Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate under 18 + hvad med SKAT?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Jeg er en ung knægt på 15 år, som er ved at få lavet et Affiliate site. - Dertil vil jeg gerne have nogle reklamer ind, så jeg selvfølgelig kan tjene nogle lidt penge ved siden af. - Man det jeg er under 18 (ikke myndig) hvad gør jeg så?? - Håber du kan hjælpe mig! 
- Jeg har været inde og kigger på partner-ads og har kunne finde lidt som kan passe på mit site. - Så hvidt jeg ved behøver man ikke være myndig for at tilmelde sig her. -- Skal man betale SKAT hos partner-ads og hvordan fungere det?  
- Har også tænkt lidt på google adsense, hvor man skal være 18. - Hvis jeg så får min far til at tilmelde mig og pengene dermed ryger ind på hans bankkonto, hvordan får jeg så pengene? - Skal han betale SKAT af dem og derefter overføre dem, eller kan han bare overføre dem  som " en gave" til sin søn?  
- Og med hensyn til partner-ads, skal man så også betale SKAT der, når jeg som er 15 også kan tilmelde mig? 
MVH Simon Andersen
Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld der ingen mellemrum er, kunne ikke få det til at virke :/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal opgive din fortjeneste - uanset hvor du får den fra til skat. Du kan forskudsregistrere det du venter at tjene, så du betaler skatten løbende. Hvis det er din far der står som den der udfører arbejdet (ville jeg tro hvis man skal være 18 for at benytte den pågældende tjeneste og pengene går ind på hans konto), så skal han betale skat af beløbet inden han kan give dig det som gave (op til ca 55.000 kr fra far og samme fra mor - og det ligger du nok under - men han skal skatte selv først)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak for det. - Man kan ikke oprette kontoen i min fars navn og så tilføje min bankkonto så pengene ryger direkte ind på min konto, fremfor det skal igennem min far først? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har som sådan  ikke noget med kontoen at gøre - hvis det er din far du tilmelder, så går jeg ud fra at de også noterer din far som den der udfører arbejdet og skal ha pengene, og det er derfor ham der skal skatte af det. Ellers kunne din far jo bede om at få noget af sin løn udbetalt til en konto i dit navn, så det er ikke kontoen der afgør det, selv om den kan bruges til at sandsynliggøre en indtægt, men selve det at det er din far der bliver tilmeldt som den der udfører det som giver indtægten

Jeg ved ikke om en af revisorerne her mener far kunne ha det som indtægt, men tage helt samme beløb som fradrag som omkostning ved at betale til dig, der faktisk har udført det -  så skatten kunne føres over til dig, men jeg tror ikke det vil blive accepteret umiddelbart.¨

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)