.

Derudover kalender og alle de andre punkter Cookie har nævnt.

Fra København Ø
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger den når jeg viser billeder til kunder. Det er handy og lige til og ingen behøves at slåsse om musen!

Mvh Daniel Nielsen
- marketingmedarbejder hos online marketing bureau Atak Advertising & Marketing

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine oplevelser med ipad er:

- God til hurtige opslag på nettet

- let at bruge kalender og mail

- Fremvisning af billeder og dokumenter for andre

- Evernote til alt det man skal huske

- Videomøder via skype

- Den dur ikke til skriveopgaver, billedbehandling, layout etc

mvh

Lars Kristensen

Fra Århus C
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt med nogle svar folkens! Takker!

Jeg tænker, at når Google lancerer  deres iOS-version af Google Drive, bliver det muligt at importere .doc-filer, der samtidig kan redigeres i gennem Google Docs - endda flere sammen i realtime. Naturligvis er det ikke ideelt uden et tastatur, men det er et fint alternativ til de nuværende smartphones!

Yderligere kan jeg se, at der findes en app til vores ESDH-system, samt en app til WebEx.Det tegner godt Smile

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er vild med min Ipad3. Men jeg har godt nok svært ved at se idéen i at redigere diverse filer ved hjælp af et ekstent tastatur.

Fra Århus C
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg godt forstå. Det var også bare en hurtig tanke herfra, for at få afklaret/afgrænset hvilke muligheder iPad'en har/ikke har. Netop muligheden for at redigere vil ikke blive aktuel for mig som IT-udvikler, men jeg ved, at mange i andre dele af organisationen vil værdsætte muligheden for, at åbne et dokument fra dropbox og kunne rette småting i det. Smile

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)