Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde har ikke betalt for produkt/ydelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, hvis en kunde(firma) ikke har i sinde at betale for noget grafisk arbejde (ikke pga. Udførslen, men af økonomisk grund)
Hvordan kan man få de penge hjem som kunden skylder?

(jeg har skriftlige beviser på at kunden har godkendt mit design og rost det)

Er der nogle paragraffer eller noget jeg kan henvise til?

Tak.

Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er desværre ikke så meget at gøre, medmindre du har indgået en kontrakt med ham, samt skal prisen fremgå på denne kontrakt.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Boisen:
Er der nogle paragraffer eller noget jeg kan henvise til?

Det er noget vrøvl der ikke er noget at gøre .... du kan køre en inkasso sag på dem, men hvis de ikke kan betale vil du nok ikke få meget ud af det;)

Forsøg at lav en aftale med dem hvor de afdrager dig, husk alt du får ind her er win win for dig .... 

Hvor stort beløb drejer det sig om ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drejer sig om 800 kr.

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

send en rykker, herefter en rykker igen efter 10 dage og så smid dem i RKI - det eneste der virker. Der er en del advokater/inkassatorer der laver no cure no pay så de arbejder gratis indtil du får dine penge.

hvis de ikke har brokket sig over noget så har du fuld ret til dine penge.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

tcswidgets:

Der er desværre ikke så meget at gøre, medmindre du har indgået en kontrakt med ham, samt skal prisen fremgå på denne kontrakt.

Sikke noget vrøvl,... Det fremgår af købeloven §§ 5 og 6:   

§ 5. Er køb sluttet, men intet aftalt om købesummens størrelse, har køberen at betale, hvad sælgeren fordrer, for så vidt det ikke kan anses for ubilligt.

§ 6. Er i handelskøb regning (faktura eller nota) tilstillet køberen, og gør han ikke, såsnart ske kan, indsigelse mod den i regningen anførte pris, er han pligtig at betale denne, medmindre lavere pris oplyses at være aftalt, eller regningen er åbenbart urimelig.

Prøv at se om ikke du kan få kunden til at underskrive en afdragsordning, hvis du bruger den jeg har lagt op i en anden tråd vil du kunne sende sagen direkte i fogedretten hvis ordningen ikke overholdes, det koster kun kr. 300 i retsafgift (som skyldner kommer til at betale hvis han har nogen penge) http://www.amino.dk/forums/t/161881.aspx#1093075

Håber du får dine penge hjem ;-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)