Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)"

Markedsføring af SMS tjenester

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
Amino-karma 23.836
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. apr 05
Indlæg ialt: 4.937
flag
Amino Plus Moderator

Jeg har lavet 2 SMS tjenester som jeg ikke ved hvordan jeg skal markedsføre men som jeg ved der er et marked for

1) Billig SMS til udlandet

Det koster mellem 2,5 og 4 kr at sende en sms til udlandet fra sin mobiltelefon. Der findes tjenester online eller man kan downloade til sin smartphone, men hvad med dem der ikke er online eller ikke har en smartphone. Der har jeg så lavet denne tjeneste som kun koster 1 kr + alm. sms takst:

Man sender en sms til 1277 med ordet "SMS [modtagers telefonnr med landekode] [besked]" så det vil se sådan ud:

SMS 4525901234 hej med dig (denne sms bliver sendt til mig - da det er mit nummer). Prisen på denne service er 1 kr som bliver trukket fra telefonregningen (+ alm. sms takst).

Men hvordan markedsfører jeg den når der ikke er behov for en hjemmeside til den?

2) SMS chat uden at give sit telefonnummer ud

Denne er en gammel tjeneste som jeg ikke har set i flere år. Den kræver at man er oprettet som medlem i systemet. Det kan man blive ved at sende en sms til 1277 med ordet "chat tilmeld". Framelding foregår på samme måde med "chat frameld".

Når man tilmelder sig så får man en sms retur med et id-nummer. Dette kan man give til andre man vil chatte med men uden at give sit telefonnummer ud.

Man chatter på følgende måde:

Man sender en sms til 1277 med beskeden "chat [id på modtager] hej med dig" og denne besked koster så 1 kr + alm. smstakst.

Planen er på sigt at lave den som en slags dating med flere oplysninger - men nu er selve kernen på plads.

Men hvordan kan jeg markedsføre dem - jeg er programmør og har ikke en dyt forstand på markedsføring? 

Send SMS'er til dine kunder for kun 17 øre pr stk. Intet abonnement eller oprettelsesafgif. www.textreactor.com

Erfaren programmør i .NET - Jeg har været programmør i mere end 14 år - Er flydende i Umbraco

Amino-karma 12.907
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. sep 06
Indlæg ialt: 1.819

Den første kan jeg omtale på min spareblog, Sparefeber.dk. 

"Men hvordan markedsfører jeg den når der ikke er behov for en hjemmeside til den?" 
En hjemmeside er også markedsføring. Hver tjeneste kunne have en supersimpel enkelt landingsside, der på enkel måde illustrerer, hvordan tjenesten bruges.

Nr 2 er jeg lidt for træt i hovedet til at tage stilling til, men ja, dating-tjeneste lyder som en mulighed. 

Amino-karma 9.681
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. dec 06
Indlæg ialt: 2.167
Amino Plus
Deleuran
Fra Ifindu.dk
Skrevet 18-05-2012 kl. 16:01

1) ville jeg markedsføre med en hjemmeside som er optimeret op imod søgning på sms / udlands / priser

lav det evt. som en pris-sammenligningsside, hvor dit tilbud kører som et stort banner under tabellerne.

sørg for at have alle de store telefonudbydere med deres priser, da søgninger tit er forbundet med deres nuværende teleselskab.

PS Flere selskaber har faktisk direkte lukket for afsendelse af sms/mms til udlandet, så der kan du også score lidt.
med mindre dit nr. 1277 er et nummer som er registreret som en betalingstjeneste - så kan der også være lukket for det. 

2) Vil jeg mene er en død sild - da Smartphones og Apps. vil overtage det marked - hvis der da overhovedet er et?
Spild ikke for meget tid på den platform - dine timer er bedre brugt på andre projekter.

Amino-karma 23.836
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. apr 05
flag
Amino Plus Moderator

Tak for jeres svar. Jeg har nu købt domænet til nr 1 så jeg skal bare have lavet den landingpage nu.

Send SMS'er til dine kunder for kun 17 øre pr stk. Intet abonnement eller oprettelsesafgif. www.textreactor.com

Erfaren programmør i .NET - Jeg har været programmør i mere end 14 år - Er flydende i Umbraco

Amino-karma 9.681
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. dec 06
Amino Plus
Deleuran
Fra Ifindu.dk
Skrevet 22-05-2012 kl. 21:27

hold os endelig opdateret

Amino-karma 12.907
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. sep 06
Indlæg ialt: 1.819

Jeg har videregivet tippet på sparebloggen Sparefeber.dk

http://sparefeber.dk/billig-sms-til-udlandet/

Lad endelig høre, når du er klar til at offentliggøre linket til din markedsføringsside, så jeg kan linke til den derfra. 

Amino-karma 9.681
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. dec 06
Amino Plus
Deleuran
Fra Ifindu.dk
Skrevet 14-06-2012 kl. 02:08

Niels Henriksen:

Man sender en sms til 1277 med ordet "SMS [modtagers telefonnr med landekode] [besked]" så det vil se sådan ud:

SMS 4525901234 hej med dig (denne sms bliver sendt til mig - da det er mit nummer). Prisen på denne service er 1 kr som bliver trukket fra telefonregningen (+ alm. sms takst).

Kommer man egentligt selv til at stå som afsender? - sådan modtageren blot kan trykke "svar" ???!!!

Amino-karma 23.836
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. apr 05
flag
Amino Plus Moderator

J. Deleuran:
Kommer man egentligt selv til at stå som afsender? - sådan modtageren blot kan trykke "svar" ???!!!

Ja naturligvis :)

Amino-karma 23.836
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. apr 05
flag
Amino Plus Moderator

Gita Street:
Jeg har videregivet tippet på sparebloggen Sparefeber.dk

10000 tak :)

Amino-karma 49
Tilmeldt 25. feb 10
Indlæg ialt: 11

Wedographics  
Skrevet 24-06-2012 kl. 20:42

Hej Niels..

Mht nr1. Så ville jeg satse på mund-til-mund metoden. Og hvordan gør du så lige det?

1) Indlæg på diverse blogs om telefoni.
2) Indlægs på diverse blogs om at spare.
3) En flot hjemmeside som understøtter det du gerne vil fortælle, gerne på flere sprog (leder mig til næste punkt)
4) God gammeldags direct marketing hvor du går efter diverse udlændinge grupper, feks. Posters på den lokale irske pub, eller den lokale islandske forening osv osv
5) Banner reklamer på diverse udenlandske forenings hjemmesider (med tilladelse selvfølgelig) osv osv

Alt i alt ville jeg nok satse på udlændinge som stadig har tilknytning til deres hjemland enten via familie osv osv..

Skulle du have brug for hjælp eller står og mangler en kreativ grafiker tilbyder mit firma sig gerne ind på opgaven..

Mvh Nicklas

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:

Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)
Emner Svar
Billedebehandling / rekonstruere
Nyeste indlægaf Trotyl, den 18-06-2013 kl. 23:58
4
Gode ideer til reklame udenfor internettet.
Nyeste indlægaf Søren M. Sundin, den 18-06-2013 kl. 14:51
2
Tryk på tøj?
Nyeste indlægaf Hmm, den 18-06-2013 kl. 10:10
2
Font til logo? Hjælp.
Nyeste indlægaf Tommy B. Torpegaard, den 14-06-2013 kl. 21:48 1, 2
7
Ung reklame omdeler søges.
Nyeste indlægaf Servicehuset, den 10-06-2013 kl. 16:30
0
hypnose