Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville du købe en e-bog skrevet af Amino's brugere, om at være iværksætter?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino'er,

Jeg kom forleden på en god idé, som kort sagt går ud på at skrive en e-bog, i samarbejde med alle Amino's eksperter og successfulde iværksættere.

En e-bog der skal komme omkring alle de vigtige elementer, når man går med tankerne om at starte sit eget.

For mange unge, kan det være en meget uoverskuelig verden at træde ind i hvis man vil starte sit eget. Mit formål med bogen er at gøre det mere overskueligt for læseren at komme i gang med sit projekt.
Når man er ny i iværksætter verdenen, er der mange fremmede ord man skal stifte bekendtskab med. CVR-nummer, SEO, Google Analytics, Konverteringrate og call-to-action er blot nogle af de mange der findes.

Bogen vil omhandle de vigtige ting der er værd at vide når man vil starte sit eget, og så vil jeg inddrage Amino's eksperter så de også kan komme med deres erfaringer og historier omkring hvad man skal og ikke skal gøre.

Jeg tænker derfor at det kunne være en god hjælp til de unge mennesker der går med tanken om at starte sit eget, men måske bliver bremset af de mange fremmed ord og regler vi har i Danmark.

Har du idéer til projektet eller en mening til det?
- Så kom endelig med den så vi kan få skabt en debat omkring det, og finde ud af om der skal arbejdes på idéen eller om den skal droppes.

Jeg ser frem til at høre fra Jer, og har du yderligere spørgsmål omkring dette, så send mig en PM, så skal jeg gøre mit bedste for at besvare dem! :-)

EDIT: Nu skrev jeg i overskriften Ville du købe en(.....) og det er selvfølgelig ikke besluttet endnu, hvorvidt e-bogen skal være gratis, gratis i en begrænset udgave eller koste et lille beløb. Dette forudsætter naturligvis at projektet bliver til noget.

Med venlig hilsen,

Alexander 

Hvis du har en opgave der kræver en professionel fotograf med lave priser, så kontakt os for en uforpligtende snak! 

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at læse Toke Kruses "Den Geniale Iværksætter" og han er amino bruger :)

Men jo da, helt klart.

Fra København
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Engholm:

Jeg er igang med at læse Toke Kruses "Den Geniale Iværksætter" og han er amino bruger :)
Men jo da, helt klart.



Det er jeg nemlig også, og det er egentlig hans bog der har givet mig denne idé. :-)

Vil klart undersøge hvorvidt han kunne være interesseret i at bidrage til bogen, hvis folket syntes det er en god ide!


Med venlig hilsen,

Alexander 

 

Hvis du har en opgave der kræver en professionel fotograf med lave priser, så kontakt os for en uforpligtende snak! 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder umiddelbart som en rigtig fin ide :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtig skønt at høre I er åbne overfor idéen!

Jeg tror på at det er rigtig vigtigt at man får et godt indtryk af iværksætter faget, og man kan få den hjælp man har brug for. Derfor vil en e-bog være en optimal måde at hjælpe den nye i gang, og så er Amino fyldt med hjælpsomme sjæle, og det er også kun en fordel. :-)

Med venlig hilsen,

Alexander 

Hvis du har en opgave der kræver en professionel fotograf med lave priser, så kontakt os for en uforpligtende snak! 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Om jeg gider købe den - det ved jeg ikke.

Men hvis du vil lave en interessant bog med adskillige bidragydere, er det vigtigt, at du styrer det redaktionelle arbejde med hård hånd. Ellers vil du få en bog fuld af gentagelser og almindeligheder - og så med nogle enkelte virkelige guldkorn spredt jævnt hen over teksten.
Du skal som redaktør turde afkorte eksperternes tekster, og du skal turde stille krav til form og indhold - hvilket godt kan være en udfordring, da man som ekspert ofte gerne vil have hele baggrunden med.

Før du gør noget andet, skal du gøre dig klart, hvem din målgruppe er.
Er det os, der har været i gang i en årrække, men hele tiden åbner nye projekter?
Er det de 17-årige, der ønsker sig et ApS i 18 års fødselsdagsgave?
Er det opfinderen, som mangler forretningsforståelse, og ikke gider beskæftige sig med økonomi?
Er det folk, som tror, at man bare lige kan starte en affiliateside, og så er man automatisk rig?
Er det håndværkeren, som vil være mester?
Eller er det én af de mange andre typer iværksættere.

Du skal tilpasse bogens form og indhold til målgruppen. Det er din vigtigste opgave som udgiver og redaktør.

Vælg dine emner, før du vælger dine eksperter - ellers taber du let styringen af din udgivelse.

Hvis bogen skulle væer én, som jeg ville henvise nye iværksætterspirrer til igen og igen, skulle den nok have form i retning af min egen bog, Projekthæftet - lille bog om fundraising og projektmageri, som du kan låne på biblioteket eller læse på nettet ved at klikke på linket.

Hvis du starter på side 1 og slutter på side 88 (tror jeg det er) og gør alt, hvad der står, så har du et færdigt og finansieret projekt.

Sådan en iværksætterbog kunne jeg godt tænke mig at kunnne henvise til - (men altså ikke hvis den er på de 3200 sider, som nok ville være relevant).

God vind med projektet.

Venlig hilsen

Hans

Fra København
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans: Tak for de gode inputs, det kan helt klart bruges i processen! Det er naturligvis rigtig vigtigt at bogen henvender sig til læseren, på den bedst mulige måde, for at det ikke skal gå galt.

Med venlig hilsen,

Alexander

Hvis du har en opgave der kræver en professionel fotograf med lave priser, så kontakt os for en uforpligtende snak! 

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexander Thorsen:
Når man er ny i iværksætter verdenen, er der mange fremmede ord man skal stifte bekendtskab med. CVR-nummer, SEO, Google Analytics, Konverteringrate og call-to-action er blot nogle af de mange der findes.

Bogen vil omhandle de vigtige ting der er værd at vide når man vil starte sit eget, og så vil jeg inddrage Amino's eksperter så de også kan komme med deres erfaringer og historier omkring hvad man skal og ikke skal gøre.

Hej Alexander.

En god ide med en iværksætterbog, hvor en række Aminoer kom med hver deres speciale.
Har du brug for input til salg og markedsføring - som f.eks. hvordan man dels sælger sin bare, men også hvordean man sælger ideen til sin bank eller andre investorer, så råb højt.

Alt for mange iværksætterkurser glemmer den vigtige del. Hvad hjælper det med at have verdens bedste ide, hvis den frobliver en hemmelighed, fordi man ikke bruger kræfter på atr sælge ideen eller produktet.

Sig bare til, så kommer jeg gerne med konkret input til iværksættere. 

Rolf
Resultatskaber.dk

 

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en god idé, og noget jeg gerne ville smide et par håndøre efter, når/hvis den bliver færdigskrevet. Står selv som ung med ambitionen om at starte virksomhed og er nået så langt, at det er "lige om hjørnet". Kompetent hjælp er altid rart, når man skal bevæge sig igennem Danmark jungle af love, regler og reguleringer - og jeg taler af erfaring.

Held og lykke med projektet!

Venligst,

Frederik

Fra København
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Rolf Høegh:

Alt for mange iværksætterkurser glemmer den vigtige del. Hvad hjælper det med at have verdens bedste ide, hvis den frobliver en hemmelighed, fordi man ikke bruger kræfter på atr sælge ideen eller produktet.

Sig bare til, så kommer jeg gerne med konkret input til iværksættere. 

Rolf
Resultatskaber.dk



Hej Rolf,

Jeg vil meget gerne høre mere fra dig og omkring hvad du kan tilbyde.
Det du nævner omkring markedsføring og salg, er jo en væsentlig del af det at være iværksætter, og vil gavne bogen rigtig godt!

Jeg vil kontakte dig i løbet af ugen, hvis det er i orden?

Med venlig hilsen,

Alexander 

Hvis du har en opgave der kræver en professionel fotograf med lave priser, så kontakt os for en uforpligtende snak! 

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)