Klokken 05:06:48 den 15. maj 2012 fik jeg en sms fra PingDom om at min server var nede. Klokken er nu 15:32:00 den 16. maj 2012. Kæft hvor er jeg ved at være træt af NetGroup's Cloud server crash - nu har jeg snart i 36 timer haft 3 servere offline som ikke kan startes.
Mit firma's administration er bogstaveligt talt tilbage til kuglepenne da vi jo heller ikke kan sende e-mail eller andet...
Jeg har en ansat her der intet kan lave, da hun ikke kan skrive et brev med screendumps og sende den til sine kunder som hun sidder og laver markedsanalyse for.
Mine test servere med kunders kildekode på, er crashet og er ramt af NetGroups Cloud server crash
NetGroup håndterer øjensynligt hosting for mange sider, blandt andet OnTV.dk er nede - og jeg kan se de er smuttet til GigaHost.dk nu.
Mine sider og alle servere er ALLE nede, jeg mister penge for hver time der går her, og jeg skal stadig betale lønninger til medarbejder. Jeg kan ikke arbejde og udføre mine lovede udviklings opgaver for kunder.
Hvem sender man sin regning til for alt den tabte arbejdsfortjeneste osv. når man egentlig er garanteret en oppetid på 99.9%?
Min leverandør af NetGroups Cloud er Meebox, Meebox har håndteret det *nogenlunde* i den her sag, dog er de så bare resellere, og er vel lige så hårdt ramt som jeg er - men i mine øjne - er det stadig mig det er mest synd for *Snøft*
Med venlig hilsen
Tom Frank Christensen (der nu vil til at lære om loadbalancing og dual location hosting af samme websites)
|
Tom Frank Christensen:Hvem sender man sin regning til for alt den tabte arbejdsfortjeneste osv. når man egentlig er garanteret en oppetid på 99.9%?
Simpelt - find din SLA frem som du har så kan du beregne det.
Der er nok næppe nogen danske hosting udbydere som tilbyder dig kompensation for tabt arbejdsfortjeneste mv.
Jeg er også til dels ramt af det, vi overvejer at flytte kunderne fra fysisk hosting hos os selv - og til Cloud.
Vi har et par enkelte servere som har været berørte- men har også arbejdsmæssigt sat os en dags tid bagud.
Pt. sidder jeg og er glad for at jeg ikke har 200 brugere som ikke kan arbejde på hosted desktops... PUUUHA!
Tom Frank Christensen:Jeg har en ansat her der intet kan lave, da hun ikke kan skrive et brev med screendumps og sende den til sine kunder som hun sidder og laver markedsanalyse for.
Opret en gmail, og send det derfra? Eller afleverer det fra jeres Dropbox (gratis) med et download link....
Tom Frank Christensen:når man egentlig er garanteret en oppetid på 99.9%?
Du er nok garanteret oppetid på netværk :) , og ikke servere eller det som kaldes tilgængelighed....
Du kan dog nok være forvisset om at de folk som er i NGDC pt. de arbejder hårdt på sagerne!
Det er en _MEGET_ uheldig situation!