Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

System til organisering / opbevaring af tegninger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Fra  BKF Consult Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Jeg søger et system / database, der systematisk kan opbevare tegninger / dokumenter. Og som kan være med til at sætte de rigtige projekter i gang med de rigtige tegninger, selvfølgelig til den rette tid. Er der nogen af Jer der kender noget til dette? Jeg har overvejet, om Sharepoint kan dette, men har ikke nok kendskab til dette.

Virksomheden som jeg arbejder for, bruger i dag en Access database til dette, men søger efter noget andet, noget bedre.

Mvh

Bjørn

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjørn Kortegaard Fuglsang:

Hej derude

Jeg søger et system / database, der systematisk kan opbevare tegninger / dokumenter. Og som kan være med til at sætte de rigtige projekter i gang med de rigtige tegninger, selvfølgelig til den rette tid. Er der nogen af Jer der kender noget til dette? Jeg har overvejet, om Sharepoint kan dette, men har ikke nok kendskab til dette.

Virksomheden som jeg arbejder for, bruger i dag en Access database til dette, men søger efter noget andet, noget bedre.

Mvh

Bjørn

Hvis tegningerne er tekniske CAD tegninger, så har de fleste CAD systemer en såkaldt Vault som er et document management system der kan håndtere det hele. 

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er hovedproblemet i det nuværende system?

Råder virksomhweden over Microsoft Office-pakken?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Fra  BKF Consult Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Virksomheden bruger i dag CAD, men databasen indeholder udover tegninger også div. specifikationer, samt resultater af Q test mm.. Så de tror ikke selv, at CAD systemet kan indeholde alle de ting de har liggende i dag.

Men tak for dit svar.

Mvh

Bjørn

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Fra  BKF Consult Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hovedproblemet er, at man søger efter noget der måske kan være mere tidssvarende. Et system, der "selv" retter til, når der bliver foretaget ændringer i nogle at specifikationerne / tegningerne. Et system hvor der er et link igennem de enkelte hovedprojekter ned til alle delprojekterne.

Og ja de har office 2010 pakken.

Mvh

Bjørn

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Enkelte CAD systemer bruger document managementsystemet M-files (Så vidt jeg ved Inventor , Alibre...)

Dette bør kunne gøre det 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)