Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må Facebook slette min side, pga. en "ulovlig" konkurrence?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 22. Apr 12
Indlæg ialt: 161
Fra  Goldheart.dk Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge hoveder.
Jeg er lige blevet kontaktet af en af mine venner, som har et smykkefirma. Han sagde til mig, at det er ulovligt at lave konkurrencer, som kører over Facebook.
Jeg har postet et billede med præmieren, man skal så gøre følgende for at vinde:

 " Vind snapback fra ******

1) Like ****
2) Like ******
3) Del billedet
4) Tilføj kommentar

Tillykke, du er nu med i konkurrencen!

Værdi: 250 kr. 
  " 

- Må Facebook så gerne slette min side, hvis de "opdager" det? 
Er meget frustreret, og må finde på en ny måde at kører konkurrencer på.

Mvh. Erik   

Mangler du nogle lækre smykker? Find dem på --->Goldheart.dk <---

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er: Ja, det må de gerne.

Du overtræder deres retningslinjer for promotions, og derfor må de gøre hvad de vil.

Se Facebooks guidelines, som beskriver hvordan man laver konkurrencer:
https://www.facebook.com/page_guidelines.php

- her står der i sektion 'E. Promotions', alt hvad der er interessant at vide om hvordan man afholder konkurrencer på Facebook.

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er forbudt at køre konkurrencer på facebook så vidt jeg ved. Du får en advarsel første gang og dernæst bliver siden lukket.. Om du har 10 , 100, eller 100.000 synes godt om har ingen betydning. Den bliber lukket øjeblikkeligt.

Tror at man kan gøre det via facebook app.. Og der er nok nogen herinde som kan klare det til en rimelig pris..

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det må de da...

FB bestemmer suverænt over deres server og alle de sider der ligger derpå..

derudover har de opstillet nogle regler, som du "skriver" under på at have læst, når du laver sider og grupper. Heri står blandt andet at det ikke er tilladt at gøre konkurrencer betinget af netop de 4 ting, som du kræver, for at man kan deltage i din konkurrence. At alle mulige andre gør det samme, er ikke en undskyldning, eller gør det mere i overenstemmelse med FB's regler. Det er stadigt ikke tilladt i henhold til FB's regler, og risikoen for at siden slettes, og din brugerkonto lukket er derfor tilstede. Og når først kontoen er lukket, er det så vidt jeg har hørt endog meget svært at få åbnet en konto igen.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Dice 'n Drinks Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik !

Jeg har haft samme problem. Men ja de må gerne lukke din gruppe/side hvis de mener den overskriver markedsførings politikken på facebook. 

Dit alternativ er at købe et konkurrence modul ved en af dem der udbyder dette. Fx KB-Marketing eller komfo.com

Dette kan dog godt være en dyr løsning. Men det er for at holde facebook på et rimeligt neavu men hensyn til reklamer :)

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er gratis alternativer til lovligt at afholde konkurrencer på Facebook, og at smide penge efter et firma der kan udvikle en ny app, er unødvendigt.

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper: hvad er de alternativer?

Fra Randers
Tilmeldt 22. Apr 12
Indlæg ialt: 161
Fra  Goldheart.dk Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres hurtige svar, jeg finder en løsning til den næste konkurrencer.
Kasper: Jeg vil gerne høre mere om de alternativer som der findes :-)

HVIS JEG NU GJORDE SÅDAN HER:

Satte konkurrencen op på min hjemmeside, og man skulle gøre følgende for at være med.
klikke på to plug-ins (to bokse) som jeg har lavet på min side, en "like"  og "share" knap.

Altså: Man "liker" min fb-side via min hjemmeside, og man deler bare linket, så det går ud til en større mængde mennesker.

- Så kører det jo over min hjemmeside, og ikke Facebook, men folk på FB bliver alligevel gjort opmærksomme på det.
-  Hvad siger I? Er selv lidt i tvivl...

Mangler du nogle lækre smykker? Find dem på --->Goldheart.dk <---

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså med simpelt HTML og PHP kan du lave noget der er i overensstemmelse med Facebooks regler.

Se på App'en:

https://apps.facebook.com/static_html_plus/

Den er ganske gratis. At der så skal noget PHP-kode for at indsamle e-mails indover (da du ikke må offentliggøre vinder over Facebook), det er en anden sag, men det er muligt at kode en Konkurrence-side igennem den ovenstående APP.

(Jeg kan sende eksempler jeg selv har lavet, hvis folk er helt lost.)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)