Om jeg gider købe den - det ved jeg ikke.
Men hvis du vil lave en interessant bog med adskillige bidragydere, er det vigtigt, at du styrer det redaktionelle arbejde med hård hånd. Ellers vil du få en bog fuld af gentagelser og almindeligheder - og så med nogle enkelte virkelige guldkorn spredt jævnt hen over teksten.
Du skal som redaktør turde afkorte eksperternes tekster, og du skal turde stille krav til form og indhold - hvilket godt kan være en udfordring, da man som ekspert ofte gerne vil have hele baggrunden med.
Før du gør noget andet, skal du gøre dig klart, hvem din målgruppe er.
Er det os, der har været i gang i en årrække, men hele tiden åbner nye projekter?
Er det de 17-årige, der ønsker sig et ApS i 18 års fødselsdagsgave?
Er det opfinderen, som mangler forretningsforståelse, og ikke gider beskæftige sig med økonomi?
Er det folk, som tror, at man bare lige kan starte en affiliateside, og så er man automatisk rig?
Er det håndværkeren, som vil være mester?
Eller er det én af de mange andre typer iværksættere.
Du skal tilpasse bogens form og indhold til målgruppen. Det er din vigtigste opgave som udgiver og redaktør.
Vælg dine emner, før du vælger dine eksperter - ellers taber du let styringen af din udgivelse.
Hvis bogen skulle væer én, som jeg ville henvise nye iværksætterspirrer til igen og igen, skulle den nok have form i retning af min egen bog, Projekthæftet - lille bog om fundraising og projektmageri, som du kan låne på biblioteket eller læse på nettet ved at klikke på linket.
Hvis du starter på side 1 og slutter på side 88 (tror jeg det er) og gør alt, hvad der står, så har du et færdigt og finansieret projekt.
Sådan en iværksætterbog kunne jeg godt tænke mig at kunnne henvise til - (men altså ikke hvis den er på de 3200 sider, som nok ville være relevant).
God vind med projektet.
Venlig hilsen
Hans