Jeg har bruge for jeres hjælp. Jeg har solgt en brugt dankortterminal i sidste uge (privat handel). Køberen har set min annonce på dba, og hun har modtaget pakken den 07.05.12. Jeg har testet den før forsendelsen og sendt en mail med billeder så køberen kan se at terminalen virke.
Men køberen skriver til mig på telefonen i dag om at hun gerne vil returnere den:
Køber: Hej, da du ikke tager telefon vil jeg sig at jeg returnere din dankort terminal, som du sagde har jeg tilsluttet den blå ledning til, men det gav ingen resultat. Jeg har spurgt andre om hjælp, men intet virker. Derfor ønsker jeg at returnere dankortet tilbage, så snart du har det, vil jeg gerne have min penge tilbage. Du kan beholde de 80 for porto. Tak for handlet.
Mig: Hmm, hvad er det der ikke virker? Kan du ikke få starte den op eller hvad? Jeg har testet før jeg sendt til dig, og har også sendt dig billeder. (har sendt billeder af terminalen hvor den startet op)
Køber: For det første er de så beskidt du tror det løgn. (den er lidt beskidt, men jeg har heller ikke sagt at den er rent) Jeg har sat den ene til strøm og tænder op, det andet udstyr der er ikke ledning med. (Jeg har fortalt køberen at strøm til den anden del overføres via. et kabel, derfor er der kun en strømledning) Men jeg vil ikke diskutere det yderligere. Du har din pakke i morgen med posten, og jeg vil gerne have min 2600kr på kontoen senest torsdag.
Mig: Du kan ikke bare returnere hvis den virker. Det har jeg også skrevet i mailen(jeg har lovet at hvis ikke terminalen virker så får hun penge retur). Strøm kør igennem et kabel som jeg har fortalt dig. Du kan bare kigge på vejledningen.
Køber: Efter købe lov har jeg 14 dags retur ret, så det kan jeg godt.
Mig: Det er kun for erhverv min ven.
Køber: Det er lige meget hvad du køber, der er 14 dags retur ret. Og desuden er den købt til erhverv brug. (Jeg ved jo ikke hvad hun har købt den til, og vi handler som privat)
Mig: Det er jeg ikke sikker på. Jeg ringer til forbrugerstyrelsen.
Køber: Gøre det
Mig: Har sendt dig et link som du kan læse om det. (har sendt et link til forbrug.dk)
Køber: Hej, jeg har snakket med min revisor og advokat plus forbrugerstyrelsens. Efter og har snakket med dem, skal jeg give dig 3-4 dage til enten lav dankort terminalen så det er brugbare eller returnere mine penge tilbage. Sker det ikke ind for de næste 3-4 dage sagsøger jeg dig for snyderi. Så valget er op til dig. Jeg har mistet kunder på grund af jeg ingen dankort terminal, og det vil jeg søg erstatning for, plus jeg vil søg om at for erstatning for sagsomkostningerne. For os betyder 2600 intet, men som køber forventes der det der bliver aftalt.
Mig: Hvad snakket du om? Det jeg har lovet er at hvis terminalen ikke virker så vil jeg tage den tilbage. Men jeg har selv testet den og har også sendt dig billeder så du kan se at den godt kan starte op. Hvis du ikke kan finde ud af at bruge den så er det en anden sag. Jeg har været høflig over for dig og så vil du sagsøge mig?
Køber: Hvis den har virket så vil jeg ikke går så meget op i det, Jeg har ikke engang lyst til at diskutere med dig, jeg har givet dig tid. Tænk over det. Andet har jeg ikke at sig. Og kommer med høflighed så tror jeg også jeg har været høflig nok. Og ja jeg vil meget gerne sagsøge dig, for mig er det intet problem. Da jeg intet har og miste. Tak for farvel.
Mig: Hvorfor tager du ikke telefonen? (jeg har prøvet på at ringe, men hun tager det ikke) Jeg har ikke snydt dig da terminalen virker, og der er ikke returret når man handler privat, du kan selv læse det på dba eller forbrugstyrrelsen. Du gider ikke kommunikere og så forventer du at jeg vil returnere penge?
Køberen ringer tilbage lidt senere og hun er meget sure, og vil ikke diskutere med mig. Hun vil heller ikke fortale mig præcis hvad det er der ikke virker, og om hvordan hun har sættet terminalen op.
Hun truet mig om hvis ikke jeg giver hende pengene tilbage så vil hun sagsøge mig. Og jeg har 3-4 dage til at tænke over det.
Hvad skal jeg gøre? Hvem af os har ret?
Jeg håber i vil hjælpe. På forhånd tak.