Forkert rækkefølge, da punkt 2 og 3 skal byttes om. Du skal bogføre dit salg før kunden betaler. Faktisk skal du bogføre dit salg allerede, når du har udstedt din faktura.
|
Martin E. Jensen:Frederik Arnholdt:Når jeg nu får en ordre ind, leverer "varen" og dernæst skal have betaling for denne, hvilke retningslinjer gælder så? Hvordan indberetter jeg handlen til SKAT, og hvem har ansvaret for dette: køber eller sælger?Hej Frederik,
Når du ikke er momsregistreret har både køber og sælger pligt til at indberette dit arbejde. Køber skal indberette timerne på dit CPR-nr., som du dermed skal oplyse til kunden.
Som Henrik skriver, så skal du bare indberette én gang årligt.
Frederik Arnholdt:Er fakturaer et must eller kan man klare sig uden?
Når du ikke er ansat og får lønseddel, så er der krav om at du laver en faktura, som både du og din kunde skal bruges til jeres bogholderi/regnskab.
Tak!
Så det ser således ud nu:
1) Jeg leverer en ydelse
2) Jeg udsteder faktura inklusiv mit CPR-nr (vel og mærke uden moms).
3) Jeg bogfører salget (lige så snart fakturaen er udstedt).
4) Kunden betaler
Er det korrekt?