Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortryder mit valg af Cloud server

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Klokken 05:06:48 den 15. maj 2012 fik jeg en sms fra PingDom om at min server var nede.

Klokken er nu 15:32:00 den 16. maj 2012. 

Kæft hvor er jeg ved at være træt af NetGroup's Cloud server crash - nu har jeg snart i 36 timer haft 3 servere offline som ikke kan startes.
Mit firma's administration er bogstaveligt talt tilbage til kuglepenne da vi jo heller ikke kan sende e-mail eller andet...
Jeg har en ansat her der intet kan lave, da hun ikke kan skrive et brev med screendumps og sende den til sine kunder som hun sidder og laver markedsanalyse for.
Mine test servere med kunders kildekode på, er crashet og er ramt af NetGroups Cloud server crash 
NetGroup håndterer øjensynligt hosting for mange sider, blandt andet OnTV.dk er nede - og jeg kan se de er smuttet til GigaHost.dk nu.
Mine sider og alle servere er ALLE nede, jeg mister penge for hver time der går her, og jeg skal stadig betale lønninger til medarbejder. Jeg kan ikke arbejde og udføre mine lovede udviklings opgaver for kunder.
Hvem sender man sin regning til for alt den tabte arbejdsfortjeneste osv. når man egentlig er garanteret en oppetid på 99.9%?

Min leverandør af NetGroups Cloud er Meebox, Meebox har håndteret det *nogenlunde* i den her sag, dog er de så bare resellere, og er vel lige så hårdt ramt som jeg er - men i mine øjne - er det stadig mig det er mest synd for *Snøft*
Med venlig hilsen
Tom Frank Christensen (der nu vil til at lære om loadbalancing og dual location hosting af samme websites)



Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom Frank Christensen:

Hvem sender man sin regning til for alt den tabte arbejdsfortjeneste osv. når man egentlig er garanteret en oppetid på 99.9%?

Simpelt - find din SLA frem som du har så kan du beregne det.

Der er nok næppe nogen danske hosting udbydere som tilbyder dig kompensation for tabt arbejdsfortjeneste mv.

Jeg er også til dels ramt af det, vi overvejer at flytte kunderne fra fysisk hosting hos os selv - og til Cloud. 
Vi har et par enkelte servere som har været berørte- men har også arbejdsmæssigt sat os en dags tid bagud. 

Pt. sidder jeg og er glad for at jeg ikke har 200 brugere som ikke kan arbejde på hosted desktops... PUUUHA!

Tom Frank Christensen:
Jeg har en ansat her der intet kan lave, da hun ikke kan skrive et brev med screendumps og sende den til sine kunder som hun sidder og laver markedsanalyse for.

Opret en gmail, og send det derfra? Eller afleverer det fra jeres Dropbox (gratis) med et download link.... 

Tom Frank Christensen:
når man egentlig er garanteret en oppetid på 99.9%?

Du er nok garanteret oppetid på netværk :) , og ikke servere eller det som kaldes tilgængelighed....

Du kan dog nok være forvisset om at de folk som er i NGDC pt. de arbejder hårdt på sagerne! 

Det er en _MEGET_ uheldig situation!

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er nok rigtigt nok, men er specielt bekymret for hvordan mine sider ændrer sig i Google ovenpå sådan noget skidt som det her.

Dertil kommer så også at vi bare sidder her og kigger.

Følelsen er sgu lige som om man bliver anholdt af en betjent, smidt i spjældet, ikke må snakke med sin advokat og får at vide at der måske kan være en chance for at man bliver lukket ud om få minutter, men der er ingen udsigt - og så er der jo selvfølgelig også chancen for at de er kommet til at smide nøglen væk - så man skal sidde inde i adskillige måneder.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender udemærket følelsen, har før haft 2 dages nedetid på en (nu lukket) webshop pga. fejl fra et større dansk hosting selskab.

På baggrund af det flyttede vi al hosting til linode VPS og google mail til email. Givet det er VPSer du har brug for, så kan kig på dem. De har et datacenter i london med 30-40ms ping tid fra DK og deres support har været superb de få gange vi har haft brug for dem.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom Frank Christensen:
Nej det er nok rigtigt nok, men er specielt bekymret for hvordan mine sider ændrer sig i Google ovenpå sådan noget skidt som det her.

Ja og den er rigtigt træls

Tom Frank Christensen:

Dertil kommer så også at vi bare sidder her og kigger.

Følelsen er sgu lige som om man bliver anholdt af en betjent, smidt i spjældet, ikke må snakke med sin advokat og får at vide at der måske kan være en chance for at man bliver lukket ud om få minutter, men der er ingen udsigt - og så er der jo selvfølgelig også chancen for at de er kommet til at smide nøglen væk - så man skal sidde inde i adskillige måneder.

Ja og man kan bare gøre intet!! :) 

- Send din medarbejdere hjem, tving dem fri fredag og så vær klar på en god næste uge ;)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal jeg overveje... altså fredag fri :)

Nu er een af mine servere oppe - men det virker ikke helt godt med LottoStat.dk da jeg bruger et CND  (da siden ofte modtager 25.000 unique visitors lige i hotperiods med lotto udtrækninger) til det fra en anden server  - som er nede :D

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

En rigtig træls situation for NetGroup, MeeBox, Cloud.dk og hvem der ellers bruger den platform.
Det som ryster mig mest er den udmelding der kommer fra NetGroup (ifølge comon.dk), at deres cloud-løsning ikke egner sig som seriøs hosting. Det er åbenbart kun noget man skal bruge til test og leg.
Det er Ikke ligefrem det indtryk man får ved at læse på hverken netgroup.dk/cloud eller hos deres underleverandører.

Er der nogen der kender andre (DK eller udlandet) som har en god cloud hosting - meget gerne baseret på fuld redundant ESX setup?

Ib

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Leif:

En rigtig træls situation for NetGroup, MeeBox, Cloud.dk og hvem der ellers bruger den platform.
Det som ryster mig mest er den udmelding der kommer fra NetGroup (ifølge comon.dk), at deres cloud-løsning ikke egner sig som seriøs hosting. Det er åbenbart kun noget man skal bruge til test og leg.
Det er Ikke ligefrem det indtryk man får ved at læse på hverken netgroup.dk/cloud eller hos deres underleverandører.

Er der nogen der kender andre (DK eller udlandet) som har en god cloud hosting - meget gerne baseret på fuld redundant ESX setup?

Ib

Amazon har noget i Irland, og jeg regner med at jeg skal have en cloud mere et sted sammen med den ved Meebox - så der er redundant kørsel og mirror af begge servere - stående og server sider fra begge steder baseret på location og sådan ngoet

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

puha, jeg var selv ved at oprette mig hos netgroup for et stykke tid siden. jeg har brug for 100% oppetid (ligesom alle andre).

jeg skifter snart til http://glesys.se/ de har 3 lokationer og man vælger selv hvilket datacenter man vil oprette serveren i. Jeg skal have servere i alle 3 centre

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,8 stjerner givet af 5 person

Nu er netgroup's "cloud" jo ikke andet end en flok VMWare ESX servere og det er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel, ulempen ved sådan en semi-cloud løsning som deres er at den er stor og kompleks og når noget så går galt er det også en kompleks opgave at bringe tingene i orden, og det er jo så det vi ser her.

Lige til dit konkrete behov vil jeg anbefale at du lejer to fysiske maskiner f.eks. en på Sjælland og en på Jylland, og selv kører VMWare/Citrix XenServer på dem og sætter dine applikationer op til at køre redundant overfor hinanden ... ikke nødvendigvis med automatisk failover, men ihvertfald med data begge steder så du kan lave manuel failover hvis noget går galt.

Jeg lægger snart et par blog-indlæg online der giver nogle fif til at lave redundante lamp-setups, jeg kan godt smide dig et link når de er klar? :-)

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)