Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright tekst på billeder i webshop [ja / nej] ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sad indtil klokken 4 i nat og opdaterede billede upload systemet på min webshop og i den forbindelse lavede jeg  copyright tekst på billederne.

Men er nu kommet i tvivl om det overhoved er nødvendigt og om det bare er irriterende.

Eksempel på et billede med copyright tekst: http://tekanden.dk/images/products/thumb/7164780824faef9f97417e8.39870729.jpg

hvad synes i? Tekst eller ingen tekst?

Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen tekst eller tekst i hjørnet af bunden med en opacity på 40-70%

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er automatisk copyright på billeder og tekst, så hvis man skriver copyright, så er det blot en påmindelse om denne ret.

Hvis det er dig, som har taget billedet, så tilhører den dig, men har du købt billedet, så kan copyright sagtens fortsætte med at tilhøre fotografen eller firmaet - det er forskelligt. Du kan altså ikke skrive copyright dig, hvis du kun har købt en brugsret.

Men som jeg ser det, så er det mere et vandmærke, som du har lavet, sådan at billedet stort set er ubrugeligt for en konkurrent (hvis han ikke ønsker at reklamere for dig).

Hilsen, Robert

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke have det på, men til gengæld sørger for regelmæssigt at tjekke at de ikke bliver brugt andetsteds. Gør de er det afsted med en faktura.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)