Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugt Aps, er det en god ide at købe det?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle gode skribenter herinde

Det er dejligt at sidde og læse jeres svar, som ofte er velbegrundet. Jeg har ledt efter, om der var afgivet en forklaring til spørgsmålet "skal jeg købe et brugt aps".

Jeg ved at indskudet ved et nyt aps er 80.000, som jeg skal ligge i inventar eller konto penge. Men jeg ved ikke, om dette også er gældende, hvis jeg skal købe et brugt aps for 14.000!

Forventer køber, så at jeg giver ham 14.000 kr. og forventer de danske erhvervsmyndigheder (skat eller erhvervs-og selskabsstyrelsen) at jeg også ligger 80.000 i sikkerhed? 

Det forlyder at der er en positiv skat på 21.000, som jeg vil kunne trække fra det første overskud

Er der én, som vil være sød at fortælle mig, om det er en fordel eller ulempe at købe brugt aps.

Jeg har tror, at jeg har en solid ide til et empirisk forretningskoncept indenfor jura, så jeg vil gerne komme rigtig fra start.

Hilsen ZAB

PS Jeg ved at der kan ligge et skjult erstatningskrav i et Aps, men går ud fra, at der ikke gør det i dette selskab. Kan man på nogen måder tjekke andres tilgodehavende eller krav?

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Først og fremmest, som du selv er inde på så kan du ikke se hvad du køber med mindre du underkaster ApS'et en due diligence-undersøgelse. Der kan sagtens ligge et krav fra en kreditor og putte.

Mht til skatteaktivet (et fremført underskud går jeg ud fra) så vær også obs på at dette ikke altid kan anvendes tilmodregning i fremtidige overskud i ApS'et, hvis ejerkredsen er udskiftet eller selskabet i øvrigt har ændret forretningsområde (mener fremførselsadgangen bortfalder bare en af betingelserne er opfyldt og at det altså ikke er kumulative betingelser).

Mht til reetablering af egenkapitalen så skal direktionen af ApS'et selvfølgelig sørge for at det nødvendige kapitalberedskab er tilstede, altid.

Sammenlagt ville jeg nok holde mig fra at købe et brugt hvis du har kapital der kan indskydes i et nyt. Særligt i lyset af at du selv kan stifte det nye og ikke skal bruge penge på dette, formoder jeg med din juridiske baggrund.

/Banditten

Tilmeldt 20. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bandit

Tak for lynhurtig svar.

Når du skriver "kapitaberedskab", så går jeg ud fra, at du mener, at der skal stå 80.000 kr. i en eller anden fysisk form som sikkerhed.

Dermed, er det jo lige så dyrt men med mindre risiko at starte fra bunden med registrering og 80.000 i kapital.

Det er ikke så vigtigt, om jeg kan det juridiske, det er jo et engangsbeløb, så jeg tror at jeg bare holder mig til personskade erstatning, hvor jeg er bedst.

Med venlig hilsen

ZAB

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

ZAB Frederikshåb:
"kapitaberedskab",
Kapitalberedskab betyder bare at der skal være penge i selskabet til at betale selskabets forpligtigelser løbende.. og det er der ikke når selskabet er tomt.. derudover er der en absolut minimumsregel i selskabsloven om at der altid skal være 62500 i selskabet.. Køre du på med et kapitalselskab (ApS eller A/S) uden kapitalberedskab kan du som direktion risikerer at blive personligt ansvarlig. Der ud over er jeg enig i alle de forbehold banditten har omkring modellen..

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)