Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Professionsbachelor i webudvikling?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

overvejer at tage PBA i webudvikling, men er bange for at sidde i samme situation som da jeg blev multimediedesigner

tilbage i 2007 og hvor jeg følte at jeg ikke kunne noget som en fagudlært ellers kunne, men 2 år er sgu for lidt må jeg erkende.

Det virker som om der er en masse backend programmering som jeg syntes jeg mangler, f.eks til at sætte et cms sammen med en hjemmelavet webside

og andre funktioner.

Nogen der har taget den og er kommet i arbejde?

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor har du tænkt dig at tage den henne i landet?

Hvis det er i Odense, så har jeg hørt mindre godt om den. Er i gang med MultimedieDesigner og er sgu rigtig godt tilfreds, men jeg kom også som programmør med det formål at få indsigt i kommunikation og designdelen. Og der er jeg blevet rigeligt udfordret :)

Har overvejet Pba'en også, men efter hvad jeg har hørt, så er der meget lidt programmering, specielt i forhold til uddannelsens titel :)

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville tage PBA i Roskilde. Men som du siger så er jeg bange for at der ikke er nok programmering i til at man kan føle sig uddannet.

Men ellers må jeg tage en tungere vej, vil under alle omstændigheder bare tilbage til arbejdsmarkedet, og være sikker på jeg kan få arbejde med min nye uddannelse, uanset hvilken vej jeg tager.

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tage en datamatiker-udd. som er en kortere videregående udd.
Der er stor forskel på hvor meget vægt de forskellige udd.steder lægger på programmerings-delen,
men alle giver forståelse for den del.

Jeg er selv datamatiker, med en baggrund som grafisk designer, og det er en god kombination der kan få dig i arbejde mange steder.

Hvis du får smag for programmeringsdelen, kan du sidenhen udvide med datalogi som bachelor

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da som en fin ide..

Hvilke forventninger har du til uddannelsen? Du kan evt. få dem skrevet ned og snakke med vejleder?

Du kan evt. også snakke med tidligere årgange som har taget den?

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

J. Deleuran:
Jeg ville tage en datamatiker-udd. som er en kortere videregående udd.

ja det kunne være fristende, det ville ihvertfald nok dække det hul jeg syntes jeg mangler til f.eks at lave noget cms og webshop programmering.

Om jeg vil gøre min 2 årige HF færdig ved jeg ikke, har tager multimediedesigner på dispensation,så mon ikke datamatiker kan tages på dispensation eftersom jeg har både c niveau i mat og engelsk samt multimediedesign?

tror bare ikke jeg kan holde 1 år mere ud med historie og samfundsfag, matematik og naturfag er dog spændende nok :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Fitness Udstyr:

Om jeg vil gøre min 2 årige HF færdig ved jeg ikke, har tager multimediedesigner på dispensation,så mon ikke datamatiker kan tages på dispensation eftersom jeg har både c niveau i mat og engelsk samt multimediedesign?

tror bare ikke jeg kan holde 1 år mere ud med historie og samfundsfag, matematik og naturfag er dog spændende nok :)

Der lægges vægt på at du har gode kundskaber indenfor matematik, men der gives mange kompensationer, det gjorde der dengang jeg læste om ikke andet.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 78
Fra  WEST SOFT DEVELOPMENT Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Faldt lige over dette gamle indlæg. Kunne være ret interessant at høre hvad du endte med?

Hvis det blev PBA, hvordan oplevede du kvaliteten af studiet?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej selvom det er et gammelt indlæg kunne det være sjovt måske at fortælle hvad jeg laver idag :)

Tog 2 årig HF færdig og startede på DTU ballerup som maskiningeniør og sprang fra efter et år og hoppede over på KEA som produktionsteknolog med speciale i produktudvikling - fik ret hurtigt job og har nu været 21 mdr i samme virksomhed hvor jeg sidder som 3D konstruktør i solidworks og tegner procesudstyr til chokolademaskiner i stort internationalt firma - er rigtig glad for mit arbejde - på thomascl.dk opdaterer jeg engang imellem stadig :) 

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)