Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At starte et nyt selskab - hvad skal man gøre

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Gennem adskillige indlæg og debatter som følge af indlæg, har jeg ofte vendt de forudsætninger (typisk 5 punkter) der skal være på plads, når man vælger at kigge efter et eksisterende Network Marketing selskab at involvere sig i:

Produkt, Management/ledelse, Timing/muligheden, System, Kompensation

Men... hvis man nu begav sig ud i at starte et nyt selskab... hvilke ting skal så være på plads?

Så ender vi faktisk på de samme punkter - men :

* Produkt - et produkt som holder (udvikling og godkendelser på plads - fra dag 1)

* Timing - der skal være et marked som efterspørger produkt / timing for "muligheden" 

* Management/ledelse - drivkrafterne bag skal have erfaring i at drive virksomheder

* Kapital/investor - der skal være tilstrækkelig med kapital til at understøtte vækst og produktudvikling

* Backoffice - en løsning der fungere og er afprøvet (benyttes af eksisterende selskaber i branchen)

* Logistik - det skal fungere fra dag 1

* Kompensation - muligheden skal understøttes af en kompensationsplan der er fair

Lad os nu antage at nogen fik den ide at starte et produktbaseret Network Marketing selskab på dansk grund - lad os antage at visionen om et dansk selskab tog udgangspunkt i alle de erfaringer man har gjort sig i branchen: Det vil sige kigger på de typiske faldgruber andre falder i - kigger på de ting som oftest aldrig helt fungere eller kommer på plads hos de selskaber der ønsker at træde ind i - eks. Danmark og/eller Skandinavien.

Vil det være helt forkert at konkludere at rigtig mange af de (produktbaserede) selskaber der ønsker at træde ind i Skandinavien ofte har:

* Forholdsvis dyre produkter (også udgiften for eget forbrug)

* Produkter som helt eller delvist ikke kan godkendes på vore markeder i Skandinavien (og dele af EU)

* Udfordringer omkring logistik (leveringstider, levering generelt)

* Høje kvalifikationskrav (høje autoship løsninger som overstiger "overkommelig pris" / eget forbrug)

* Til tider meget høje "startomkostninger" for at booste vækst

Er det ikke 5 typiske ting som gør sig gældende?

Hvis man så sad med en tanke om at gøre det anderledes - så vil jeg antage man lister de samme punkter op - men med omvendte fortegn. Med andre ord lancherer sig på:

* Produkt til fornuftig, overkommelig pris (især udgiften for eget forbrug)

* Produkt(er) som ER godkendt fra dag 1 - ingen ventetid/uvished omkring godkendelse(r)

* Logistik/levering skal fungere fra dag 1 med løsninger der er afprøvet / samarbejdspartnere der fungere

* Lave kvalifikationskrav / lav autoship

* Lav startomkostning / eller valgfri overkommelige startomkostninger

Vil det ikke være 5 rimeligt fornuftige udgangspunkter at starte et nyt selskab på?

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse,

Jeg har aldrig forstået, hvorfor man skal forbruge selv, når man arbejder med MLM.

Jeg har haft en grillbar, hvor konen arbejdede, men derfor åd jeg ikke grillmad - dog undtaget, når jeg kom forbi, men så spiste jeg de pølser, der ikke kunne sælges (overstegt, men de smager nu bedst).

Hvis man sælger lastbiler, så køber man vel heller ikke en selv.

Med andre ord virker det underligt, hvis MLM baseres på, at sælgerne også køber til eget forbrug. En forretning skal baseres på, hvad sælgerne kan sælge, og ikke hvad de selv vil købe, for så er de jo købere.

Okay, er man ansat i Bilka, så køber man nok ind der, men det er jo blot, fordi det er nemmest - det er derimod ikke noget, som Bilka kræver.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Kronberg:
Okay, er man ansat i Bilka, så køber man nok ind der, men det er jo blot, fordi det er nemmest - det er derimod ikke noget, som Bilka kræver.

- og så medarbejderrabatten.....

Bortset fra det så et det også din fokusering på eget forbrug også det der springer i øjnene på mig. Hvorfor er det så vigtigt?

/Henrik

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Kronberg:
Med andre ord virker det underligt, hvis MLM baseres på, at sælgerne også køber til eget forbrug. En forretning skal baseres på, hvad sælgerne kan sælge, og ikke hvad de selv vil købe, for så er de jo købere.

Forstår udmærket din pointe - men der ligger to ting i det:

Dels var hele grundtanken tilbage i 1950´er da grundlaget blev lagt til det vi idag kender som Amway, at man flytter et forbrug man har i forvejen til et tilsvarende produkt hos et givent direkte salg selskab.

Samtidig er der et væsentligt element i troværdighed omkring det produkt man repræsentere: At man selv bruger det/dem.

Men - så falder vi osse lidt tilbage til din pointe - for grundtanken var og bør stadig være at man flytter et forbrug til en tilsvarende - eller bedre varer - i samme eller tilnærmelsesvis samme prisleje. Der er set en tendens til at mange produkter så er nået op i et forholdsvist højt prisleje - som gør at det fortsatte forbrug (udover begejstring og umiddelbart emotionel tilknytning) udebliver... alene på baggrund (dog ikke udelukkende) af prislejet.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Kronberg:
Jeg har aldrig forstået, hvorfor man skal forbruge selv, når man arbejder med MLM.

MLM er jo primært ANBEFALINGS-MARKEDSFØRING - og hvis man ikke bruger produkterne selv, så virker det ganske enkelt utroværdigt at anbefale dem til andre. 

Robert Kronberg:
Hvis man sælger lastbiler, så køber man vel heller ikke en selv.

Korrekt - men nu er lastbiler jo generelt ikke noget man køber hver måned - hvorimod langt de fleste MLM-produkter er forbrugsprodukter, (såsom kosttilskud, shampoo, cremer, kosmetik mv.) som jo skal fornys ca. hver måned, hvilket også falder i tråd med det Lasse udtaler: grundtanken i MLM er egentlig, at man flytter penge man i forvejen bruger hver måned (f.eks. i Matas) over til MLM-firmaet. Og jo flere personer der gør dette - jo større er tilbagebetalingen i netværket. (lidt ligesom en indkøbsforening).

Der er jo heller ingen der siger - at samtlige af de produkter man køber til "eget forbrug" skal bruges på éen selv. Det står jo en frit for at sælge dem til 3.mand med en lille fortjeneste, hvilket mange også gør. 

Robert Kronberg:
En forretning skal baseres på, hvad sælgerne kan sælge, og ikke hvad de selv vil købe, for så er de jo købere.

Det er jo netop en af de grund-elementer, der adskiller MLM fra traditionel forretning. I MLM er man oftest BÅDE kunde OG forhandler. (eller kunde, som anbefaler produkterne til andre - uden selv at sælge dem videre.)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Kronberg:

Hej Lasse,

Jeg har aldrig forstået, hvorfor man skal forbruge selv, når man arbejder med MLM.

Jeg har haft en grillbar, hvor konen arbejdede, men derfor åd jeg ikke grillmad - dog undtaget, når jeg kom forbi, men så spiste jeg de pølser, der ikke kunne sælges (overstegt, men de smager nu bedst).

Hvis man sælger lastbiler, så køber man vel heller ikke en selv.

Med andre ord virker det underligt, hvis MLM baseres på, at sælgerne også køber til eget forbrug. En forretning skal baseres på, hvad sælgerne kan sælge, og ikke hvad de selv vil købe, for så er de jo købere.

Okay, er man ansat i Bilka, så køber man nok ind der, men det er jo blot, fordi det er nemmest - det er derimod ikke noget, som Bilka kræver.

Hilsen, Robert

Nu er lastbiler vel ikke bare lastbiler (jeg kender ikke en skid til det, så jeg tager bil sammenligningen istedet). Tager du ud for at købe en mercedes, så ser man heller ikke sælgeren køre rundt i BMW.

Nu er der jo mange forskellige MLM produkter, og udover de svar du allerede har fået, så handler det for mig om at kunne stå inde for de ting jeg anbefaler andre. Det er klart jeg ikke køber en lastbil hvis det var det jeg arbejdede med, ligesom jeg heller ikke selv forbruger "kvindeprodukterne" der er i min MLM butik. 

Jeg er ikke sælger, og mit MLM arbejde er ikke baseret på at jeg skal sælge produkter. Hvis du var tømre, ville du så købe ydelserne andetsteds og fortælle dette til dit netværk...For mig handler det om troværdighed, en MLM er baseret på troværdig anbefaling af produkter som man forbruger i forvejen. Og ja jeg er da selv kunde/køber, det kan du godt kalde det, men i mine øjne giver det bare mere mening, at man viser at man står inde for produkterne.

Som det nævnes er det et markedsføringsværktøj, den personlige anbefaling af nogle produkter. 

Dbh. Martin

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
ligesom jeg heller ikke selv forbruger "kvindeprodukterne" der er i min MLM butik. 

Jeg vil ellers gerne betale entré til en demo aften hvor du viser læbestifter frem og smøre dig ind i diverse "kvindeprodukter". Har moret mig mange gange over de videoer der har floreret med en mand der viser hvordan bruger den elektroniske skønhedsting dit selskab udbyder (Galvanic Spa - er det ikke sådan den hedder?). Morskaben er nu ikke i negativ kontekst - men vi er ude i at det kan sammenlignes med en mand der demonstrere Tupperware produkter... dem er der vidst ikke mange af - og det virker bare et eller andet sted helt forkert. Men mindre man hedder Ole til fornavn og Henriksen til efternavn... I loooove it! :-)

Men som du så ganske rigtigt pointere, så er der troværdig forbundet med et eget forbrug af de produkter man repræsentere. Det er helt essentielt.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

En ordinær BMW-sælger har vel ikke råd til en BMW, men så er han måske utroværdig?

Beklager, men jeg tror bare ikke på MLM-konceptet, og jeg tror slet ikke på Amway, men det ved Amway godt, at jeg ikke gør.

Hilsen, Robert

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Kronberg:

En ordinær BMW-sælger har vel ikke råd til en BMW, men så er han måske utroværdig?

Beklager, men jeg tror bare ikke på MLM-konceptet, og jeg tror slet ikke på Amway, men det ved Amway godt, at jeg ikke gør.

Hilsen, Robert

Hva sørensen er en ordinær BMW-sælger?...Er godt klar over sammenligningen ikke er brugbar, for der findes jo medarbejder løsninger for sælgere. Men man kan jo købe brugt også, og jeg syntes bare aldrig jeg har set en sælger hos et mærke, sætte sig ind i "konkurrerende" mærker, med mindre de også handler brugte.

Beklager, men jeg syntes da det er helt fint at du ikke tror på MLM-konceptet Wink

Dbh. Martin

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Robert Kronberg:
og jeg tror slet ikke på Amway, men det ved Amway godt, at jeg ikke gør.

Det har alligevel en vis underholdningsværdi - taget deres alder og status på markedet i betragtning - og så alene det faktum at netop det selskab voksede ganske betragteligt sidste år.

Det svarer lidt til den underholdningsværdi jeg vil have i SEO kredse, hvis jeg sagde: Jeg tror ikke på SEO :-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)