Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

har nogen tanker ! hvor skal man starte og hvordan

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået i en ret lang periode om jeg meget gerne vil starte en lille virksomhed op, ved siden mit fuldtids job som salgs elev.

det jeg sådan har i tankerne er at jeg godt kunne tænke mig at sælge er, fede og specille Caps og specille trænings trøjer og shorts( VED IKKE OM DET ER FOR BREDT EMNE)

Og ja det eneste jeg sådan endelig har fundet ud af er at jeg vil have det til at kører over en hjemmeside, og at jeg godt kunne tænke mig det emne som jeg fortalte om længre oppe, da det er nogen ting som jeg går op i .

jeg ville nok godt kunne låne i banken men kun til en middel grænse. men der mine spørgsmål er, er om det er for tyndt det jeg vil have gang i, hvordan starter man det op? moms? indkøb ? jeg er på ret bar bund men vil bare lige hører herinde om det er noget man skulle prøve at gå efter eller om det er noget som kun er dømt til at gå galt.

på forhånd tak
- Daniel 19 år fra nordjylland :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

:)

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 75
Fra  SHIZZLE Clothing Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel!

Det lyder super fedt, at du gerne vil starte dit eget.  I forhold til at du har et fuldtidsjob ved siden af, virker det ikke for tyndt, det du kunne tænke dig. Der vil i starten gå meget lang tid mellem hvert køb, men sådan er det. Du kan foreksempel tage inspiration fra andre nye og små webshops, som også kun har ganske få produkter. Der vil jeg råde dig til at tjekke http://1707streetfashion.dk/ og http://www.carpediemshop.dk/shop/frontpage.html.

I sær Carpe Diem er helt ny. Noget som er utrolig vigtigt er, at du først offentligøre din webshop, når du er helt tilfreds med den! Det går ikke, at du opdaterer den med tiden. Den skal derimod være helt færdig fra start af.

Held og lykke

Mvh

Alexander Øster

Shizzle Clothing
GadgetTJek.dk 

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander.

og først mange tak for dit svar :)

Altså det jeg ville med denne webshop jeg overvejer og vil åbne er jo bare en form for hobby og fritidsjob. og jeg er også bare bange for at hvis jeg som nybegynder skulle åbne med et alt alt for stort udvalg, at det ville kvæle mig i længden. så det jeg tænker er en webshop med caps i forskellige modeller og mærker måske fx 20 forskellige slags. træningstøj også måske 20 forskellige slags og så overvejer jeg lidt at flette en lille smule kosttilskud ind i shoppen også. Jeg vil helt klart lige hopper forbi de hjemmesider du har sendt links til :)

der er nogen flere ting jeg har brug for at vide da jeg er HELT ny inden for det her .

INDKØB: hvor får jeg varene fra, jeg tænkte på om man kan inpotere fra USA måske de gemmer nemlig på en del flere specielle mærker og modeller end herhjemme, meeeeeeeeeen jeg kender ikke til hvordan med told og fragt osv osv .
og hvis jeg skulle købe ind fra DK hvor skal man så købe fra, man kan vel ikke gå ned i den lokale street ammo og lave aftale om køb derfra vel?

HJEMMESIDEN: kan man tage kursus inden for det så jeg kan lære at lave en hjemmeside til punkt og prikke så den bliver som jeg vil have den eller er det noget man kan købe sig fra og hvordan?

PRISER: Hvor meget skal man have sparet sammen for at få sådan en lille webshop på banen?

REGISTERING AF VIRKESOMHED: Hvordan skal man oprette en virksomhed altså jeg er virkelig på bar bund inden for det hele. det eneste jeg ved er jo endelig bare de ting som jeg har sagt jeg ville :)

på forhånd tak

-Daniel :)

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 75
Fra  SHIZZLE Clothing Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du allerede er klar over, kommer det til at koste en del penge og en del tid, men det vil også give igen i sidste ende. Her kommer jeg med nogle fornuftige svar på dine spørgsmål.

Indkøb: Selvom du kun vil have måske 20 forskellige kasketter, vil du sikkert gerne have 3 eller flere af hver slags. Du skal derfor ikke købe kasketterne privat eller af en anden butik. Du SKAL købe dem af en leverandør, eller måske selve producenten. Firmaer som Streetammo køber for eksempel deres kasketter for halvdelen af deres salgspris, hvis ikke endnu mindre. Derfor vil det hverken gå op for dem eller dig, da de for at skulle tjene på det, og så skal sælge det forhøjet til dig. Du skal derfor købe fra samme sted som Streetammo, altså leverandøren, før det kommer gevinst.

Hjemmesiden: Du kan sagtens tage kursus, og det kan sagtens give dig massere af erfaring. Men uanset om du vælger kursus eller ej, vil jeg råde dig til at begynde på egen hånd, og spørge for eksempel herinde på Amino. Man lærer jo kun af egne fejl, og det er derfor tit endnu bedre at lære det af sig selv. Det gælder bare om at starte for eksempel med et CMS system som Wordpress eller Magento, og klø på.

Priser: Du kan sagtens få en webshop gratis, eller til et par få hundrede kroner Min erfaring er dog, at du skal af med mindst 5000 kroner, før du får en rigtig flot og god sælgende webshop. Design og funktion betyder rigtig meget, og det giver førstehåndsindtrykket, og er derfor virkelig vigtigt. Det er derfor penge givet godt ud, selvom det kan virke som at grave sin egen grav. HUSK DOG AT TJEK PRISER HOS FLERE FORSKELLIGE! De kan nemlig variere meget.

Registrering af virksomhed: Jeg er ikke den bedste til forklaring på dette område, andet end at du skal have et cvr nummer. Det er vigtigt at du får det forholdsvist snart (hvis ikke med det samme, som loven siger) men de fleste venter dog alligevel nogle uger inde i forretningen.

Jeg håber jeg har gjort det lidt nemmere for dig.

Mvh

Alexander Øster
Shizzle Clothing
GadgetTjek.dk 

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker igen for de gode svar og heraf kommer lige et spørgsmål mere:)

hvis jeg skal købe et parti varer fra leverandøren skal jeg vel også have det cvr nummer ikke?
- elller kan jeg godt købe uden det, da det ville jeg endelig synes bedst om så jeg kan tage et skridt af gangen :)

-Daniel

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 75
Fra  SHIZZLE Clothing Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

De vil uden tvivl be om et CVR-nummer, men de er måske flinke nok til at godtage at du ikke har noget CVR nummer i starten. Men lige så snart du begynder at tjene dine penge hjem skal du få registreret dig, så du får et CVR nummer. De fleste vil sige du skal gøre det med det samme, men eftersom der kommer en masse med moms og skat oveni, vil det blive en svær start. Derfor ser jeg det okay, at vente lidt med CVR-nummeret hvis muligt. ;)

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

okay lækkert :) har du nogen viden om hvd for nogen leverandøre jeg skal snakke med osv:)?

- ved dog det ikke er inden for dit fag:)!

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 75
Fra  SHIZZLE Clothing Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre ikke, men jeg vil råde dig til at spørge andre mindre webshops. Det er altid det bedste at spørge nogle der har gode erfaringer, idet du allerede får et stort forspring der! :)

Held og lykke! 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Jeg er 100% enig med Alexander om din webshop skal være det bedste du kan tilbyde dine kommende kunder, du kan få en masse aminor til at gennem teste den, når du syntes du er i mål med den, der findes en tråd herinde, som kun er oprettet med det ene formål at teste og vurdere websider.

Du kan næppe få for mange ting i din webshop, men jeg fornemmer du frygter du vil drukne i kasser med diveres ting fra din webshop, her til findes der en løsning, som gør at du ikke behøver at have noget som helst på lager, det hedder Dropshipping og virker på den måde, at dine kunder køber på din webside, du sender den ordre vidre til de dropshippings firmaer du samarbejder med og de sender varene direkte ud, til dine kunder fra deres lager men i DIT navn.

På den måde spare du meget på ikke at købee lager hjem, plus du aldrig har tab på vare der ikke sælger ret godt, eller viser sig helt umulig at kunne sælge.

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)